MorDk skriver:
Jeg tvinger aldrig mine børn til at sidde til vi voksne har spist færdigt. Heller ikke ude. Mine børn er ikke så store og det er først da min søn blev 3 at vi begyndte at "kræve" lidt mere bordskik.
Er vi ude og der er andre børn der går fra bordet ser vi situationen an. Tvinger da ikke min søn til at blive siddende til de voksne er færdige. Mener jeg heller ikke jeg skriver nogen steder.
Jeg er klar over der er foreskel på voksne og børn.
Men det er igennem opdragelse man former sine børn så de kan begå sig når de bliver voksne (forhåbentligt)
Jeg siger ikke at børn som må gå til og fra bordet som det passer dem er uopdragene eller ikke kommer til at begå sig som voksne. Men det er min mening og holdning at man godt kan præsentrere dem for almen høflighed. Nemlig at holde lidt bordskik. Også selvom de er børn. Alt med måde og efter hvordan situationen er.
jeg har ikke læst dine andre svar, du citerede mig og så svarede jeg bare udfra hvad du skrev til mig. men jeg ser det slet ikke som opdragelse, hverken god eller dårlig, og jeg kan slet ikke kæde det sammen med mit barn nu og så hendes opførsel som voksen. Jo måske hvis man SKAL blive sidsende og bliver tvunget , der har jeg en veninde som husker tilbage på det med en knude i maven, (hun skulle også spise op, og det var altså forældrene der øste op og ikke hende selv, og drikke 1 glas mælk inden hun måtte rejse sig)
jeg tror bare vi ser forskelligt på det, for jeg kan slet ikke se sammenhængen mellem barneliv og senere liv, og børn og voksne , og det at skulle sidde til alle er færdige...
Anmeld