Tænker I over andres mening???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. marts 2014

emsaroto

andres mening har slet slet ingen betydning for hvad mine børn skal hedde.  

Jeg kalder dem det jeg har lyst til, og jeg taget slet heller ikke hensyn til om andre også kan lide det navn. Jeg synes bestemt at man kan "deles" om navne, og der er ikke noget i min verden der hedder

"vores barn blev døbt først .." 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2014

maria_wlt

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Rigtig god dag til jer derude... 

Hilsen Lea (35+0)

Jeg kunne ikke være mere LIGEGLAD med andres mening

Min søn kan ikke hedde andet end TRISTAN og min datter kan ikke hedder andet end ENE.

Vores kommende datter (regner vi stadig med at det er) skal hedde IBI.

FORDI DET ER RIGTIG FOR OS

Anmeld

25. marts 2014

lille-fisen

Næh tænker ikke på hvad andre mener om navnet.

Tænker fx mere i baner som "okay hvordan lyder det her navn til en 3 årig, og hvordan lyder det til en teenager, og hvordan lyder det til en professionel veluddannet kvinde" osv.

Altså navnet skal "passe" til alle aldre  der er nogle navne jeg synes er SÅ søde - men altså mest til en 3 årig og måske ikke så meget til når hun vokser op og bliver en voksen kvinde der skal tages seriøst på jobbet osv.

Anmeld

25. marts 2014

MomInTheMaking

misslea skriver:

Hejsa derude 

Nu er vi jo i fuld gang med at finde et navn til vores kommende lillesøster, og denne gang har vi valgt ikke at involvere folk (især familie) i vores tanker omkring, hvilke navne der er i spil 

Da vi ventede Wilma, var vi fuldstændig sikre på, at hun skulle være en lille Wilma.... Og vi var bare ellevilde med navnet.... Dog var der 1000 holdninger til navnet, og mange rynkede lidt på næsen, og syntes at det var et navn, man kun kunne forbinde med familien Flintstones 

Det havde ikke som sådan indflydelse på vores beslutning, men jeg blev simpelthen såååå træt af at høre, at det var synd for barnet, og vi kunne jo også kalde hende et mere alm. Navn osv osv.....!!! 

Vi havde jo egentlig ikke bedt om folks holdning til navnet, netop fordi det er SÅ subjektivt! hvilke navne man synes er søde, smukke, charmerende osv osv....!!!  

Mit spørgsmål er egentlig bare, om andres mening har haft betydning for valget af navne til jeres børn....??? Kunne I finde på at finde et andet navn, hvis tætte familiemedlemmer slet ikke bryder sig om det navn, I har I tankerne??? 

Hilsen Lea (35+0)

Ingen andre end os har noget som helst at skulle have sagt i den retning. Vi fik også nogen kommentarer med på vejen da vi fortalte hun skulle hedde Penny, men de fik alle afvide at det var bestemt og det ikke på nogen måde var til diskution. (Jeg har en svigerfamilen der meget gerne vil blande sig i alt, det får de bare ikke liv til og har nu trukket følehornene til sig) .

Så nej. Det er vores børn, vores valg og det må alle andre bare leve med. BUM!

Anmeld

25. marts 2014

LittleSteps

Jeg kunne ikke være mere ligeglad med andres holdninger, inkl familie  

Anmeld

25. marts 2014

linea hansen

misslea skriver:

Hejsa derude 

Hilsen Lea (35+0)

Altså jeg er ligeglad med andres meninger i site ende er det mig og min mands beslutning ikke deres selvf må de komme med deres bud men de skal ikke begynde med hvorfor jeg ikke skal vælge det jeg syns er smukt jeg har såen normale danske navne er kedelig vil grene ha min første datter skal ha en anderledes navn men ikke for anderledes men kan godt forstå at du vælger ikke at blande familien ind i det men vi tager det som det kommer i site ende er det vores valg ikke deres  

Anmeld

25. marts 2014

N&N

Vi havde det som dig, da jeg var gravid med Nicita. Så da jeg ventede Mixen var navnet hemmeligt til han blev født

Anmeld

27. marts 2014

misslea

Atlasbp skriver:

Vi havde hele familien på besøg til fødselsdag. Der begyndte de så at snakke om babynavne til vores lille dreng. Vi havde på forhånd et navn i tankerne vi begge 2 var glade for. Theodor. Men de gjorde simpelthen så meget grin med det. Og latterlig gjorde det nærmest. 

