Pædagoger ledte børn over togskinner.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Yurie skriver:

Tror jeg faktisk også jeg har kørt med. Men pædagogerne sætter jo ikke børnene i fare(bortset fra dem her i den artikel indlægget handler om) men cyklerne er jo godkendte.

Selvom at det er til et værksted, kan det godt være en spontan tur.

At det er ved hans gamle vuggestue og hans farfar(hvor skal de vide det fra) tja hvis det er der tingene ligger, eller skal han aldrig have lov til at komme med? 

I en vuggestue kommer de på ture, til alle mulige steder, for at de oplever ting. Hvorfor skal de fortælle jer hvor de skal hen? Hvis det er en lille tur de tager ofte? 

De ved det da vi har fortalt det

Og det med at gerne ville vide hvor ens barn er det virkelig for meget at forlange?

At jeg gerne vil vide om vores søn er i en bus på vej til Christania eller om han er lige nede om hjørnet i vuggestuen?

Undskyld at jeg gerne vil vide hvor mit barn er henne...

og da jeg har haft episoder med vuggestuen i forvejen så stoler jeg ikke på deres dømmekraft med om de bringer mit barn i fare...

De fleste af pædagogerne dernede er der ikke fordi det er drømmejobbet men fordi det nu en gang er det de lige kan lave... sådan føles det i hvert fald når man snakker med dem og ser dem med børnene når de ikke ved at man kigger på dem...

Lige med at det var hans tidligere vuggestue var faktisk noget der bekymrede mig da han blev rigtig ked af det og bange for at komme afsted derned det sidste stykke tid...

Så var bange for om han kunne huske de dårlige oplevelser der gav ham mareridt i flere uger efter dengang...

Den ene af pædagogerne i den nye vuggestue stammer også fra den anden af så hun ved også alle disse ting... hun var hans primære pædagog dengang...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2014

lineog4

Wampires skriver:

Og det med at gerne ville vide hvor ens barn er det virkelig for meget at forlange?

At jeg gerne vil vide om vores søn er i en bus på vej til Christania eller om han er lige nede om hjørnet i vuggestuen?

og da jeg har haft episoder med vuggestuen i forvejen så stoler jeg ikke på deres dømmekraft med om de bringer mit barn i fare...

De fleste af pædagogerne dernede er der ikke fordi det er drømmejobbet men fordi det nu en gang er det de lige kan lave... sådan føles det i hvert fald når man snakker med dem og ser dem med børnene når de ikke ved at man kigger på dem...

Lige med at det var hans tidligere vuggestue var faktisk noget der bekymrede mig da han blev rigtig ked af det og bange for at komme afsted derned det sidste stykke tid...

Så var bange for om han kunne huske de dårlige oplevelser der gav ham mareridt i flere uger efter dengang...

Den ene af pædagogerne i den nye vuggestue stammer også fra den anden af så hun ved også alle disse ting... hun var hans primære pædagog dengang...

Jeg kan godt forstå man kan være nervøs og bekymret når man afleverer sit barn - har selv haft rigtigt svært ved at aflevere (er dig så heldig så når jeg er på arbejde så glemmer jeg det det heldigvis for der er tusind ting jeg skal nå).

Men man bliver nød til at arbejde med sin egen tillid til de som passer ens børn og kan man ikke finde den er det nok bedst at tale med pladsanvisningen og finde et andet sted - eventuelt tage rundt og mærke efter hvor man har det godt i maven med at aflevere.

De vil kunne tage på spontaneture, de kører mange steder i christiniacykel (gør det selv og kan love dig for med et par børn foran så kører man ikke ræs af den simple grund den er tung at træde), de kan også komme steder hen hvor de har været før osv...

Jeg tror det handler om man skal kræve af sig selv at tro på de voksne, sætte det som eget mål: jeg kan aflevere og have tillid til dem....

