Blev paf i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Det må du om, det er nu bare et spørgsmål, jeg er oprigtig nysgerrig, jeg har forstået du er uenig med mig (jeg kan godt læse ) men jeg har ikke forstået hvad du vil opnå.

men nej du er da ikke tvunget til at svarer, og da slet ikke hvis du bliver sur.

Hav en god dag

Er ikke sur, mener bare der er stor forskel på en forklaring og at ma. Forlanger at barnet forstår. Bla mener jeg også at ma. Går ned på barnets niveau ved at gå i knæ, det er ikke en lang samtale vi snakker om, men at møde barnet på barnets præmisser, feks ved at fortælle at det ikke er ok og hvorfor. Ven jeg ville hverken forlange eller forvente at barnet kunne rumme og forstå et andet barns følelser og empati på den måde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

Jeg skulle i dag aflevere min søn, som er startet for et par mdr siden. Det har været en hård opstart da han er særligt sensitiv

Da vi går ind mod stuen, går vi forbi nogle drenge som leger, og i det vi går forbi, siger den ene. Ham der gider vi ikke lege med vel! Mit hormonelle moderhjerte blev både ked af det, virkelig paf og sur, og fik lyst til på pæn vis at fortælle den her dreng, hvor ked af det man kan blive af at gå sådan noget at vide, nåede dog ikke at reagere før han havde skubbet en af de andre drenge så han slog sig

Er meget i tvivl om det havde været ok at sige noget, synes bestemt ikke den slags er ok, uanset hvem der siger det, og ser det som mobning

Jeg forstår godt, du som mor blev ked af det, og syntes ikke du overreagere overhovedet. Det er en hel reel følelse, og tror nu også at næsten alle forældre var blevet såret på sit barns vegne.

Jeg ville nok have sagt til drengen, at sådan noget er ikke pænt at sige, og at man skal være gode ved hinanden.

Jaja han forstår det sikkert ikke, men man kan godt forsøge sig, og om ikke andet havde det nok givet dig lidt luft.

Håber din søn fandt en anden at lege med

Anmeld

20. marts 2014

Bare gæst

Jeg skulle i dag aflevere min søn, som er startet for et par mdr siden. Det har været en hård opstart da han er særligt sensitiv

Da vi går ind mod stuen, går vi forbi nogle drenge som leger, og i det vi går forbi, siger den ene. Ham der gider vi ikke lege med vel! Mit hormonelle moderhjerte blev både ked af det, virkelig paf og sur, og fik lyst til på pæn vis at fortælle den her dreng, hvor ked af det man kan blive af at gå sådan noget at vide, nåede dog ikke at reagere før han havde skubbet en af de andre drenge så han slog sig

Er meget i tvivl om det havde været ok at sige noget, synes bestemt ikke den slags er ok, uanset hvem der siger det, og ser det som mobning

Jeg forstår dig faktisk godt og jeg ville også reagere på samme måde som du. Jeg ville også blive en smule ked af det på mit barns vegne.

Jeg læser at mange herinde siger at du (TS) lægger for meget i det, og mange mødre herinde oplever det samme. Men der er nu en forskel på om en pige siger til en anden pige at hun ikke vil lege med hende mere, (eller drenge for den sags skyld) eller om det er 2 piger eller flere der siger det. 
Børn tænker ikke over at det de siger kan såre andre. Derfor - hvis det varer ved sådan - synes jeg godt at du kan fortælle en pædagog hvad du har opserveret. Mobning tror jeg, starter allerede fra børnehaven af og de store børn tager det med i skolen når de starter der. Derfor synes jeg at man skal være obs på det allerede i BH. 

Jeg fandt lige denne artikkel om mobning i børnehaven. Den er godt nok fra 07, men den er interessant alligevel.

http://politiken.dk/indland/ECE235401/mobning-skal-stoppes-i-boernehaven/

Anmeld

20. marts 2014

Mum33

Yurie skriver:

Går du og snerre børn? Ja for det er da modent. 

