Vinke farvel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

TNBC

Chili skriver:

Jeg forstår heller ikke problemet? Men for hende er det åbenbart et problem..

Nej.. Jeg ville fortsætte som i gør og hvis hun nævner det igen, ville jeg sige; at det er vores valg og vores søn skal ikke tvinges til at vinke. Han ved jo at i går og i siger farvel, længere er den ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Chili

Yurie skriver:

Nej.. Jeg ville fortsætte som i gør og hvis hun nævner det igen, ville jeg sige; at det er vores valg og vores søn skal ikke tvinges til at vinke. Han ved jo at i går og i siger farvel, længere er den ikke

Ja, tak for råd og han er jo vores og børn er forskellige!

Anmeld

21. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Chili skriver:

Når, så misforstod jeg det

Lige en anden ting, hvis du har tid, pædagogisk set, hvornår skal børn så helst begynde at sige noget? Han snakker nemlig ikke. Kun "a det" (læs konstant!) men han prøver ligesom aldrig at sige andre ord.. Han forstår hvad vi siger og beder ham om..

Nogen børn snakker tidligt og nogen børn snakker først sener. Og når han forstår det der bliver sagt til ham og han ik er ældre ville jeg ik være bekymret! 

Feks så snakkede thea helt vildt tideligt både hva ang svære ord og lange sætninger. Min venindes dreng ku nærmest ik sige et ord rent før han var 2 1/2 år, men så kom han da også lige med hele sætning MÅ JEG IKKE GODT LIGE BEDE OM REMULADEN TAK, og siden den dag har han nærmest snakket rent.

Alberte er først begyndt at sige små tydelige ord indenfor de sidste par mdr'er og nu er hun 20 mdr'er, så der er også bare kæmpe forskel på hende og thea! 

Syntes din dreng lyder helt perfekt og rigtig dygtig! Vh stine

Anmeld

21. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Chili skriver:

Tak for svar
Min søn han ikke sige andet end "a det".
Men i og med vi fortæller ham vi går, regner jeg da med han forstår det. Han forstår generelt alt hvad vi siger og beder ham om.

Det tror jeg helt sikkert han gør han er jo absolut ikke ked af det, så det vil jeg da mene er et tryghedstegn 

Mht sprog, så er han jo ikk engang 1,5år det kommer lige pludselig når du mindst venter det, inden for de næste 6-8mdr, det var i hvertfald vores oplevelse 

Anmeld

21. marts 2014

Chili

StineW79 skriver:

Nogen børn snakker tidligt og nogen børn snakker først sener. Og når han forstår det der bliver sagt til ham og han ik er ældre ville jeg ik være bekymret! 

Feks så snakkede thea helt vildt tideligt både hva ang svære ord og lange sætninger. Min venindes dreng ku nærmest ik sige et ord rent før han var 2 1/2 år, men så kom han da også lige med hele sætning MÅ JEG IKKE GODT LIGE BEDE OM REMULADEN TAK, og siden den dag har han nærmest snakket rent.

Alberte er først begyndt at sige små tydelige ord indenfor de sidste par mdr'er og nu er hun 20 mdr'er, så der er også bare kæmpe forskel på hende og thea! 

Syntes din dreng lyder helt perfekt og rigtig dygtig! Vh stine

Dejligt! Tak. Det har bekymret mig lidt.. Og vi har også fået hans øre tjekket da han var mindre, fordi han ikke pludrede.. Men der var ikke noget. Overvejer dog at få det tjekket igen. Men ja, han reagere når vi snakker og forstår hvad vi siger, nikker og ryster på hovedet osv.

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Mor11 skriver:

Det tror jeg helt sikkert han gør han er jo absolut ikke ked af det, så det vil jeg da mene er et tryghedstegn 

Mht sprog, så er han jo ikk engang 1,5år det kommer lige pludselig når du mindst venter det, inden for de næste 6-8mdr, det var i hvertfald vores oplevelse 

Ja hehe. Lige pludselig siger han vel noget
Man bekymre sig vel altid lidt

Anmeld

22. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Chili skriver:

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Vores dreng er kun lige begyndt at vinke farvel til os og han er 2,5 år. I starten var det fordi han straks gik i gang med at lege. Så kom der en periode hvor han ikke ville afleveres og meget bevidst valgte hverken at vinke farvel eller kigge på os. 

Anmeld

22. marts 2014

ano14316

Chili skriver:

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Jeg synes det er helt okay, at være for optaget SF at lege til at søge farvel...
Har lige hurtigt vendt men et pædagog i vuggeren fordi hun var klar til at vinke med ham og en anden, men Magnus ville hellere ind og lege... Og der sagde hun bare, han skal ikke hvis han ikke gider, med mindre det er noget du gerne vil have at I gør...

Og jeg har det sådan, det eneste der er vigtigt for møg rt at aflever en glad og tryg dreng, til nogen mennesker jeg stoler på og er helt trygge ved...

Anmeld

22. marts 2014

Eliza

Min søn på 2år og 1 måned er først for 2-3 mdr siden begyndt at vinke.
Han har da udemærket været klar over at jeg gik.

Ret du ryggen og fortæl dem at "sådan siger vi farvel"

Anmeld

22. marts 2014

B&J

daniel var næsten 3før han ville vinke til os han kunne godt men han ville ikke vi så det et par enkelte gange og det var alt men nu er det mere kram ind vinke men han vinker til andre når vi siger hej hej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.