Jeg blev så ked af det over de kunne finde på det. Jeg blev faktisk virkelig berørt af det selvom jeg ikke troede jeg ville lytte hvad deres mening var. 

Måske er det en anderledes navn, men de kunne da bare havde sagt det var lidt underligt og ikke latterlig gøre det på den måde de gjorde. �� 

vi har ikke besluttet om det er det navn vi vil have han skal hedde, men de har da ihvertfald ikke gjort det nemmere. Og i fremtiden holder vi vores navne forslag for os selv. ��

Knus

Puha det forstår jeg faktisk godt gjorde lidt ondt!!!

det er som om, at folk slet ikke tænker over, hvilke følelser det vækker i én, når folk direkte kritisere og griner af noget, som man er fuldstændig seriøs omkring.... Og selvom det "bare" er et navn, så er det en MEGA GIGA beslutning man tager, og det er faktisk ret personligt at vælge et navn til sin lille guldklump 

Forresten er Theodor et vildt lækkert navn 

Anmeld

27. marts 2014

misslea

Katia Juul Skovgaard skriver:

Jeg er egentlig også ligeglad med hvad andre mener, det er jo ikke deres barn/børn

Dog kunne jeg ikke undgå at blive lidt ked da vi ringede til sønnens faster og fortalte at nu havde jeg født.

Vi vidste ikke hvad det blev på forhånd, så hun spurgte til køn= dreng og navn= Victor. Svaret blev "Ej, mener I det seriøst"?

Der sidder man som nybagt mor med sit guld i armene og så slynges en kommentar som den ud? Situationsfornemmelse?

Er sikker på I nok skal finde et godt navn til den lille ny og jeg syntes Wilma er et super sødt navn

Ja præcis... Folks situationsfornemmelse og måde at sige tingene på, spiller alligevel en stor rolle!!! 

Oh halløj.... Hva er der nu galt med Victor!!!??? 

Tak....  Ja jeg elsker også navnet Wilma (sjovt nok ) så nu må vi se, hvad det ender med at lillesøster skal hedde....

Anmeld

27. marts 2014

Mama2012

Atlasbp skriver:

Vi havde hele familien på besøg til fødselsdag. Der begyndte de så at snakke om babynavne til vores lille dreng. Vi havde på forhånd et navn i tankerne vi begge 2 var glade for. Theodor. Men de gjorde simpelthen så meget grin med det. Og latterlig gjorde det nærmest. 

Jeg blev så ked af det over de kunne finde på det. Jeg blev faktisk virkelig berørt af det selvom jeg ikke troede jeg ville lytte hvad deres mening var. 

Måske er det en anderledes navn, men de kunne da bare havde sagt det var lidt underligt og ikke latterlig gøre det på den måde de gjorde. �� 

vi har ikke besluttet om det er det navn vi vil have han skal hedde, men de har da ihvertfald ikke gjort det nemmere. Og i fremtiden holder vi vores navne forslag for os selv. ��

Knus

Vores søn hedder Theodor - og det er der også en anden dreng i min mødregruppe, der hedder - han er romæner. Min søsters veninde har en datter, der hedder Theodora (og det gør Robbie Williams datter også).

Jeg synes naturligvis det er et smukt navn, men har ALDRIG fået en eneste dårlig kommentar om det - undtagen fra min morfar på 94

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.