Blev paf i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.461 visninger
49 svar
78 synes godt om
19. marts 2014

Anonym trådstarter

Jeg skulle i dag aflevere min søn, som er startet for et par mdr siden. Det har været en hård opstart da han er særligt sensitiv

Da vi går ind mod stuen, går vi forbi nogle drenge som leger, og i det vi går forbi, siger den ene. Ham der gider vi ikke lege med vel! Mit hormonelle moderhjerte blev både ked af det, virkelig paf og sur, og fik lyst til på pæn vis at fortælle den her dreng, hvor ked af det man kan blive af at gå sådan noget at vide, nåede dog ikke at reagere før han havde skubbet en af de andre drenge så han slog sig

Er meget i tvivl om det havde været ok at sige noget, synes bestemt ikke den slags er ok, uanset hvem der siger det, og ser det som mobning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2014

Mortil223

jeg tror du ligger lidt for meget i det  

børnene mener det jo sjældent som de siger det, og en del af deres udvikling er også det mindre sjove, jeg ville ikke sige noget, drengene leger jo bare og om 2 min vil de sikkert gerne lege med ham at han skubber er selvfølgelig ikke i orden, men det kan du evt. nævne for pædagogerne syntes ikke det er "din kamp" og jeg som mor ville blive irriteret over andre forældre sådan blander sig.

jeg syntes ikke man kan sige børn i den alder mobber for de gør og siger ikke tingene for at skade andre, de skaber relationer både de individuelle (vi leger og andre må ikke være med) og de fælles (fangeleg, gemmeleg mm), ligesom nogle børn slår andre for at komme i kontakt med dem, det er jo heller ikke fordi de vil skade den anden, det er fordi de ikke kan sætte ord på endnu hvad de gerne vil opnå (her er ofte tale om mindre børn) men princippet er lidt det samme

Anmeld

19. marts 2014

TNBC

Anonym skriver:

Jeg skulle i dag aflevere min søn, som er startet for et par mdr siden. Det har været en hård opstart da han er særligt sensitiv

Da vi går ind mod stuen, går vi forbi nogle drenge som leger, og i det vi går forbi, siger den ene. Ham der gider vi ikke lege med vel! Mit hormonelle moderhjerte blev både ked af det, virkelig paf og sur, og fik lyst til på pæn vis at fortælle den her dreng, hvor ked af det man kan blive af at gå sådan noget at vide, nåede dog ikke at reagere før han havde skubbet en af de andre drenge så han slog sig

Er meget i tvivl om det havde været ok at sige noget, synes bestemt ikke den slags er ok, uanset hvem der siger det, og ser det som mobning

Den sætning og "du må ikke lege med" hører jeg tit. Både vs/bh. De siger det ikke for at være onde. Det er bare lige i det øjeblik de ikke vil lege, så leger de senere.  

Du skal ikke lægge så meget i det.. 

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du tager det for personligt og det er klart når det er dit lille barn det lige gik ud over.

Børn i denne alder kan sige sætninger som: du er ikke min ven. For kort tid efter at sige: du er min bedste ven. Ligesom man kan lege sammen hver dag, være gode venner og alligevel ende med at slå hinanden hver dag. Jeg er sikker på pædagogerne prøver at lære dem hvad det vil sige at være en god ven.  

Anmeld

20. marts 2014

lineog4

Hvis du spørger om du skal sige noget til pædagoger, så nej som de andre skriver så i morgen kan de være bedste venner og børn afprøver de sætninger for at se reaktion og fordi det er sjovt. 

Men spørger du om du må sige noge taler til drengen, så ja selvfølgelig. På en ordentlig måde. Jeg har altid sagt noget og kan også finde på det til vildt fremmede børn. Står vi bare og kigger på "forkert" opførsel så billiger vi i deres øjne også den opførsel. Jeg havde da bare lige sagt: av det tror jeg min dreng blev rigtig ked af at høre..

Anmeld

20. marts 2014

B&J

det er meget alm. daniel og hans bedste ven kan også sagtens sige til hinanden gider ikke lege med dig i dag, hvor der efter går ½-1 time så leger de sammen, men venner grupper holder sammen også siger de sådan noget... det er ikke noget man skal ligge i

Anmeld

20. marts 2014

Mum33

Jeg havde snerret et eller anden af den unge - men jeg er heller ikke den "altid pædagogiske velovervejede type". Når jeg hører og ser sådan noget, så kommer løvemoderen op i mig, og så får børnene en kommentar eller to med på vejen. 

Synes lidt folk har berøringsangst i forhold til at irettesætte andres børn. Håber da virkelig folk giver min søn besked, hvis han kommer med sådan en latterlig kommentar. 

Anmeld

20. marts 2014

Maja_4000

Tror ikke du skal ligge så meget i det.. HVER morgen siger Caroline 'mig gider ikke Mille!' ligeså snart hun får øje på hende i bh.. Men Mille ér altså hendes bedste veninde, bare ikke lige om morgenen hehe

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Jeg havde snerret et eller anden af den unge - men jeg er heller ikke den "altid pædagogiske velovervejede type". Når jeg hører og ser sådan noget, så kommer løvemoderen op i mig, og så får børnene en kommentar eller to med på vejen. 

Synes lidt folk har berøringsangst i forhold til at irettesætte andres børn. Håber da virkelig folk giver min søn besked, hvis han kommer med sådan en latterlig kommentar. 

at snerre af børnene kan jeg slet ikke se meningen i, og jeg ville blive godt knotten hvis nogen gik og snerrede af mit barn, hvis man skal vise/lærer børnene at de skal tale pænt og være søde ved andre, gør man det da ikke ved at snerre af dem..

Anmeld

20. marts 2014

Åse

Jeg tror heller ikke at de ligger noget i det, men jeg synes godt man kan sige "at det ikke er en pæn måde at sige det på, og hvordan ville du havde det hvis de andre børn sagde sådan om dig"
Hvis jeg havde et barn der havde sagt sådan, ville jeg virkelig gerne have at nogen fortalte hvad der er forkert og hvad der er rigtig, og det hjælper altid lidt mere hvis det er en anden voksen som siger det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.