Mor Christa skriver:
Godaften damer
Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Ingen af mine fødsler er gået som planlagt.
1. Gang begyndte mit vand at sive, da jeg var i uge 36. Så afsted til indlæggelse og vestimulerende drop (man må max gå i 2 døgn med sivende vandafgang pga infektionsfare). Jeg nåede at blive helt åben (men syntes smerterne fra det vestimulerende var hæsligt og lå og tudede i de ca 4 timer det tog), men havde ingen presseveer, og efter en blodprøve fra mit stadig ufødte barns hovedbund, sagde lægerne, at han var stresset og skulle ud.
30 min efter (ak) lå jeg med min første søn i armene.
2. gang ventede jeg en stor dreng, og lægerne frygtede at mit ar fra sidst skulle briste, hvis jeg fik lov at gå til fødslen selv gik i gang.
Jeg blev sat i gang (med ballonkateter) da jeg nåede terminsdatoen.
Synes stadig veer gjorde frygtelig ondt, men det hjalp usigelig meget, da de satte nåle i min lænd, men de gav mig også et skud morfin at sove på, hvilket gjorde at jeg hele natten lå og følte sengen snurrede og jeg var fuld. Vågnede med tømnermænd og da sygeplejersken tvang en skefuld havregrynskugler i mig (for at få kræfter), brækkede jeg mig i stride strømme og kateteret røg ud. Lægen kom og tog mit vand og sagde, at jeg var 5 cm åben, og ville blive kørt på fødestuen med det samme, da veerne var tiltagende. Allerede på vej mod fødegangen begyndte mine presseveer, og jordemoder beder om lov til at tilkalde en anestesilæge til at lægge en epidural, da de gerne vil være klar til at foretage endnu et ak, hvis det bliver nødvendigt.
Jeg husker bare at det var ulideligt varmt, og jeg hellere ville stå ved vasken og plaske vand i hovedet og håret, og de ville have mig over i sengen at ligge med lattergas eller ilt.
Men det værste var presseveerne som blev ved at komme og vandet plaskede ud af mig hver gang, og jeg måtte ikke presse (var jo kun 5 cm åben).
Da jeg får epiduralen går jeg helt i bredderne og mit blodtrykkets forsvandt næsten (jeg husker bare hylende maskiner/måleapparater og en masse folk. Får så at vide, at jeg endnu engang bliver kørt til ak.
Fok endnu en stor og fin dreng ved kejsersnit.
Venter nu min 3 barn (på 3 1/2 år) og det er fastlagt at det bliver planlagt kejsersnit d. 25. April