Min mor er gravid!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Så må du jo finde ud af hvad du kan leve med..
.

Det jo det..... Jeg kan ikke leve med at mit barn mister sine eneste bedsteforældre.. Det vil jeg ikke byde hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Så er det måske bare jeg ikke forstår, jamen hvorfor så ikke drosle lidt ned i en periode? Man skal jo ikke have sin mor med til alt - og netop når man har hende med til alt så får man alle de "gode" råd man ikke ønsker sig.

når jeg læser nogen af dine indlæg, læser jeg en ung kvinde som stadig har meget brug for mor, stoler på mor, lader sig påvirke af mors råd osv. Kan jo være super godt hvis mor er sådan en skøn mor man aldrig bliver sur på, men det er jo ikke tilfældet lige nu.

Jeg elsker min mor, hun er den skønneste mor man kan få. Men jeg skal da sørme heller ikke involvere hende for meget, både for hende og min egen skyld. Hun skal ikke vide hvad jeg bruger af penge på børnene, hun skal ikke debattere mit indkøb af høj stol eller autosæde, og hun skal ikke køre mig rundt for at købe det for så kunne vi garanteret også blive uvenner.

Du står der hvor du er fyldt af øv følelse hvorfor så ikke lige trække følehornene tilbage og nyde din lille familie og lade din mor være lidt i periferien et stykke tid uden at cutte hende?

Jeg har prøvet .. Men hun vil være en del af alt, og er der noget hun mener jeg ikke fortæller så siger hun "jeg kan ikke fordrage mennesker der lyver, jeg håber ikke du .... For så vil jeg ikke kunne se på dig igen" .. Altså næsten ordret, den sætning har hun sagt fx fordi jeg ikke ville fortælle hvem jeg sms'et med!!!! og jeg er altså i midt 20'erne Og gift!!! 

Anmeld

4. februar 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Det er mine forældres valg at få børn, jeg kan ikke sætte mit liv på standby for at trodse deres overbeskynde adfærd (det har jeg forresten prøvet, det endte i en meget dårlig ferie i Lalandia) så jeg kan ikke gøre for at jeg ikke får noget forhold til ham, jeg har mange søskende (på min bio fars side) som jeg ser 1-2 gange årligt, og nej, jeg elsker ingen af dem på plan med mine 2 brødre på 15 og 12. Ved de det? Nej ! Men sådan er det, og det tror jeg nu er meget menneskeligt. Man kan ikke elske hele verden pga samme forældre eller lign, når man intet forhold har til dem. Kærlighed er ikke noget man selv er herre over. 

Helt ærligt... fordi hun er overbeskyttende nu betyder det jo ikke at du ikke får et forhold til ham... det er dit valg om du gør det... jeg synes det lyder til at du gøre det hele meget værre end det er... prøv at nyd det du har og være glad for at dine børn har bedsteforældre, de behøver ikke at være "idealerne" for at være gode bedsteforældre.... min mor blev slemt overfaldet lige efter jeg fødte min søn og kunne ikke være der for ham i lang tid og først efter han blev 2 kunne hun være alene med ham, men hun er den bedste mormor han kunne have!!!

Anmeld

4. februar 2014

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Helt ærligt... fordi hun er overbeskyttende nu betyder det jo ikke at du ikke får et forhold til ham... det er dit valg om du gør det... jeg synes det lyder til at du gøre det hele meget værre end det er... prøv at nyd det du har og være glad for at dine børn har bedsteforældre, de behøver ikke at være "idealerne" for at være gode bedsteforældre.... min mor blev slemt overfaldet lige efter jeg fødte min søn og kunne ikke være der for ham i lang tid og først efter han blev 2 kunne hun være alene med ham, men hun er den bedste mormor han kunne have!!!

Alt det jeg deler her har intet med hvordan jeg opfører mig at gøre. Jeg gør ikke noget værre end det er, jeg glæder mig over mit barn er glad for min bror, osv osv. Men mine følelser er en anden snak, og det er ikke tit jeg lige for luftet ud. Har ikke haft behov for det, før nu. 

Anmeld

4. februar 2014

lineog4

Anonym skriver:

Jeg har prøvet .. Men hun vil være en del af alt, og er der noget hun mener jeg ikke fortæller så siger hun "jeg kan ikke fordrage mennesker der lyver, jeg håber ikke du .... For så vil jeg ikke kunne se på dig igen" .. Altså næsten ordret, den sætning har hun sagt fx fordi jeg ikke ville fortælle hvem jeg sms'et med!!!! og jeg er altså i midt 20'erne Og gift!!! 

Vi vælger selv hvad vi involverer andre i. 

Jeg kan godt læse du har en bestemmende mor, en dominerende mor og måske også en mor der kan være en mundfuld. Men du har ret til at sige fra, du kan bare sige: jamen så lad vær med at se mig! 

en mor er en skøn ting og bliver det en rædselsfuld ting så er man ikke tvunget til samvær....

Anmeld

4. februar 2014

Bare gæst

Hold da op.. Jeg synes godt nok at der bliver gået hårdt til TS.. og mange svar til TS virker utrolig nedladende! Hvorfor kan man ikke skrive venligt til hinanden herinde?? Det er ikke kun i denne tråd, men gennerelt på siden og jeg oplever det meget.. det er virkelig trist!

Til TS vil jeg sende et 

Anmeld

4. februar 2014

Mettefpigen

Anonym skriver:

Alt det jeg deler her har intet med hvordan jeg opfører mig at gøre. Jeg gør ikke noget værre end det er, jeg glæder mig over mit barn er glad for min bror, osv osv. Men mine følelser er en anden snak, og det er ikke tit jeg lige for luftet ud. Har ikke haft behov for det, før nu. 

Jeg skriver om det du skriver.... det du skriver nu har intet at gøre med det jeg skev.. du skrev at du ikke fik et forhold til din bror men det er jo dit valg og ikke din mors.... og du skrev om at dine børn ikke fik mormor tid men mormor tid er forskelligt... jeg forstår slet ikke det du lige skrev....

Anmeld

4. februar 2014

modesty

lineog4 skriver:

Og havde hun jo nok også været uafhængigt af graviditet - i mine øjne handler det her slet ikke om hvorvidt mor er gravid, men om forholdet mellem mor og datter

Præcis.

Anmeld

4. februar 2014

modesty

Carina:-) skriver:

Men det er jo heller ikke ok-

Pointen er bare at hele startindlægget handler om børnene,og det fortsætter egentligt i mange indlæg.

Blandt andet at hun ikke mener hendes børn får et ordentligt forhold fordi der er mindre søskende-Det tror jeg ikke ville være anderledes hvis der ikke var børn.

Skulle moren så lige ændre opførsel?

Min svigermor er from hell,og det er hun altså stadig selv om hun ikke fik børn samtidig med mig.

Så skulle ts jo skrive et indlæg om hendes lorte mor-Men hun skriver et indlæg om at hun er rasende fordi moren er gravid igen.

Det har du helt ret i, og så går jeg et skridt videre og tolker på TS' følelser, for jeg tror ikke at katten ligger begravet dér.

Anmeld

5. februar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

TS forventer jo ikke at hendes mor køber mærketøj, men synes du ikke det lyder underligt at moderen siger at hendes datter ikke skal gå og købe dyre ting for det er der da ikke brug for, men selv går ud og gør det stik modsatte? Det lyder mere som om at det er moderen der går op i at konkurrere. 

Eller at ts ikke har økonomien til det. Det er jo kun en side af sagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.