Vinke farvel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Chili

SummaSummarum skriver:

Jøsses siger jeg bare hvis det skal gøres til et problem af institutionen eller i den her sag pædagogen. Han er tryg i inst. det er da et plus  Og I går jo ikke bare uden at sige noget til ham. Sådan er min søn også og det sætter jeg da stor pris på. Han er så 4 men alligevel - han har kun een gang lige omkring hans 3.5 års en meget kort periode hvor han havde behov for at komme med ud til døren og se mig gå, men det var også det. Har aldrig hørt det skulle være et dårligt tegn på mistrivsel men at han trives og er tryg og han instinktivt ved at mor og far kommer igen 

Præcis, tak
Hun er lidt underlig hende pædagogen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Chili

Wampires skriver:

Den ene gang de satte sig med ham i vinduet til at vinke farvel mens vi gik gennem lågen skreg han så meget og så længe at de overvejede om de skulle ringe ham hjem...

det var som om hele hans verden faldt sammen...

Vi siger farvel, giver et knus og så afleveres han til en af pædagogerne som finder noget at lege med sammen med ham...

dette er også hvad børnepsykologen anbefalede os at gøre for at være sikker på at han vidste hvornår det var forældretid og vuggestuetid...

Tak for svar
Han løber altid ind og finder noget at lege med selv, også sætter vi også bare ned ved siden af ham og nusser lidt og siger farvel også sætter en pædagog sig gerne lige omkring ham når vi går.. Det er det

Anmeld

22. marts 2014

Chili

Pcokate skriver:

Jeg har ikke lige læst hele tråden (sorry) 

herhjemme er der heller aldrig vinket farvel, da det bare vil lede til tåre. Vi kysser og krammer osv. Og så leger knægten

Det helt okay
Tak for svar, og det virker også mere rigtigt for os at gøre sådan.. Ved ikke hvorfor hun føler det er et problem

Anmeld

22. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Chili skriver:

Tak for svar
Han løber altid ind og finder noget at lege med selv, også sætter vi også bare ned ved siden af ham og nusser lidt og siger farvel også sætter en pædagog sig gerne lige omkring ham når vi går.. Det er det

Vi fik netop af vide at det var bedre at han ikke begyndte at lege førend vi havde sagt farvel...

det gav et klarere signal til ham om hvem der "bestemte" og skulle lyttes til både ved aflevering og hentning

Ved hentning er det nu blevet således at en af pædagogerne kommer hen til ham når de ser os, og siger tak for idag Erik og beder om det han står med af legetøj og så er de "bussemanden" der siger nu er legen slut for at gøre det nemmere for os at komme videre

Anmeld

22. marts 2014

Chili

Mmy87 skriver:

Som pædagog vil jeg ikke sige det virker bekymrende overhovedet. I HAR da sagt farvel med ord og møs som du skriver, så kan ikke se problemet? Bare fordi man ikke alle sammen gør det på samme måde, er det ikke forkert. Synes også helt klart at man på den ene eller anden måde bør sige farvel til barnet inden man går, men måden man gør det på kan være meget forskelligt, og efter behov. Så bare slå koldt vand i blodet

(har kun læst den første side af debatten, hvis dette betyder noget)

Tak for svar
Hende pædagogen er lidt gammeldags og sætter ligesom børnene i bøs, nu skal de dit og dat osv. Så ALLE skal bare være efter bogen

Anmeld

22. marts 2014

Chili

Wampires skriver:

Vi fik netop af vide at det var bedre at han ikke begyndte at lege førend vi havde sagt farvel...

det gav et klarere signal til ham om hvem der "bestemte" og skulle lyttes til både ved aflevering og hentning

Ved hentning er det nu blevet således at en af pædagogerne kommer hen til ham når de ser os, og siger tak for idag Erik og beder om det han står med af legetøj og så er de "bussemanden" der siger nu er legen slut for at gøre det nemmere for os at komme videre

Ja okay, det kan jeg godt se. Så obs er de ikke på vores dreng ved aflevering, da han altid har været så nem. De siger bare Hej Oliver når han kommer ind, så han ved de har set ham

Anmeld

22. marts 2014

Anitta Kristiansen

Chili skriver:

Min søn kan endnu ikke sige andet end "a det". Han har aldrig været den store pludre/snakker.

Men tak for svar. Synes bare det frusterende når pædagogen begynder at kommentere det...

Kender det alt for godt, de skal kommentere alt. Min dreng har svært ved at snakke og det skal der gøres alt muligt ved, men tingene kommer i barnets eget tempo og vi skal lære at børn er forskellige, for det skal nok komme med tiden.

Anmeld

22. marts 2014

Chili

Anitta Kristiansen skriver:

Kender det alt for godt, de skal kommentere alt. Min dreng har svært ved at snakke og det skal der gøres alt muligt ved, men tingene kommer i barnets eget tempo og vi skal lære at børn er forskellige, for det skal nok komme med tiden.

Ja præcis. De skal jo nok lære det
Tilgengæld har ham været hurtig til andre ting, og de kan jo efter sigende kun udvikle en ting af gangen

Anmeld

22. marts 2014

Levi&LilysMor

Chili skriver:

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Nej det er da ikke et problem  I får jo givet kys og kram og sagt Hej Hej og så behøver i da heller ikke vinke".. 

Anmeld

22. marts 2014

Pcokate

Chili skriver:

Det helt okay
Tak for svar, og det virker også mere rigtigt for os at gøre sådan.. Ved ikke hvorfor hun føler det er et problem

Tak og det var så lidt  

jeg tænker også at hun ser helt skævt på noget der bare fungere Nogle gange analysere de for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.