Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2014

lineog4

Mor Christa skriver:

Der har godt nok været stor forskel på de to fødsler, hva? Det er så træls at man ikke lige kan forudse hvordan fet kommer til at gå Ih altså!

Tilgengæld var de 2 næste nogenlunde som nummer 2 dog med en del mindre smerter måske også fordi jeg var forberedt på turbofarten. Nå ja og så uden nogen rifter overhovedet forresten trods store børn. 

men må indrømme jeg godt gad være sådan en "normal" føder, med en fødsel mellem 5-8 timer og regelmæssige veer - har aldrig prøvet regelmæssige veer og aldrig lange veer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2014

Mor Christa

k&k&k&k skriver:

Det skal lige siges at der kun er 13 mdr mellem mine fødsler så måske der var "banet vej" for lillebror

Men ja, to dejligt nemme og korte fødsler - og det har været en lettelse for var virkelig angst inden første fødsel.

Jeg var også meget bange for min første fødsel, men jeg overlevede jo Og ar egentlig heller ikke rigtig tænkt på fødslen før nu her (24+).. Håber bare den bliver forkortet med nogle timer her anden gang! 

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

Monski skriver:

Min første fødsel startede med veer og tog 8 timer og 10 minutter
de tog vandet, og havde derefter presseveer i 24 minutter før jeg fødte
Jeg blev syet med 6 knuder, 3 i hver side. Moderkagen kom ikke af sig selv så fik en sprøjte. - jeg fødte uden bedøvelse (det vil sige med lattergas, men det virkede ikke)

Min anden fødsel (i søndags ) startede med veer og tog 2,5 time. Vi nåede kun at være på hospitalet i 43 minutter, intet bedøvelse. Fødte 3 minutter efter vandet gik, moderkager kom ad sig selv og jeg blev ikke syet.

- jeg vil sige min første fødsel var mindst smertefuld, men kom hurtigere ovenpå ved min anden fødsel. Har haft to fantastiske fødsler

Og endnu engang bevis på at man ikke kan sammenligne fødsler! Utroligt at det gør mere ondt anden gang for mange - gad vide om det er fordi det går FOR hurtigt?
Håber bare jeg er forberedt denne gang!

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

Misser1989 skriver:

Første gang:
Vandet begyndte at sive om morgen kl 08:00 (uge 36+1) og gik helt på fg til middag. Veerne begyndte så småt kl 13:30 og kl 21:44 var han født, efter to timer med presse veer og vedrop da veerne ikke var lange nok. Fik lidt små små skrammer. Mener jeg fik 5 sting i alt. Han vejede 3255 gram og var 52 cm. Vi kom hjem 15 dage senere.

Anden gang:
Vandet gik i et plask kl 08:00 om morgen (uge 39+1) og kl 10 begynder veerne så småt, men er overhovedet ikke glemme og der er laaaangt imellem dem. Kunne sagtens lege med storebror imens. Omkring middag begynder de at blive kraftigere og kommer oftere. Kl 13:30 er der ca 4 - 6 min imellem dem og de gør ret ondt. Vi tager på fg og kl 15:04 er han født. Efter 9 min med presse veer. Han vejede 3060 gram og 50 cm. Gik slet ikke i stykker denne gang. Vi kom hjem 2 timer senere.

Syntes første fødsel var fantastisk og ikke specielt slemt. Selvom de 2 timer med presseveer var hårde. Men fødsel nr. 2 var helt fantastisk perfekt! Alt gik efter planen og lige så hurtigt som jeg havde drømt om. Min drøm havde hele tiden været at føde, så vi kunne komme hjem og spise sammen med storebror til aften. Og det nåede vi sørme

3 timer efter jeg havde født, sad jeg hjemme ved mine forældre og spiste aftensmad med den stolte storebror!! Og jeg kunne sq SIDDE ned, havde overhovedet ikke ondt.

hahaha, åh det lyder fantastisk Jeg håber jeg får en lignende oplevelse!!! 

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

MariaKyedDK skriver:

Min 1. fødsel af min søn d. 8 nov 2006 på sygehus

Det hele startede med at vandet gik kl. 23 og 5 minutter efter havde jeg super VE-Storm indtil kl 05:07 hvor han kom til verden, uden bedøvelse af nogen art, det var det væreste smertehelvede jeg var igennem på de 6 timer. Jeg pressede i 3 kvarter og gik slet ikke i stykker eller noget, 

