Til flergangsfødende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2014

Clisolka

Mor Christa skriver:

Puha, fødsel 1 lyder hård! Frygter for at skulle opleve lignende! Dejligt , 8 timer er jeg helt frisk på

Ja, jeg kan ikke lige kalde den første fødsel en drømmefødsel 

Hov, jeg glemte da at skrive at med nr. 2 fik jeg en 2. grads bristning på 7-8 sting 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2014

Chris86

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Selve fødslen var meget hurtigere end første gang... Kan ik beslutte mig for, hvilken en der var "værst" det var tæt på ak første gang, men nr to var stjernekigger.. Så de var måske lige træls, på hver deres måde..
Eftersom nr to var stjernekigger, bristede jeg en smugle mere..
Så tja, man kan ik rigtig sammenligne...

Anmeld

25. januar 2014

IngenKoPåIsen

Min første fødsel var rigtig god, og nummer to var endnu bedre! Første gang tog 6 timer ca, og anden gang tog ikke engang 2 timer.. Første fødsel fik jeg ingen sting, anden gang fik jeg et.. Første gang havde jeg presseveer i 1,5 time, anden gang i 2 minutter. Kort beskrevet 2. Gang: Jeg havde murren fra ca klokken 18, var på FG bare for tjek klokken 23.30, og der sagde hun at det ikke var noget særligt, at det nok ville gå i sig selv, og var ligeså lidt åben som ved konsultationsJM tidligere samme dag.. Fra midnat trak det en lille smule op, og så kom der vestorm ca 00.30, nærmest uden pauser, klokken 02.12 er lillebror født :-) Det gik så stærkt, det var dejligt! Da jeg kom på FG anden gang klokken ca 01.20 blev jeg henvist af sygeplejerske til rum hvor jeg skulle vente på JM som gav sig gooood tid, fordi hun jo altså lige havde set mig, så hun troede nok ikke liiiige jeg var klar! Jeg rykkede efter 2 min i den røde snor, og der kom JM så, og hun kunne godt se jeg var ved at føde.. 8 cm åben, hvor jeg kun var 0,5 cm åben 1,5 time tidligere :p

Anmeld

25. januar 2014

Lullaby

Mor Christa skriver:

Det var også en stor forskel rent tidsmæssigt - hvordan med smerterne? Er det nemmere at håndtere anden gang?

Overhovedet ikke. Smertehelvede alle 3 gange. ;-)

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

Lullaby skriver:

Overhovedet ikke. Smertehelvede alle 3 gange. ;-)

kanon 

Anmeld

25. januar 2014

LinLin

Anden fødsel tog mindre end halvt så lang tid, var mere smertefuld end den første og jeg havde kraftigere efterveer - og i længere tid.... Jeg fik syet nogle smårifter begge gange.

Anmeld

25. januar 2014

Krussedulle

Mor Christa skriver:

Godaften damer

Jeg er yderst interesseret i at høre om jeres anden fødsel vs jeres første. Her tænker jeg især på tiden, smerterne og bristelserne.
Jeg er godt klar over at man ikke kan sammenligne nogle fødsler osv, men som JM også har forklaret mig, så bliver det nok nemmere her anden gang jeg skal føde, så jeg er lidt nysgerrig omkring jeres anden fødsel.
Any input i kan komme med omkring fødsel nummer 2 bliver værdsat meget højt 

Første fødsel: husker ikke rigtig smerterne fordi jeg var syg, og fik epidural..
Den tog 25 timer, fra vandet gik, indtil jeg fødte, og jeg fik kun en lille hudafskrabning..

Anden fødsel: smerterne blev først intense da jeg var 8 cm åben, fødte i vand (fantastisk oplevelse!!)
Den tog 5 timer fra vandet gik, til jeg havde født! Fik kun en lille hudafskrabning.

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

Krussedulle skriver:

Første fødsel: husker ikke rigtig smerterne fordi jeg var syg, og fik epidural..
Den tog 25 timer, fra vandet gik, indtil jeg fødte, og jeg fik kun en lille hudafskrabning..

Anden fødsel: smerterne blev først intense da jeg var 8 cm åben, fødte i vand (fantastisk oplevelse!!)
Den tog 5 timer fra vandet gik, til jeg havde født! Fik kun en lille hudafskrabning.

Var vandet det første der "skete" ved begge dine fødsler? :O 

Anmeld

25. januar 2014

Krussedulle

Mor Christa skriver:

Var vandet det første der "skete" ved begge dine fødsler? :O 

Ja, vandet gik ret spontant, de første 2 gange

Mine veer started ca en halv time efter vandet var gået, med nr 2.

Anmeld

25. januar 2014

Mor Christa

Krussedulle skriver:

Ja, vandet gik ret spontant, de første 2 gange

Mine veer started ca en halv time efter vandet var gået, med nr 2.

Det er ellers sjældent at vandet går først, er det ikke? Tror jeg ville blive helt forskrækket! Var det så ligesom på film ? *PLASK* 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.