Vinke farvel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.716 visninger
57 svar
48 synes godt om
21. marts 2014

Chili

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

TNBC

Chili skriver:

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Jeg tror det er helt normalt.. Forskelligt fra barn til barn. I går jo ikke uden at sige farvel.. Børn behøver ikke at vinke for at sige farvel, men bare at der bliver sagt farvel og det gør i jo, med løs. 

Anmeld

21. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Så snart alberte kommer om i sin dp og får jakken af, vender hun sig om, vinker HEJ HEJ og suser ind til sine venner og leger. Og det gør hun jo fordi hun har lært at selvom mor eller far går, så kommer de jo altid tilbage og henter mig igen. 

Det viser bare at barnet føler sig trygt, i min verden! Vh stine

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Yurie skriver:

Jeg tror det er helt normalt.. Forskelligt fra barn til barn. I går jo ikke uden at sige farvel.. Børn behøver ikke at vinke for at sige farvel, men bare at der bliver sagt farvel og det gør i jo, med løs. 

Ja, det tænker vi også.. Og det er også kun den ene pædagog der, der hænger fast i det. Han tager ligefrem børn op, selvom de er igang med en leg, fordi de SKAL vinke farvel.. Selvom forældre har sagt farvel selv.. Hm

Anmeld

21. marts 2014

Chili

StineW79 skriver:

Så snart alberte kommer om i sin dp og får jakken af, vender hun sig om, vinker HEJ HEJ og suser ind til sine venner og leger. Og det gør hun jo fordi hun har lært at selvom mor eller far går, så kommer de jo altid tilbage og henter mig igen. 

Så du forbinder vinken med tryghed?
For jeg synes bestemt han er tryg i vs og er altid glad og tilfreds når vi henter ham, og vil dårligt med hjem.

Anmeld

21. marts 2014

Chili

StineW79 skriver:

Og hvor gammel er hun?

Anmeld

21. marts 2014

TNBC

Chili skriver:

Ja, det tænker vi også.. Og det er også kun den ene pædagog der, der hænger fast i det. Han tager ligefrem børn op, selvom de er igang med en leg, fordi de SKAL vinke farvel.. Selvom forældre har sagt farvel selv.. Hm

Man afbryder sku da ikke en leg for at vinke, som i nogen tilfælde kan gøre barnet ked af det... 

Hvis en pædagog tog mit barn op, midt i en leg, for at vinke, efter at vihavde sagt farvel, havde jeg sagt noget. Sagt: Jeg vil ikke have at du afbryder mit barns leg, når jeg har sagt farvel. 

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Yurie skriver:

Man afbryder sku da ikke en leg for at vinke, som i nogen tilfælde kan gøre barnet ked af det... 

Hvis en pædagog tog mit barn op, midt i en leg, for at vinke, efter at vihavde sagt farvel, havde jeg sagt noget. Sagt: Jeg vil ikke have at du afbryder mit barns leg, når jeg har sagt farvel. 

Ja.. Kan godt se hvad du mener, og måske man skulle sige lidt igen hvis hun begynder at snakke om det, som om det er dårlig/forkert adfærd.. Han vil jo bare gerne lege

Anmeld

21. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Chili skriver:

Så du forbinder vinken med tryghed?
For jeg synes bestemt han er tryg i vs og er altid glad og tilfreds når vi henter ham, og vil dårligt med hjem.

Ja helt klart tryghed! Og det mener jeg både som mor og som pædagog!

Alberte er 20 mdrer nu, men sådan har det været næsten siden hun startede i dp, da hun var 11-12 mdr'er. Og sådan har det også altid været med thea, som nu er 5 1/2 år. Vh stine

Anmeld

21. marts 2014

Chili

StineW79 skriver:

Ja helt klart tryghed! Og det mener jeg både som mor og som pædagog!

Alberte er 20 mdrer nu, men sådan har det været næsten siden hun startede i dp, da hun var 11-12 mdr'er. Og sådan har det også altid været med thea, som nu er 5 1/2 år. Vh stine

Hm. Så pædagogisk set er det dårlig/forkert adfærd at han ikke vil vinke? Vi forklare ham at vi går og giver møs, men det er ikke nok?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.