Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

lineog4

Mor Christa skriver:

Jamen jeg synes også at have hørt at det også kan gå FOR hurtigt, selvom man tænker at det jo ikke kan gå hurtigt nok! Jeg håber hvert fald bare at jeg ikke skal ligge 18,5 timer denne gang.. Men jeg vil også gerne have at det går således at jeg selv kan følge med 
Findes der overhovedet en perfekt fødsel? Ih altså

Jeg synes mine to fødsler der tog under to timer gik for hurtigt også for hovedet. Især den anden, jeg var slet ikke parat til at være mor, jeg sad jo lige der hjemme og talte med min datter og vupti havde jeg en baby... 

Men ja skønt bagefter, var helt igennem frisk hvor jeg første gang var så træt som havde jeg løbet 8 marathon i træk... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

k&k&k&k

Mor Christa skriver:

Jeg var også meget bange for min første fødsel, men jeg overlevede jo Og ar egentlig heller ikke rigtig tænkt på fødslen før nu her (24+).. Håber bare den bliver forkortet med nogle timer her anden gang! 

Man hører jo ofte at den anden fødsel er kortere, så det må vi håbe din også bliver

Anmeld

24. januar 2014

MariaKyedDK

Mor Christa skriver:

HOld da helt maule!! en fed fødsel!
Jeg håber inderligt jeg er heldig og får en god anden fødsel.. Må indrømme at jeg bekymrer mig lidt om hvor vidt jeg skal ligge i de der 18,5 time igen ! Jeg krydser for at jeg er ligeså heldig som dig her anden gang

det håber jeg også for dig, og det tror jeg nu også at du gør  

Anmeld

24. januar 2014

Clisolka

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Min første fødsel endte i et aks efter 15 timers veer - hun havde sat sig fast i mit bækken. 

Jeg fik oplysning om at nr. 2 fødsel ville gå meget nemmere idet jeg lå i 15 timer første gang. Den jordemoder fik ret  Det tog mig 8 timer fra jeg mærkede den første ve til han var ude, den normale vej 

Anmeld

25. januar 2014

2babygirls

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.

1 graviditet; gik selv igang 40+4, havde veer i 39 timer og fik få små rifter, baby vejede 3900g = fantastisk fødsel selvom den var lang

2 graviditet; blev tilbudt at blive sat igang 41+3, fik 1 pille kl 11, kl 12 begynder det at murre, og 16:38 føder jeg en lille pige på 4050g = fed oplevelse! men nøj det gik hurtigt.. Var på fødegangen i 10min så var hun ude og havde ikke taget noget med for skulle jo ikke føde nu
Ingen bristninger

Anmeld

25. januar 2014

cwl

Godaften damer

Min den første tog 8,5 time fra jeg mærkede den første ve, til hun var ude. For at dulme smerterne fik jeg: smertestillende, akupunktur og varmepude (ik noget af det hjalp) så kom jeg i badekar, det var det bedste for mig og mine smerter og hun blev født i vandet.

Min den anden tog 5,5 time (født uge 34) fra vandet gik til hun var ude.
Smerterne var et helvede. Jeg spekulerede mere på hvad der skulle ske med den lille end min vejrtrækning + min jordmoder stort set ikke var hos mig, da de ikke lige havde regnet med at det gik så hurtigt. Jeg begyndte så og blive svimmel og det snurrede over alt på mig og sagde at min mand godt måtte få fat i en jordmoder da jeg var ved at besvime, men i det de kommer ind af døren får jeg min første presseve og presser og ud kom hun... Pyha det var en lettelse

Skulle ikke syes ved nogle af mine fødsler.

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

Babymor1013 skriver:

Min første fødsel endte i et aks efter 15 timers veer - hun havde sat sig fast i mit bækken. 

