Jeg oplever det samme af og til, når jeg afleverer min datter.
Hun har en bedste veninde i børnehaven som altid kommer før Celina. Når jeg afleverer er denne veninde hurtig til at ville bestemme, hvad Celina skal lege og hvordan og hvis Celina siger fra, stikker veninden næsen i sky, siger "så gider jeg ikke lege med dig i dag" og går....
Celina er også sensitiv og signalstærk og reagerer naturligvis på at blive mødt sådan.
Jeg plejer at sige, at det ikke er pænt at sige sådan og fokuserer så på, at fortælle min datter, at jeg godt kan forstå hun bliver ked af det og opfordrer så til at hun kan lege med nogle andre (hvilket plejer at lykkes).
Man kan ikke forhindre, at ens barn bliver afvist og derfor tænker jeg det er vigtigt, at lære sit barn at håndtere en afvisning uden hele verden falder sammen.
Desværre er min datter nu begyndt at afvise en anden pige (på en ikke ret pæn måde), som ellers rigtig gerne vil lege med hende og jeg tror det er fordi Celina oplever det på egen krop og derfor også gør det overfor andre
Men når jeg henter Celina og spørger hvem hun har leget med, er det altid den veninde, som afviser hende....Så de er hurtigt gode venner igen
Anmeld