Min 2. fødsel af min datter d. 28. aug 2013 - hjemmefødsel

Jeg vidste ikke at jeg skulle føde den dag. jeg havde kun kraftige plukveer som ikke rigtig gjorde ondt, men kl. 19 fik jeg tre veer komme oven i hinanden og jeg ringede til Jordmoren, hun kom 10 minutter efter. jeg gik rundt og satte mit hår op og tog en sport-BH på og gik ned og snakkede i telefon med min søster. ( troede stadig ikke jeg var i fødsel) men efter få veer som bed noget, sagde jordmoderen, nu skal du gå op i karet, og 10 min. efter var min lillle datter født kl. 21:12.. Så 2 timer tog det og det var slet ikke de samme smerter... jeg troede jeg igen skulle ligge hele natten... men nej - 2 timer.. det er helt sindsygt FED FED oplevelse. men jeg fik en lille brist fordi det gik så sindsygt stærkt og fik lige 2 sting ( det var næsten det som gjorde mest ondt af det hele) 

HOld da helt maule!! en fed fødsel!
Jeg håber inderligt jeg er heldig og får en god anden fødsel.. Må indrømme at jeg bekymrer mig lidt om hvor vidt jeg skal ligge i de der 18,5 time igen ! Jeg krydser for at jeg er ligeså heldig som dig her anden gang

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

MorT2Banditter skriver:

Min første fødsel var en rigtig god oplevelse for mig. Fra min første ve til han var ude, gik der 10 timer. Jeg pressede to i næsten to timer da han ikke rigtig ville helt ned i bækkenet men da han endelig kom ned kom han også hurtigt ud
Og jeg fik et lille sting i hver side. Min dreng vejede 3830 g og var 54 cm  Og fik ingen form for bedøvelse.

Anden fødsel varede i 5 timer fra første ve til han var ude. For min skyld måtte fødslen gerne have varet et par timer længere da jeg syns at veerne var noget slemme da jeg åbnede mig hurtigt. Jeg pressede i et kvarter og fik ikke ét sting. Han vejede 4480 g og var 54 cm. Havde de vidst hans store størrelse skulle jeg ikke have født ham selv da han ødelagde mit bækken  Og fik heller ingen form for bedøvelse anden gang.

Og næste gang håber jeg at jeg får en nem og smertefri fødsel uden problemer  (kan jo kun håbe ikk'? &nbsp

Så jeg tror du godt kan forvente at føde til hurtigere anden gang. Og anden gang ved man også lidt mere om hvad man går ind til end første gang

ja, jeg regner også med at fordi jeg har prøvet det før, at jeg så er mere rolig her anden gang! Og nu synes jeg også at man typisk hører om at det går lidt hurtigere anden gang, så jeg håber inderligt at jeg ikke skal ligge 18,5 timer igen  
Tak for dit svar - det er så hyggeligt at høre om andres fødsler!

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

lineog4 skriver:

Tilgengæld var de 2 næste nogenlunde som nummer 2 dog med en del mindre smerter måske også fordi jeg var forberedt på turbofarten. Nå ja og så uden nogen rifter overhovedet forresten trods store børn. 

men må indrømme jeg godt gad være sådan en "normal" føder, med en fødsel mellem 5-8 timer og regelmæssige veer - har aldrig prøvet regelmæssige veer og aldrig lange veer

Jamen jeg synes også at have hørt at det også kan gå FOR hurtigt, selvom man tænker at det jo ikke kan gå hurtigt nok! Jeg håber hvert fald bare at jeg ikke skal ligge 18,5 timer denne gang.. Men jeg vil også gerne have at det går således at jeg selv kan følge med 
Findes der overhovedet en perfekt fødsel? Ih altså

Anmeld

24. januar 2014

Monski

Mor Christa skriver:

Og endnu engang bevis på at man ikke kan sammenligne fødsler! Utroligt at det gør mere ondt anden gang for mange - gad vide om det er fordi det går FOR hurtigt?
Håber bare jeg er forberedt denne gang!

Jeg tror helt klart det er fordi det går så stærkt, mine veer kom uden pause de sidste 40 minutter. Men var alligevel forholdsvis klar i hovedet

Anmeld

24. januar 2014

Mor Christa

Monski skriver:

Jeg tror helt klart det er fordi det går så stærkt, mine veer kom uden pause de sidste 40 minutter. Men var alligevel forholdsvis klar i hovedet

Puuh.. Uden pauser! Da jeg fødte min søn der sov jeg mellem de værste veer, fordi jeg havde et par minutter mellem hver 

Anmeld

24. januar 2014

Eliza

Jeg har stadig fødslen af vores andet barn til gode, men jeg gruer lidt for den.
Første barn er født 5 timer efter første ve. Og kun 1,5 time efter vi kom til sygehuset (gik fra 6-10 cm på de første 30 min)

Så det skal helst ik gå meget hurtigere.
Denne gang har vi vores søn vi skal ha afsat (alt efter tid på døgnet, enten til svigerfar som er nabo eller en kollega 15 min væk)
Hvis det er en hverdag, skal manden hjem fra job 30 min væk, og sygehuset ligger yderligere 30 min væk.
Så vi krydser bare finger for at vi når det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.