Jeg fik oplysning om at nr. 2 fødsel ville gå meget nemmere idet jeg lå i 15 timer første gang. Den jordemoder fik ret  Det tog mig 8 timer fra jeg mærkede den første ve til han var ude, den normale vej 

Puha, fødsel 1 lyder hård! Frygter for at skulle opleve lignende! Dejligt , 8 timer er jeg helt frisk på

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

2babygirls skriver:

1 graviditet; gik selv igang 40+4, havde veer i 39 timer og fik få små rifter, baby vejede 3900g = fantastisk fødsel selvom den var lang

2 graviditet; blev tilbudt at blive sat igang 41+3, fik 1 pille kl 11, kl 12 begynder det at murre, og 16:38 føder jeg en lille pige på 4050g = fed oplevelse! men nøj det gik hurtigt.. Var på fødegangen i 10min så var hun ude og havde ikke taget noget med for skulle jo ikke føde nu
Ingen bristninger

Hold da fast!! Vee. I 39 timer!? Jeg ville dø! Og anden fødsel lyder også yderst voldsomt!!! Hvad med smerter fra første til anden fødsel?

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

cwl skriver:

Min den første tog 8,5 time fra jeg mærkede den første ve, til hun var ude. For at dulme smerterne fik jeg: smertestillende, akupunktur og varmepude (ik noget af det hjalp) så kom jeg i badekar, det var det bedste for mig og mine smerter og hun blev født i vandet.

Min den anden tog 5,5 time (født uge 34) fra vandet gik til hun var ude.
Smerterne var et helvede. Jeg spekulerede mere på hvad der skulle ske med den lille end min vejrtrækning + min jordmoder stort set ikke var hos mig, da de ikke lige havde regnet med at det gik så hurtigt. Jeg begyndte så og blive svimmel og det snurrede over alt på mig og sagde at min mand godt måtte få fat i en jordmoder da jeg var ved at besvime, men i det de kommer ind af døren får jeg min første presseve og presser og ud kom hun... Pyha det var en lettelse

Skulle ikke syes ved nogle af mine fødsler.

Åh nummer to lyder hård!! Var også i vand med min søn under fødslen , det var fantastisk!

Anmeld

25. januar 2014

Rikke S

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Ingen af mine fødsler er gået som planlagt.
1. Gang begyndte mit vand at sive, da jeg var i uge 36. Så afsted til indlæggelse og vestimulerende drop (man må max gå i 2 døgn med sivende vandafgang pga infektionsfare). Jeg nåede at blive helt åben (men syntes smerterne fra det vestimulerende var hæsligt og lå og tudede i de ca 4 timer det tog), men havde ingen presseveer, og efter en blodprøve fra mit stadig ufødte barns hovedbund, sagde lægerne, at han var stresset og skulle ud.
30 min efter (ak) lå jeg med min første søn i armene.

2. gang ventede jeg en stor dreng, og lægerne frygtede at mit ar fra sidst skulle briste, hvis jeg fik lov at gå til fødslen selv gik i gang.
Jeg blev sat i gang (med ballonkateter) da jeg nåede terminsdatoen.
Synes stadig veer gjorde frygtelig ondt, men det hjalp usigelig meget, da de satte nåle i min lænd, men de gav mig også et skud morfin at sove på, hvilket gjorde at jeg hele natten lå og følte sengen snurrede og jeg var fuld. Vågnede med tømnermænd og da sygeplejersken tvang en skefuld havregrynskugler i mig (for at få kræfter), brækkede jeg mig i stride strømme og kateteret røg ud. Lægen kom og tog mit vand og sagde, at jeg var 5 cm åben, og ville blive kørt på fødestuen med det samme, da veerne var tiltagende. Allerede på vej mod fødegangen begyndte mine presseveer, og jordemoder beder om lov til at tilkalde en anestesilæge til at lægge en epidural, da de gerne vil være klar til at foretage endnu et ak, hvis det bliver nødvendigt.
Jeg husker bare at det var ulideligt varmt, og jeg hellere ville stå ved vasken og plaske vand i hovedet og håret, og de ville have mig over i sengen at ligge med lattergas eller ilt.
Men det værste var presseveerne som blev ved at komme og vandet plaskede ud af mig hver gang, og jeg måtte ikke presse (var jo kun 5 cm åben).
Da jeg får epiduralen går jeg helt i bredderne og mit blodtrykkets forsvandt næsten (jeg husker bare hylende maskiner/måleapparater og en masse folk. Får så at vide, at jeg endnu engang bliver kørt til ak.
Fok endnu en stor og fin dreng ved kejsersnit.

Venter nu min 3 barn (på 3 1/2 år) og det er fastlagt at det bliver planlagt kejsersnit d. 25. April

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.