Jeg er ikke bange for at sige noget til et andet barn, men sku ikke over sådan en kommentar som ikke er sagt i ond mening. Børn skifter mening hele dagen hvem de vil lege med og hvem de ikke vil lege med. 

Åh Gud ordkløveri  Jeg havde sagt noget til ham !!! 

Anmeld

20. marts 2014

Mum33

modesty skriver:

Snerret? Jamen det er da også en fin måde at være et forbillede på. Det eneste du lærer barnet, er da netop at den slags opførsel er okay, for det gør de voksne jo også. 

Som sagt er jeg ikke så ih og åh pædagogisk korrekt altid, som alle andre kvinder åbenbart er (på skrift i hvert fald). Sagde noget noget ondt til min søn, ja så ville jeg sige noget igen - måske var snerret så meget sagt, men jeg havde irettesat ham. 

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

Bare gæst skriver:

Jeg forstår dig faktisk godt og jeg ville også reagere på samme måde som du. Jeg ville også blive en smule ked af det på mit barns vegne.

Jeg læser at mange herinde siger at du (TS) lægger for meget i det, og mange mødre herinde oplever det samme. Men der er nu en forskel på om en pige siger til en anden pige at hun ikke vil lege med hende mere, (eller drenge for den sags skyld) eller om det er 2 piger eller flere der siger det. 
Børn tænker ikke over at det de siger kan såre andre. Derfor - hvis det varer ved sådan - synes jeg godt at du kan fortælle en pædagog hvad du har opserveret. Mobning tror jeg, starter allerede fra børnehaven af og de store børn tager det med i skolen når de starter der. Derfor synes jeg at man skal være obs på det allerede i BH. 

Jeg fandt lige denne artikkel om mobning i børnehaven. Den er godt nok fra 07, men den er interessant alligevel.

http://politiken.dk/indland/ECE235401/mobning-skal-stoppes-i-boernehaven/

Thumbs up

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Abemor skriver:

Jeg havde snerret et eller anden af den unge - men jeg er heller ikke den "altid pædagogiske velovervejede type". Når jeg hører og ser sådan noget, så kommer løvemoderen op i mig, og så får børnene en kommentar eller to med på vejen. 

Synes lidt folk har berøringsangst i forhold til at irettesætte andres børn. Håber da virkelig folk giver min søn besked, hvis han kommer med sådan en latterlig kommentar. 

Men er du ikke bange for at din reaktion netop vil gøre at dit barn vil tage det mere nært end det havde gjort hvis du bare sagde: hov hov, det er ikke pænt sagt. 

Anmeld

20. marts 2014

Mum33

mor:) skriver:

Men er du ikke bange for at din reaktion netop vil gøre at dit barn vil tage det mere nært end det havde gjort hvis du bare sagde: hov hov, det er ikke pænt sagt. 

Det var også det jeg mente - snerrede var nok så voldsomt et ord, min pointe var, at jeg ville italesætte det, ikke ignorere

Anmeld

20. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tror bare vi lukket den her, jeg er ikke enig og så er den ikke længere, jeg vil ikke ud i en lang diskusition og forklaringer.

Sorry men jeg kan godt blive træt af at man sætter en debat i gang og når man så ikke har flere argumenter så lukker man den bare. Så lad være med at åbne debatten. 

Anmeld

20. marts 2014

TNBC

mor:) skriver:

Sorry men jeg kan godt blive træt af at man sætter en debat i gang og når man så ikke har flere argumenter så lukker man den bare. Så lad være med at åbne debatten. 

Uhh det er jeg også. Hvis folk modsiger en, så stopper man bare debatten.. hvis man ikke vil debattere hvorfor så starte?? Hvis man vil have folk til at forstå ens holdning/valg, så bliver man jo nød til at svarer.

Der er også mange der bare holder op med at skrive, selvom at har spurgt dem om noget.. 

Man kan jo ikke forvente at alle enige med en. Ellers ville det være en kedelig debat. Og det er jeg elsker ved at være herinde, at folk har så forskellige meninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.