Anmeld

7. marts 2014

Wampires

lineog4 skriver:

Jeg kan godt forstå man kan være nervøs og bekymret når man afleverer sit barn - har selv haft rigtigt svært ved at aflevere (er dig så heldig så når jeg er på arbejde så glemmer jeg det det heldigvis for der er tusind ting jeg skal nå).

Men man bliver nød til at arbejde med sin egen tillid til de som passer ens børn og kan man ikke finde den er det nok bedst at tale med pladsanvisningen og finde et andet sted - eventuelt tage rundt og mærke efter hvor man har det godt i maven med at aflevere.

De vil kunne tage på spontaneture, de kører mange steder i christiniacykel (gør det selv og kan love dig for med et par børn foran så kører man ikke ræs af den simple grund den er tung at træde), de kan også komme steder hen hvor de har været før osv...

Jeg tror det handler om man skal kræve af sig selv at tro på de voksne, sætte det som eget mål: jeg kan aflevere og have tillid til dem....

Jeg havde tillid til dem...

havde super fantastisk mavefornemmelse da han startede der...

lige indtil at han blev overfaldet af et andet barn og de bare løj og prøvede at få os til at ignorere at det var sket...

og jeg mener virkelig overfaldet af et andet barn... ikke bare det med et enkelt bid de ikke kunne nå at stoppe eller et kradsemærke eller to.. nej bidt 3 gange og kradset på hals og arme i hans desperate forsøg på at komme væk... Selv pædagogen der overværede det var chokeret efterfølgende men vi fik aldrig lov at snakke med hende om det... i stedet tog lederen over og prøvede at fylde os med løgne og halve sandheder og nedtone hvad der var sket...

og nu da min tillid sådan nogenlunde var på vej tilbage kommer han hjem med en knækket tand...

og da jeg næste morgen afleverer og fortæller det så får jeg af vide af madmor at nå ja men han faldt også så der lød et ordentlig brag og var ked af det bagefter og han ville ikke rigtig spise noget selvom hun vidste det var noget han kunne lide...

Igen INGEN information fra pædagogerne der havde ham.. Han havde ovenikøbet blødt fra inde bagved tanden så efter en snak med tandplejen skal vi nu være OBS på den tand de næste 3 mdr for at være sikker på der ikke er sket mere end blot et stykke er faldet af...

dette er blot de 2 mest skræmmende billeder på hvorfor min tillid til andet end at han er i live når vi henter ham ikke eksisterer mere...

der er mange andre ting der sker dagligt og som ikke er så slemme i forhold til hans velfærd og helbred...

jeg har ikke mulighed for at hente og bringe ham i andre vuggestuer...

Den anden oplevede han sådan et svigt at han skreg noget så hjerteskærende bare vi nævnte ordet vuggestue i en samtale med en anden voksen.. han var vitterlig bange for at komme derned til sidst...

der er 3 andre muligheder i byen:

en hvor ALLE børnene bider og kradser og skubber hinanden(har en veninde hvis barn går der og ikke har en eneste dag hvor der ikke er et bidemærke eller kradset hul eller blå mærker),

en hvor jeg decideret af flere forældre er blevet advaret imod ALDRIG at sende mit barn hen da ledere er skudt i hovedet,

eller en hvor jeg ikke ville kunne snakke med personalet da der kun er 2 der taler dansk...

Så lige nu er den her (hvor han er glad når vi afleverer og glad når vi henter generelt) det bedste valg...

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Wampires skriver:

Nej selvfølgelig vil man gerne vide hvor ens barn er, men når man aflevere det i vs/bh/skole, forventer man jo at de bliver passet på, og ikke behøver give forældrene et skema om hvad de laver hver dag. Selvfølgelig hvis de skal på lang tur, men ikke små spontane ture. Det er jo ikke altid at de ved at de tager på tur den dag. 

Jeg giver da heller ikke rapport om hvor jeg går hen, når jeg er sammen med mine nevøer/niecer, fordi mine brødre og svigerinde stoler på mig, og at jeg passer på dem, ligesom når jeg passer andres børn. 

