Blev paf i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Jeg syntes du forlanger meget, du forlanger at fra det øjeblik den dreng giver udtryk for sin følelse skal han samtidig rumme din søns følelse og empati, det gør du ved netop at sige: hvordan ville du selv have det hvis, du kender jo ikke drengen du har bedømt på hans størrelse at han snart starter i skole og det er det, det kan jo være den her specifikke dreng har svært ved at sætte ord på eller rumme andres følelser.

Hvis du har behov for at sige noget, ville jeg i stedet sige: XX (dit barn) bliver ked af det, når du siger sådan, og så gå videre, på hug osv. er ikke altid godt, for du skaber en udstillene situation for barnet, og bare det at en fremmed siger noget til ham, kan være meget at rumme, hvis du så samtidig bevæger dig ind på det intime (øjenkontakt og på hug) så kan det blive for meget, men kig på ham og sig nogen i den stil.

at han siger det ud af kontekst beviser lige præcis at han skaber en relation til det barn han leger med, han skaber intimitet/nær venskabsfølelse, så det har som sådan intet med din søn at gøre..

Jeg forlanger intet men vil prøve at få barnet til at forstå at sådan noget kan såre. Og gør det samme ved min dreng på 3 uanset om det er verbalt sårende, eller om der slåes, skubbes eller lignende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Jeg forlanger intet men vil prøve at få barnet til at forstå at sådan noget kan såre. Og gør det samme ved min dreng på 3 uanset om det er verbalt sårende, eller om der slåes, skubbes eller lignende

jo ved at sige hvordan ville du have det hvis, så forlanger du at han skal sætte sig ind i en andens sted, og det kan være svært specielt når det er en helt fremmed der tager den beslutning.

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

jo ved at sige hvordan ville du have det hvis, så forlanger du at han skal sætte sig ind i en andens sted, og det kan være svært specielt når det er en helt fremmed der tager den beslutning.

Vi er bare ikke enige

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Vi er bare ikke enige

gir ingen mening.

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

gir ingen mening.

Vi er bare ikke enige, andet er der vel ikke i det

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Vi er bare ikke enige, andet er der vel ikke i det

Der er det i det, at det giver ikke rigtig nogen mening, du skriver du ikke kræver at han sætter sig i din søns situation med sætning: Hvordan ville du have det hvis nogen sagde sådan til dig, det er at kræve empati og skal rumme andres følelser i sekundet/øjeblikket.

Så skriver du nej det er ikke det jeg kræver, han skal bare forstå at det ikke rart (eller noget i den dur, husker det ikke ordret) når jeg så citere dig igen, skriver du vi er ikke enige.

Men hvad er det så du vil opnå ved at henvende dig? og hvordan er det ikke at kræve indlevelse/empati i din søns følelser?

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Der er det i det, at det giver ikke rigtig nogen mening, du skriver du ikke kræver at han sætter sig i din søns situation med sætning: Hvordan ville du have det hvis nogen sagde sådan til dig, det er at kræve empati og skal rumme andres følelser i sekundet/øjeblikket.

Så skriver du nej det er ikke det jeg kræver, han skal bare forstå at det ikke rart (eller noget i den dur, husker det ikke ordret) når jeg så citere dig igen, skriver du vi er ikke enige.

Men hvad er det så du vil opnå ved at henvende dig? og hvordan er det ikke at kræve indlevelse/empati i din søns følelser?

Jeg er ikke enig i st jeg forlanger at han skal rumme min søns følelse og empati og heller ikke din mening om det at gå på hug, ned i knæ.
Vi er bare ikke enige, og behøver vi heller ikke at være

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Jeg er ikke enig i st jeg forlanger at han skal rumme min søns følelse og empati og heller ikke din mening om det at gå på hug, ned i knæ.
Vi er bare ikke enige, og behøver vi heller ikke at være

Men hvad er det så du vil opnå?

Anmeld

20. marts 2014

Anonym trådstarter

førstebarn21 skriver:

Men hvad er det så du vil opnå?

Tror bare vi lukket den her, jeg er ikke enig og så er den ikke længere, jeg vil ikke ud i en lang diskusition og forklaringer.

Anmeld

20. marts 2014

Mortil223

Anonym skriver:

Tror bare vi lukket den her, jeg er ikke enig og så er den ikke længere, jeg vil ikke ud i en lang diskusition og forklaringer.

Det må du om, det er nu bare et spørgsmål, jeg er oprigtig nysgerrig, jeg har forstået du er uenig med mig (jeg kan godt læse ) men jeg har ikke forstået hvad du vil opnå.

men nej du er da ikke tvunget til at svarer, og da slet ikke hvis du bliver sur.

Hav en god dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.