Vinke farvel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2014

Anitta Kristiansen

min dreng vinker ikke men siger hej hej i stedet for og giver krammer. både når vi er nogle steder eller når vi skal afsted. og han kan godt vinke, men aldrig når vi siger farvel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min dreng vinker aldrig om morgenen. Han har for travlt han kommer gerne og giver en hurtig krammer eller mys, og sommetider tager han sig tid til lige at råbe hejheeej moar med ryggen til hehe. Han er 2,4

Anmeld

21. marts 2014

TNBC

Chili skriver:

Ja.. Kan godt se hvad du mener, og måske man skulle sige lidt igen hvis hun begynder at snakke om det, som om det er dårlig/forkert adfærd.. Han vil jo bare gerne lege

Ja, Hvorfor hive et barn hen til vindue, når han leger. Han er jo tryg, og han elsker at være der. Så at han ikke vinker, hva så??

Anmeld

21. marts 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79
Chili skriver:

Hm. Så pædagogisk set er det dårlig/forkert adfærd at han ikke vil vinke? Vi forklare ham at vi går og giver møs, men det er ikke nok?

Det jeg skriver er, at han føler sig tryg, at han ved at i kommer efter ham igen. Det er meget positivt, både set fra min mor vinkel og fra min pædagogiske vinkel! 

Der er ik noget forkert i at han ik vinker! Vh stine

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Anitta Kristiansen skriver:

min dreng vinker ikke men siger hej hej i stedet for og giver krammer. både når vi er nogle steder eller når vi skal afsted. og han kan godt vinke, men aldrig når vi siger farvel.

Min søn kan endnu ikke sige andet end "a det". Han har aldrig været den store pludre/snakker.

Men tak for svar. Synes bare det frusterende når pædagogen begynder at kommentere det...

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Mor11 skriver:

Min dreng vinker aldrig om morgenen. Han har for travlt han kommer gerne og giver en hurtig krammer eller mys, og sommetider tager han sig tid til lige at råbe hejheeej moar med ryggen til hehe. Han er 2,4

Tak for svar
Min søn han ikke sige andet end "a det".
Men i og med vi fortæller ham vi går, regner jeg da med han forstår det. Han forstår generelt alt hvad vi siger og beder ham om.

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Yurie skriver:

Ja, Hvorfor hive et barn hen til vindue, når han leger. Han er jo tryg, og han elsker at være der. Så at han ikke vinker, hva så??

Jeg forstår heller ikke problemet? Men for hende er det åbenbart et problem..

Anmeld

21. marts 2014

Chili

StineW79 skriver:

Det jeg skriver er, at han føler sig tryg, at han ved at i kommer efter ham igen. Det er meget positivt, både set fra min mor vinkel og fra min pædagogiske vinkel! 

Der er ik noget forkert i at han ik vinker! Vh stine

Når, så misforstod jeg det

Lige en anden ting, hvis du har tid, pædagogisk set, hvornår skal børn så helst begynde at sige noget? Han snakker nemlig ikke. Kun "a det" (læs konstant!) men han prøver ligesom aldrig at sige andre ord.. Han forstår hvad vi siger og beder ham om..

Anmeld

21. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
Chili skriver:

Hej de damer
Jeg skriver da jeg har en søn på snart 17 mdr. Han er en glad, udadvendt og meget aktiv.
Han går i vs og har altid været rigtig glad for det, ingen problemer eller ked eller noget
Men, han har aldrig rigtig gidet vinke farvel til os, da han bare har så travlt med at lege og holde øje med alt det andet. En af pædagogerne på stuen er nu begyndt at kommentere dette, som et problem, i og med hun mener han tager et valg om ikke at sige farvel til os.. Vi får øjenkontakt med ham og fortæller ham vi går og giver møs.

Tror i der er noget i det, som pædagogen mener? Eller er det helt normalt?
Som sagt, bliver han aldrig ked når vi går.
God aften

Sikke noget fis med den pædagog. Jeres barn indstiller sig bare på, at nu er han her, i dette forum. Og i vuggestuen er der ingen mor og far. Han kan endnu ikke overskue mere end det. 

Anmeld

21. marts 2014

Chili

Roselil skriver:

Sikke noget fis med den pædagog. Jeres barn indstiller sig bare på, at nu er han her, i dette forum. Og i vuggestuen er der ingen mor og far. Han kan endnu ikke overskue mere end det. 

Tak for svar
Vi synes også det mærkeligt.. Men hende pædagogen er lidt anderledes og ældre (ikke fordi der er noget galt i det) men man kan godt mærke forskel på de andre pædagogerne på stuen. Hun er den eneste der kommentere det. De andre siger han stor trives og at der aldrig er nogle problemer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.