Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2014

Leonora

1. Gang blev jeg sat i gang. Fødslen tog 6 timer fra første lille ve

2. Gang gik jeg selv igang.
Fødslen tog 1 Time og 45 min fra første lille ve

Knus Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2014

Jibbe

Ved min 1 fødsel havde jeg langvarig vandafgang (over 2 døgn) og uden at lave veer selv. Så blev sat igang med vedrop og stikpiller. Fra første ve gik der 12 timer og så var han ude. 2 grads bristning.

2 gang blev jeg sat igang efter vandafgang. Så fra første ve til han var ude gik der 4,5 time. Super fødsel. Kunne styre vejrtrækningen og endte med en lille bitte hudafskrabning - på trods af nr. 2 vejede 900 gram mere end nr. 1 og var 58 cm.

Anmeld

6. februar 2014

k&k&k&k

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Mine 2 fødsler har været meget ens, men alligevel SÅ FORSKELLIGE!

Jeg er blevet sat i gang begge gange! Den første med vedrop, ved den anden blev mit vand taget.

Første fødsel varede 7 timer og blev syet med nogle enkelte sting. Fik EPI inden veerne blev sat igang.
Intense smerter i den sidste fase inden presseveerne.

Anden fødsel varede 4 timer og ingen bristninger. Voldsomme smerter igennem hele fødslen! Ingen EPI! Men ikke nogen jeg ikke kunne overskue/ trække vejret igennem!

Skulle jeg vælge en fødsel og gå igennem igen var det helt sikkert mine 2 fødsel.

Anmeld

10. februar 2014

Sakris

Mor Christa skriver:

Selv tillykke hvor langt er du? Kender det alt for godt - hader denne uvished !!

37+5  så det kan blive fra nu af og til 12. Marts. Men tror selv på slut februar, mens min kæreste håber på start marts 

Anmeld

10. februar 2014

Mor Christa

Sakris skriver:

37+5  så det kan blive fra nu af og til 12. Marts. Men tror selv på slut februar, mens min kæreste håber på start marts 

Årh hvor spændende! Det er jo lige om lidt! 
Jeg hepper helt vildt på Jer  
GID det var mig der var så langt henne - ventetiden er syg her anden gang 

Anmeld

27. februar 2014

Sakris

Mor Christa skriver:

Årh hvor spændende! Det er jo lige om lidt! 
Jeg hepper helt vildt på Jer  
GID det var mig der var så langt henne - ventetiden er syg her anden gang 

Jeps :-) venter endnu her 40+1.

har kun haft barsel i to uger, så utålmodigheden er ikke helt ulidelig endnu. Men hvad sker der for at skulle vente længere end sidst :-o

Anmeld

27. februar 2014

Mor Christa

Sakris skriver:

Jeps :-) venter endnu her 40+1.

har kun haft barsel i to uger, så utålmodigheden er ikke helt ulidelig endnu. Men hvad sker der for at skulle vente længere end sidst :-o

ååårh det lyder hårdt!!! Puha! Men snart får du dit lille vidunder i dine armne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.