Men du har også oplevet svigt fra dem som skal passe på din søn, så selvfølgelig reagere du anderledes. Men jeg ville stole på pædagogerne, og de måtte gerne tage mit barn med på ture, lange ture ville jeg dog have besked om.

Jeg ville miste alt for meget tillid til pædagogerne efter hvad du har oplevet, og ville have fundet en anden pasningsmåde, som en barnepige. jeg ville ikke sende min søn et sted hen hvor de virker ligeglade. Jeg ville have det dårligt hver eneste dag, og især når han var bange bare for ordet, vuggestue. 

Er der ikke dp i byen? Det tror jeg ville være bedre, eller en børnepasser?

Anmeld

7. marts 2014

Wampires

Yurie skriver:

Nej selvfølgelig vil man gerne vide hvor ens barn er, men når man aflevere det i vs/bh/skole, forventer man jo at de bliver passet på, og ikke behøver give forældrene et skema om hvad de laver hver dag. Selvfølgelig hvis de skal på lang tur, men ikke små spontane ture. Det er jo ikke altid at de ved at de tager på tur den dag. 

Jeg giver da heller ikke rapport om hvor jeg går hen, når jeg er sammen med mine nevøer/niecer, fordi mine brødre og svigerinde stoler på mig, og at jeg passer på dem, ligesom når jeg passer andres børn. 

Men du har også oplevet svigt fra dem som skal passe på din søn, så selvfølgelig reagere du anderledes. Men jeg ville stole på pædagogerne, og de måtte gerne tage mit barn med på ture, lange ture ville jeg dog have besked om.

Jeg ville miste alt for meget tillid til pædagogerne efter hvad du har oplevet, og ville have fundet en anden pasningsmåde, som en barnepige. jeg ville ikke sende min søn et sted hen hvor de virker ligeglade. Jeg ville have det dårligt hver eneste dag, og især når han var bange bare for ordet, vuggestue. 

Er der ikke dp i byen? Det tror jeg ville være bedre, eller en børnepasser?

Det var den tidligere VS hvor han var bange for ordet alene...

denne er han stadig glad for og glad når vi henter ham...

Og ville virkelig ønske vi havde andre muligheder for min tillid er bare ikke eksisterende overfor dem... og jeg er den af os herhjemme der stoler mest på dem når de fortæller om hans dag...

Som jeg også skrev (ved ikke om det var til en anden..) så er mit eneste håb at han i det mindste er i live når vi henter ham derfra igen...

har oplevet at hente ham hvor han ingenting havde spist eller drukket det meste af dagen og endte med han havde rysteture og vanvittig stinkende diarré en hel weekend fordi hele hans balance indeni var røget en tur...

og det til trods for at jeg faktisk dagen før netop havde rost dem for (langt om længe) at have lyttet og sørget for balanceret indtagelse af væske i forhold til det han spiste med henblik på at han har (hvad sygehusets børneafdeling kalder) kronisk forstoppelse...

Han er kommet af Movicol.. Men der har været mere end en gang hvor vi har overvejet om han skulle starte igen da det er meget op og ned om de husker at give ham ekstra vand i løbet af dagen for at undgå at det blokker fuldkommen til inden i...

Anmeld

7. marts 2014

TNBC

Wampires skriver:

Det var den tidligere VS hvor han var bange for ordet alene...

denne er han stadig glad for og glad når vi henter ham...

Og ville virkelig ønske vi havde andre muligheder for min tillid er bare ikke eksisterende overfor dem... og jeg er den af os herhjemme der stoler mest på dem når de fortæller om hans dag...

