Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.138 visninger
66 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. januar 2014

Mor Christa

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

lineog4

Min første fødsel var laaaang, min datter stod skævt i bækkenet og jeg havde derfor veer i 4 døgn uden overhovedet at udvide mig. jeg var konstant 2 fingre åben og 1 1/2 cm hals. Da fødsel endelig gik i gang tog den 8 timer. Den sidste kant ville bare ikke forsvinde og jordemoder måtte hjælpe da jeg havde pressetrang i en time. Jeg pressede næsten en time og jeg sprang - ringmukslen holdt men det var tæt på.

Min anden fødsel der gik den første hinde med vand kl 12. Blev tjekket kl 19 hvor jeg ikke en gang havde plukveer. lidt over 21 begyndte veerne og de kom som en storm - korte og uden pauser. Jeg nægtede at tage på hospitalet for var sikker på det var det samme som sidst. Til sidst truede min mand med ambulance og vi var på hospitalet 21.45, fik klyx og akupunktur og var kun 3 cm åben men da jeg slet ikke kunne stå på mine ben sendte de mig ikke hjem. 22.35 sad jeg med min datter i armene. Fik to knuder. 

Anmeld

24. januar 2014

Lullaby

Forskellen på mine 2 første var at første gang blev jeg sat igang, det tog 18 timer, 2 gang gik jeg selv i fødsel og det tog 5. Første gang havde jeg presseveer i 15 min og anden gang kun 8.

Anmeld

24. januar 2014

AnnaK89

Kort om den første:
Tog 13 timer fra vandet gik, smerter jeg ikke kunne håndtere, fik vist tre sting.

Anden gang var fantastisk - det tog 3 timer fra første ve. Veerne kunne jeg nemt håndtere, helt indtil pressefasen faktisk og selv der var jeg forholdsvis "klar" i hovedet (mangel på anden beskrivelse ) og så bristede jeg nærmest ikke, kun en hudafskrabning der ikke krævede sting

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

lineog4 skriver:

Min første fødsel var laaaang, min datter stod skævt i bækkenet og jeg havde derfor veer i 4 døgn uden overhovedet at udvide mig. jeg var konstant 2 fingre åben og 1 1/2 cm hals. Da fødsel endelig gik i gang tog den 8 timer. Den sidste kant ville bare ikke forsvinde og jordemoder måtte hjælpe da jeg havde pressetrang i en time. Jeg pressede næsten en time og jeg sprang - ringmukslen holdt men det var tæt på.

Min anden fødsel der gik den første hinde med vand kl 12. Blev tjekket kl 19 hvor jeg ikke en gang havde plukveer. lidt over 21 begyndte veerne og de kom som en storm - korte og uden pauser. Jeg nægtede at tage på hospitalet for var sikker på det var det samme som sidst. Til sidst truede min mand med ambulance og vi var på hospitalet 21.45, fik klyx og akupunktur og var kun 3 cm åben men da jeg slet ikke kunne stå på mine ben sendte de mig ikke hjem. 22.35 sad jeg med min datter i armene. Fik to knuder. 

Hold da op! Sikke en forskel!! Hvordan var smerterne anden gang i forhold til første gang?

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

Lullaby skriver:

Forskellen på mine 2 første var at første gang blev jeg sat igang, det tog 18 timer, 2 gang gik jeg selv i fødsel og det tog 5. Første gang havde jeg presseveer i 15 min og anden gang kun 8.

Det var også en stor forskel rent tidsmæssigt - hvordan med smerterne? Er det nemmere at håndtere anden gang?

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

AnnaKJ skriver:

Kort om den første:
Tog 13 timer fra vandet gik, smerter jeg ikke kunne håndtere, fik vist tre sting.

Anden gang var fantastisk - det tog 3 timer fra første ve. Veerne kunne jeg nemt håndtere, helt indtil pressefasen faktisk og selv der var jeg forholdsvis "klar" i hovedet (mangel på anden beskrivelse ) og så bristede jeg nærmest ikke, kun en hudafskrabning der ikke krævede sting

Godt så!!! Jeg vil have en nummer to fødsel ligesom dig haha.. Ihh hvor jeg håber det bliver nemmere her anden gang!

Anmeld

24. januar 2014

k&k&k&k

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Første fødsel tog ca. 7-8 timer - ikke de store smerter pga. Epi- blokade. Syet med 6-7 sting.

Anden fødsel tog ca. 4 timer, smerter og vestorm. Ingen bristninger.

Så 2 MEGET nemme og rolige fødsler. Gjorde det gerne igen

Men roen var større anden gang da man jo ved hvad man går ind til.

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

k&k&k&k skriver:

Første fødsel tog ca. 7-8 timer - ikke de store smerter pga. Epi- blokade. Syet med 6-7 sting.

Anden fødsel tog ca. 4 timer, smerter og vestorm. Ingen bristninger.

Så 2 MEGET nemme og rolige fødsler. Gjorde det gerne igen

Men roen var større anden gang da man jo ved hvad man går ind til.

Åh du har korte fødsler! Håber sådan jeg også kan få en hurtig fødsel og at jeg er klar i hovedet, og bedre kan håndtere det denne gang!! 

Anmeld

24. januar 2014

lineog4

Mor Christa skriver:

Hold da op! Sikke en forskel!! Hvordan var smerterne anden gang i forhold til første gang?

Svært at sammenligne for første gang var der pauser mellem veerne og jeg klarede min fødsel ved at fortælle joke  - jordemoderen kommenterede bag efter hun aldrig havde oplevet en der klarede en fødsel med humor og det der håndtag der varsler sengen (jeg klamrede mig til det).

hvor med 2. Fødsel havde jeg halvanden times smerter uden pause - det er den af mine fødsler jeg husker som mest smertefuld, men tilgengæld også den or jeg bare var frisk og  på toppen et sekund efter hun var ude. Det var også en fødsel hvor jeg oplevede ikke en vidste hvad der skete. Jeg stod op af sengen og vidste at hovedet var på vej ud og jordemoder spurgte om jeg havde ønsker til fødslen. Var så meget i min krop så jeg ikke kunne andet end tænke: ja bare at presse ud nu... Hun opdagede slet ikke jeg fødte før hovedet var ude, fødselslejet osv var slet ikke gjort klart - faktisk lidt vildt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.