Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2014

Krussedulle

Mor Christa skriver:

Det er ellers sjældent at vandet går først, er det ikke? Tror jeg ville blive helt forskrækket! Var det så ligesom på film ? *PLASK* 

Hos 10% sagde min jm

Hehe, ja begge gange var jeg lige nået i seng, så kunne jeg høre et lille smæld (og mærke) og da jeg så rejste mig, så løb det lige så stille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Mor Christa

Krussedulle skriver:

Hos 10% sagde min jm

Hehe, ja begge gange var jeg lige nået i seng, så kunne jeg høre et lille smæld (og mærke) og da jeg så rejste mig, så løb det lige så stille

10% Sjovt at det er sket to gange for dig så!
Jeg kan ikke engang huske hvordan det føltes da vandet gik, fordi JM tog vandet da jeg var 9 cm åben 

Anmeld

25. januar 2014

2babygirls

Mor Christa skriver:

Hold da fast!! Vee. I 39 timer!? Jeg ville dø! Og anden fødsel lyder også yderst voldsomt!!! Hvad med smerter fra første til anden fødsel?

1. Gang fik jeg en epi efter ca 5 før jeg fødte, så nåede ikke til det der av for helvede punkt som her 2. Gang hvor det gik så voldsomt hurtigt uden jeg vidste det så da hun siger ja du presser bare var jeg ikke mentalt klar på at det var nu, selv om jeg havde syg vestorm.

Anmeld

25. januar 2014

Krussedulle

Mor Christa skriver:

10% Sjovt at det er sket to gange for dig så!
Jeg kan ikke engang huske hvordan det føltes da vandet gik, fordi JM tog vandet da jeg var 9 cm åben 

Det føles akkurat som at tisse i bukserne! (Tror jeg )

Anmeld

25. januar 2014

Lullaby

Mor Christa skriver:

kanon 

Det gør jo sygt ondt at føde men vil da gerne gøre det en 4. gang.

Anmeld

28. januar 2014

Milas14

Min anden fødsel var på samme måde som nr 1. Forskellen var tiden på veer gennem dagen, for de kom hurtigere og fødslen gik hurtigt!

Anmeld

5. februar 2014

Sakris

Har gået med samme spørgsmål. Så tak fordi du har stillet det. Og tillykke med den kommende lillesøster 

Har godt nok også mange tanker omkring 2. fødsel. Føler mig ikke helt så klar denne gang. Ved ikke om det måske er lidt fordi jeg har en idé om hvordan det er og stadig ikke kan regne med noget som helst før det sker... Uha... Alt den uvished! 

Anmeld

6. februar 2014

Mor Christa

Sakris skriver:

Har gået med samme spørgsmål. Så tak fordi du har stillet det. Og tillykke med den kommende lillesøster 

Har godt nok også mange tanker omkring 2. fødsel. Føler mig ikke helt så klar denne gang. Ved ikke om det måske er lidt fordi jeg har en idé om hvordan det er og stadig ikke kan regne med noget som helst før det sker... Uha... Alt den uvished! 

Selv tillykke hvor langt er du? Kender det alt for godt - hader denne uvished !!

Anmeld

6. februar 2014

Benjamins'mor

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Anden gang bed presseveerne mere. Fødte på næsten en time kortere (1: 3 timer og 20 min 2: 2 timer og 27 min).
1 gang fik jeg bare en lille hudafskrabning indvendigt, 2 gang sprækkede hele mellemkødet og blev syet i
næsten 45 min
Nr 1 vejede 3390 g og var 55 cm nr 2 vejede 4082 g og var 53 cm

Anmeld

6. februar 2014

De3Guldklumper

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Første gang fødte jeg på 2 timer og 20 min - fik en lille flænge som skulle sys med 3 sting. 

Anden gang 2 timer og 4 min - ingen ting at komme efter, var dog hævet et par dage efter. 

Trejde gang 4 timer - ikke noget at komme efter, som JM sagde at hvis det ikke var fordi jeg lå på fødebriksen med baby i armene så ville man aldrig ha gættet på jeg lige havde født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.