Farver….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

lineog4

Baby kan slet ikke skelne farver i laaaang tid, så kedeligt bliver det ikke for baby at du holder dig fra lyserød. Og det første er komplemtær farverne og der er lyserød heller ikke en del 

Jeg elsker farver, og alligevel ikke for som dig kan jeg også blive træt af dem meget hurtigt ;-) og aller mest et jeg slet ikke til ligestilen med lyserødt, hello kitty og såmænd heller ikke de støvede rosa agtige. Fik jeg en pige igen og havde jeg stadig drengenes tøj ville hun bruge meget af deres dom for en stor del var chokoladebrunt og pigedelen ville så være store retroblomster ;-)

Man behøver ikke følge ideen om kønsopdelingen og en lille pige ser fantastisk ud i en blå barnevogn (det havde min pige og jeg elskede vores blå barnevog, hun sov også i en seng med blå olmersdug sengerand og blåt sengetøj, hendes badekar var lyseblåt og hun havde lyseblå natdragter - drengene har og haft både lyserøde, røde og lilla natdragter forresten).

Dit barn - du bestemmer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

Papillon

Jeg venter en pige, og er selv slet ikke til prinsesser og lyserød og pynt og tingel-tangel Så hellere en sød kjole i blå, det afspejler bedre moar - så kan hun få al det lyserød, hun vil, når hun kan be om det selv  

Hvad familien kommer med at tøj og ting, tager vi selvfølgelig imod med kyshånd, uanset farve og stil

Anmeld

20. januar 2014

AnthonsMor

Clgh skriver:

Jamen vil også nemmere kunne acceptere det (farverne) hvis det er en dreng, da jeg har det OK med blå og mintgrøn. 
Men kan man så ikke nøjes med at sørge for at de små detaljer har lidt farve? Bare så at moderen ikke går helt ud af sit gode skind? 
Ved godt at børn skal have lov til at være lidt sjove - men hvor lidt kan man nøjes med? 

Du "frygter" lidt en pige?

Der kan du jo snildt bruge jeansstof også, altså bukser og kjoler også f.eks. en hvid - rød - lilla - gul - orange body

Det behøver ikke være pussenusse lyserød - det kan jeg absolut heller ikke klare!

Og en pige SKAL jo heller ikke have tøsefarver på

Men jeg kan så fortælle dig det er skide nederen at blive spurgt tit om, hvilket køn ens barn har - på trods af kønsrelaterede farver!

Min søn har en GRØNBLÅ jakke, en BLÅ hue, BLÅ vanter og alligevel spørger gamle kvinder om, om det er en dreng eller pige.. Suuuuk!

Anmeld

20. januar 2014

M (:

Clgh skriver:

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Min søn er klædt i primært neutrale farver, men selvfølgelig også i blåt og grønt. Jeg bryder mig ikke om, at børn ligner fastelavnsris, så han er ofte "kedeligt" klædt på. 

Anmeld

20. januar 2014

Amanda Stage

Hehe jeg er så i den helt anden grøft. Jeg ELSKER farver!! Jeg ELSKER når man kan se forskel på drenge og piger og herhjemme er der bestemt noget der hedder drenge- og pigefarver!! Min datter går stort set kun i lyserødt, lilla, glimmer og kjoler. Min søn går mest i skjorter. Tja jeg er nok lidt gammeldags, men jeg kan bare ikke lige acceptere den "hen" verden vi er på vej til.

