Pædagoger ledte børn over togskinner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Laulund87 skriver:

Det er jo også det jeg skriver

Men jeg synes nu der er stor forskel på at stole blindt på sladder om de kendte i EB og så sådan en historie her. Og nu kender jeg den her historie ret godt og også stedet og VED der ikke er pyntet på noget.

Når det gælder børns sikkerhed kunne jeg aldrig finde på bare at tænke at det var en god forsidehistorie

Igen siger ikke der er pyntet på denne. Min oprindelige kommentar var jo netop også "måske ikke lige den her, men mange er".

Og igen så er det ikke sladder om de kendte jeg taler om, men historier, især sensationshistorier generelt man godt må være lidt kritisk omkring. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2014

Laulund87

mor:) skriver:

Igen siger ikke der er pyntet på denne. Min oprindelige kommentar var jo netop også "måske ikke lige den her, men mange er".

Og igen så er det ikke sladder om de kendte jeg taler om, men historier, især sensationshistorier generelt man godt må være lidt kritisk omkring. 

Nu var det jo fordi der var en der mente der sagtens kunne være pyntet på den her og så skriver jeg at det er der ikke

Anmeld

5. marts 2014

Mettefpigen

Abemor skriver:

Voldsomt som nogle kan hidse sig op over sådan noget jeg tror dem der bedst kan vurderer sagen er pædagogerne - de skal jo ikke sælge en avis- og hvis de har valgt det er den bedste løsning her, ja så stoler jeg på dem. 

Så den bedste løsning er at træde over en masse skinner 2 mennesker til 17-18 børn stedet for at gå 200 meter hen til en bro?

Anmeld

5. marts 2014

Bare gæst

Dybt uansvarligt og det sender da også nogle forkerte signaler til børnene, som - må man håbe - på forhånd HAR lært at man ikke må krydse skinnerne når der er advarselskilte!

Var mit barn iblandt dem, var jeg blevet tosset! Min tillid var i den grad også forsvundet hos de to pædagoger! 

Anmeld

6. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Yurie skriver:

Det er da ikke den samme sele de sidder under. Det er det i hvert fald ikke i dem jeg har kørt med og jeg har kørt med en 2årig og en 7årig. 

Jeg oplever at de sidder fint fast. 

Måske har det været en spontan tur, når det nu kun er to drenge der har været med. Måske indkøbstur. 

den cykel vi så var der kun en stor sele der rakte hele vejen over det sæde de sad på..

de var på vej over til et andet sted hvor der er lavet kreativt værksted...

hvilket ligger der hvor hans tidligere vuggestue lå og der har han dårlige minder fra... det er også tæt på hvor hans farfar bor så lige at tage ham med var måske ikke så smart og gennemtænkt...

Anmeld

6. marts 2014

Misscbn

Muhmi skriver:

Jeg er lidt forarget over dette.

Inde på facebook er der én der siger at os der synes det ikke er i orden at føre børnehavebørn over skinnerne er curling-forældre. Det er jeg bestemt ikke enig i.

Blot fordi man ønsker at ens børn er i sikre hænder og at dem der passer på dem i løbet af dagen, mens mor og far er på job/studie, følgerne reglerne, så betyder det ikke man er curling-forældre. Børn lærer ikke af hvad vi siger, de lærer af hvad vi gør og hvis vi viser dem at man bare lige kan tage en smutvej henover skinnerne, så sender man jo et signal til dem om at det er ok at bryde de regler der er, for alles sikkerhed.

Hvad mener I, reagerer forældrene for voldsomt?

Kunne I selv finde på at gøre sådan?

Link

Jeg ville melde min søn ud hurtigere end de kunne sige undskyld, det er helt sikkert

Jeg ville aldrig acceptere at pædagoger ville gøre den slags med min søn, for hvis de kan finde på det, hvad kan de så ellers ikke finde på?

Kan godt være de har en god undskyldning men det er bare ikke ok i mine øjne ligemeget hvad de har af undskyldninger for dette

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Wampires skriver:

den cykel vi så var der kun en stor sele der rakte hele vejen over det sæde de sad på..

de var på vej over til et andet sted hvor der er lavet kreativt værksted...

hvilket ligger der hvor hans tidligere vuggestue lå og der har han dårlige minder fra... det er også tæt på hvor hans farfar bor så lige at tage ham med var måske ikke så smart og gennemtænkt...

Tror jeg faktisk også jeg har kørt med. Men pædagogerne sætter jo ikke børnene i fare(bortset fra dem her i den artikel indlægget handler om) men cyklerne er jo godkendte.

Selvom at det er til et værksted, kan det godt være en spontan tur.

At det er ved hans gamle vuggestue og hans farfar(hvor skal de vide det fra) tja hvis det er der tingene ligger, eller skal han aldrig have lov til at komme med? 

I en vuggestue kommer de på ture, til alle mulige steder, for at de oplever ting. Hvorfor skal de fortælle jer hvor de skal hen? Hvis det er en lille tur de tager ofte? 

Anmeld

6. marts 2014

Mum33

Yurie skriver:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2231925.ece

Det er ikke billede af pigen der sakker bagud. 

Netop - der er ikke et billede af pigen der sakker bagud og det på trods af, at de sidste er på vej ud på skinnerne, og bagerste har en pædagog med. Jeg mener bare man skal være lidt kildekritisk, og ikke bare tro at der ikke er "smurt tykt på", når medierne kommer med sådan en artikel. 

Jeg synes på ingen måde det er smart gjort, men synes folk kører sagen helt op - men det er jo bare mediernes magt. Gid folk ville gå lige så højt op i de sager, der aldrig ender i medierne. 

Anmeld

6. marts 2014

TNBC

Abemor skriver:

Netop - der er ikke et billede af pigen der sakker bagud og det på trods af, at de sidste er på vej ud på skinnerne, og bagerste har en pædagog med. Jeg mener bare man skal være lidt kildekritisk, og ikke bare tro at der ikke er "smurt tykt på", når medierne kommer med sådan en artikel. 

Jeg synes på ingen måde det er smart gjort, men synes folk kører sagen helt op - men det er jo bare mediernes magt. Gid folk ville gå lige så højt op i de sager, der aldrig ender i medierne. 

Så råb om de ting du synes er vigtige. 

Jeg synes det her er vigtigt, for det handler om sikkerhed og ulovlige ting. Det kan godt være at der er pædagog bagerst, men alligevel kan en pige sakke bagud, der er meget plads imellem dem, og det ser ikke lige frem ud som de har mega meget fart på. Hvis der lige pludselig kom et tog, og børnene bare er spredt ud på skinnerne...

Jeg råber gerne op, hvis jeg synes der er noget der bliver gjort forkert. 

Anmeld

6. marts 2014

lineog4

Om der er smurt tykt på i artiklen eller ej, om det overhovedet er en nyhed eller i højere grad tangerer sladder. Er egentlig for mig ligegyldigt.  Hvis det er ulovligt at krydse skinnerne der, så krydser ingen og da slet ikke en sfo - meget simpelt. Også selvom det ikke er farligt,  også selvom de har haft tjek på det osv. Man går heller ikke over for rødt lys med sin sfo. 

Skal de fyres - nej men en reprimande med meget store ord og en forældregruppe der bliver informeret om man selvsagt har en politik hvor man ikke opfordrer til hverken ulovlige eller farlige handlinger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.