Farver….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2014

esioul

Clgh skriver:

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Jeg skal bestemt ikke have lyserødt og lyseblåt til den tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2014

Kløver

Jeg elsker farver, her har ungerne både knald farver og det neutrale, min pige får alle farver på, det samme gør min dreng på nær lyserødt og farven er piget, lavendel/lyserød osv, men han har haft et par i helt mørkelilla og har en t-shirt i pink med en piratfisk på

Anmeld

21. januar 2014

vitapigen

Normalvis ville jeg ikke give en dreng lyserødt tøj på og en pige ville jeg ikke give helt blåt tøj... Så skulle der i hvert fald være noget piget print...

Vores barnevogn er blommefarvet og den er købt til begge køn... Har en pige nu og venter en dreng. Regner med at sætte en blå rangle i...

Anmeld

22. januar 2014

Papillon

Clgh skriver:

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Måske lidt off-topic, men kig på Zaras MINI collection, den er rigtig sød og med pæne afdæmpede farver Jeg er i hvert fald solgt!

Anmeld

22. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

AnthonsMor skriver:

Du "frygter" lidt en pige?

Der kan du jo snildt bruge jeansstof også, altså bukser og kjoler også f.eks. en hvid - rød - lilla - gul - orange body

Det behøver ikke være pussenusse lyserød - det kan jeg absolut heller ikke klare!

Og en pige SKAL jo heller ikke have tøsefarver på

Men jeg kan så fortælle dig det er skide nederen at blive spurgt tit om, hvilket køn ens barn har - på trods af kønsrelaterede farver!

Min søn har en GRØNBLÅ jakke, en BLÅ hue, BLÅ vanter og alligevel spørger gamle kvinder om, om det er en dreng eller pige.. Suuuuk!

Nej frygter skam slet ikke en pige - bare de farver som folk gerne vil have min pige til at have på…
For ja, fandt ud af igår, at jeg venter en velskabt lige pige 
Og fandt noget tøj i name-it som havde de støvede rosafarver med mørkeblå og som jeg godt kunne lide.. 
Og samtidig ville min gode veninde lige have mig til at guide hende, så hun ikke købte noget der var for pussenusset 

Men jaa, det er sikkert lidt/meget nederen at få de spørgsmål… 
Og ISÆR hvis din dreng er iført de farver 
Så ville jeg nok have det ligesom dig… 

Anmeld

22. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Papillon skriver:

Måske lidt off-topic, men kig på Zaras MINI collection, den er rigtig sød og med pæne afdæmpede farver Jeg er i hvert fald solgt!

Det må jeg lige gøre 

Anmeld

22. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Efter at have læst alle jeres svar igennem, så kan man vidst hurtigt konkludere at det er meget individuelt hvordan folk har det.. 

Men der er jo heller ikke noget galt i forskellighed… :-)

Anmeld

22. januar 2014

Ellie79

Clgh skriver:

Halløj…!

her købte jeg bare det jeg kunne lide. Storesøster havde en del i grønt og neutrale farver.. Jeg kan nok godt blive lidt træt af at hører på prinsesse lyserødt og drenge blå.

Anmeld

22. januar 2014

AnthonsMor

Clgh skriver:

Nej frygter skam slet ikke en pige - bare de farver som folk gerne vil have min pige til at have på…
For ja, fandt ud af igår, at jeg venter en velskabt lige pige 
Og fandt noget tøj i name-it som havde de støvede rosafarver med mørkeblå og som jeg godt kunne lide.. 
Og samtidig ville min gode veninde lige have mig til at guide hende, så hun ikke købte noget der var for pussenusset 

Men jaa, det er sikkert lidt/meget nederen at få de spørgsmål… 
Og ISÆR hvis din dreng er iført de farver 
Så ville jeg nok have det ligesom dig… 

Jamen du kan jo  nemt finde noget der ikke er kvalmende lyserødt!

Får jeg nogensinde en pige kommer hun  aldrig i lyserødt mareridt! En lyserød body og et par jeans, jo vidst, men ikke lyserød fra top til tå! Det kan jeg slet ikke arbejde med :O

Jeg synes bare det er synd for en pige hvis hun skal være totalt neutral

Anmeld

22. januar 2014

modesty

Clgh skriver:

Halløj…!

Jeg ELSKER farver, men jeg HADER at folk kønsopdeler dem (og så HADER jeg lyserød - hvis jeg fik en pige, skulle hun aldrig eje et lyserødt stykke tøj).

Min dreng har altid haft alverdens farver på - pånær lyserød. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.