Anmeld

20. januar 2014

Anitta Kristiansen

Jeg synes det er så synd at tage alle farver væk. hvis vi kigger på de voksne i samfundet. kedeligt!! alle går i mørkt tøj og ingen farver. det samme med biler. alt er så neutralt. alt skal være ens og ligne hinanden. det som har været anderledes er børnene. der er farver og hver gang vi ser på dem ser vi glæde. for farver er med til at skabe glæde.

nok behøves de ikke at være køns bestemte farver, men er så synd at tage kuløren ud af børnene. skal vi til at lave i en sort hvid verden. min søn har ikke de mest pang farver, men der er noget. som baby havde han både blå, grøn, lilla osv.
jeg kan huske det har været oppe at drenge skulle have lyserøde trøjer på. så vil ikke mene at der er farver kun til et køn. jeg går selv meget i grøn da det passer til mit udseende.

jeg synes bare det er synd vores børn bliver lige så kedelig som de voksne. jeg synes vi skal have farver tilbage! er så trist at kigge på folk, så er det ligegyldigt om de går i alt deres modetøj, synes stadig de er kedelig at kigge på.
det er derfor at kigge på karneval er så fedt og festligt. farver!

Anmeld

21. januar 2014

Pigent

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Jeg synes ikke en pige behøver at være i totalt lyserødt og en dreng i totalt blåt
Synes grøn er neutral farve og ja også rød.

Men synes ikke man skal tag farverene helt væk.

Køb det tøj du kan lide til dit barn

Anmeld

21. januar 2014

MissTas

Clgh skriver:

Halløj…!

vil nok indrømme da Annastacia var helt spæd, ku jeg sagtens komme hende i neutrale farver, men så var det oftest i kombination med lilla, pink, lyserød eller lign. Jeg ønskede ikke at folk ikke kunne se om det var en dreng eller pige, for kan mange godt have svært ved når de er helt spæd hvis ikke de har pigefarver eller drengefarver på.

Selv endda når jeg havde annastacia i lyserød, lilla og KUN pigefarver, så oplevede jeg stadig når jeg var ude at handle at ældre mennesker kunne spørge: " er det så en dreng eller en pige du har der" hvor jeg bare tænkte.... øøøøh hvad tror du hun er kun iført lilla og lyserød..

nu hvor hun er knapt to og har meget mere ansigtstræk osv. langt hår med hårspænder i og sådan, så kan jeg sagtens putte hende i blå, grøn osv. hvis det er pigetøj der bare er de farver. ku aldrig finde på at putte hende i drengetøj. Men sys også tit man oplever pigetøj i blå og grønlige farver hvor de så mixer det med glitter, pallietter eller lign. så man sagtens kan se forskel på drengetøj i grøn og blå og pigetøj i tilsvarende farver

Anmeld

21. januar 2014

lille-fisen

Synes da det er fint at bruge neutrale farver til baby - det er jo dit barn så du bestemmer  

Jeg synes børnetøj i mere afdæmpede farver er flot  (som mor11 også har vist billede af her i tråden) og bryder mig heller ikke om hele den der "prinsesse/prins"-kønsrollefordeling. Hvorfor skal alt være pink hvis det er en pige eller Grønt/blåt hvis det er en dreng? 

Jeg er også til mere neutrale farver som grå, beige, mørkeblå, brun, lavendel, råhvid osv. - gerne i nogle lækre matrialer og i flotte mønstre 

Synes virkelig ikke om børnetøj i pangfarver med "Hello kitty", "barbie" eller "biler" på trøjen.

Anmeld

21. januar 2014

lineog4

AnthonsMor skriver:

Du "frygter" lidt en pige?

Der kan du jo snildt bruge jeansstof også, altså bukser og kjoler også f.eks. en hvid - rød - lilla - gul - orange body

Det behøver ikke være pussenusse lyserød - det kan jeg absolut heller ikke klare!

Og en pige SKAL jo heller ikke have tøsefarver på

Men jeg kan så fortælle dig det er skide nederen at blive spurgt tit om, hvilket køn ens barn har - på trods af kønsrelaterede farver!

Min søn har en GRØNBLÅ jakke, en BLÅ hue, BLÅ vanter og alligevel spørger gamle kvinder om, om det er en dreng eller pige.. Suuuuk!

Mine drenge bliver stadig omtalt som piger og de er 3 og 6. Jeg kan slet ikke se det og synes de er drenge drenge drenge:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.