Som jeg også skrev (ved ikke om det var til en anden..) så er mit eneste håb at han i det mindste er i live når vi henter ham derfra igen...

har oplevet at hente ham hvor han ingenting havde spist eller drukket det meste af dagen og endte med han havde rysteture og vanvittig stinkende diarré en hel weekend fordi hele hans balance indeni var røget en tur...

og det til trods for at jeg faktisk dagen før netop havde rost dem for (langt om længe) at have lyttet og sørget for balanceret indtagelse af væske i forhold til det han spiste med henblik på at han har (hvad sygehusets børneafdeling kalder) kronisk forstoppelse...

Han er kommet af Movicol.. Men der har været mere end en gang hvor vi har overvejet om han skulle starte igen da det er meget op og ned om de husker at give ham ekstra vand i løbet af dagen for at undgå at det blokker fuldkommen til inden i...

Det er dejligt at han er glad for den, men hvis du/I går rundt og er utryg over om han er i live når I henter det, er en meget stort frygt/angst. Jeg forstår godt angsten men den kan også ødelægge jer.
Har det altid været sådan eller efter de ting skete?

Et barn på 2år må ikke gå uden at spise eller drikke en hel dag, især ikke når han bruger meget energi. så skal han bruge væske og mad. Nej hvor ville jeg blive sur, hvis mit barn ikke havde fået noget en hel dag.

Har I snakket med kommunen eller nogen omkring jeres frygt omkring jeres søn.. ?? Hvis er bange/utrygge, bliver han det jo også. Ja han er selvfølgelig utryg fordi han er blevet angrebet. 

Men hvad vil i gøre, når han kommer i børnehave, og begynder at vil have legeaftaler? I skole, når der sker så meget. 

Jeg siger ikke det her for at være ond, men de følelser og frygte i har, skal I have hjælp og I er nød til at jeres søn bliver passet af nogen I er trygge ved, og ikke have frygten at de en dag ringer og siger at der er sket en ulykke. 

Og ikke have brug for at vide hvor han er i alle hans vågne timer(når andre passer ham)

Anmeld

11. marts 2014

dpb

Muhmi skriver:

Jeg er lidt forarget over dette.

Inde på facebook er der én der siger at os der synes det ikke er i orden at føre børnehavebørn over skinnerne er curling-forældre. Det er jeg bestemt ikke enig i.

Blot fordi man ønsker at ens børn er i sikre hænder og at dem der passer på dem i løbet af dagen, mens mor og far er på job/studie, følgerne reglerne, så betyder det ikke man er curling-forældre. Børn lærer ikke af hvad vi siger, de lærer af hvad vi gør og hvis vi viser dem at man bare lige kan tage en smutvej henover skinnerne, så sender man jo et signal til dem om at det er ok at bryde de regler der er, for alles sikkerhed.

Hvad mener I, reagerer forældrene for voldsomt?

Kunne I selv finde på at gøre sådan?

Link

Mit barn var stoppet i den SFO med det samme!! ikke på vilkår om jeg ville overlade ansvaret for mit barn til dem nogensinde igen!!

Det de har gjort strider imod al sund fornuft for mit vedkommende!! Det er både hamrende ulovligt og så vidt jeg er informeret dyrt i bøder, men også hamrende farligt!!! puha, intet kan retfærdiggøre deres handling som i dén grad er helt forkert!! hvad de gør i deres fritid må de selv om, men syntes det er helt forkert at udsætte andres børn for farer

øv, hvor uansvarligt....

Qnuz

Anmeld

12. marts 2014

Nessie

Nu arbejder jeg selv ved banen, og har nok en indgroet forståelse for, hvor farligt det kan være.

Jeg var blevet rasende, hvis mit barn havde været med. Ingen ved hvordan togene vil køre i lige præcis de 5 minutter de krydser skinnerne. Man kan ikke høre togene i dag, før de er meget tæt på.

Og udover det, så er det altså ganske ulovligt at befinde sig på sporene uden (bane-) ID, forudgående aftale med stationsbestyrer og sikkerhedsvest.
Jeg går ikke ud fra, at noget af ovenstående var overholdt

Ikke engang landmænd må åbne deres led, og krydse banen, uden at have kontaktet Banedanmark.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.