Farver….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.863 visninger
51 svar
47 synes godt om
20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

LilleMie

Clgh skriver:

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Nej bestemt ikke! Vores datter har minimalt i lyserød (og har haft det i sine nu snart 2 år), da jeg ikke bryder mig om farven. Jeg bryder mig ikke så meget om kønsbestemte farver  

Det er dit barn og du skal bestemt ikke købe farver, du ikke kan lide, bare fordi dit barn har et bestemt køn 

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

LilleMie skriver:

Nej bestemt ikke! Vores datter har minimalt i lyserød (og har haft det i sine nu snart 2 år), da jeg ikke bryder mig om farven. Jeg bryder mig ikke så meget om kønsbestemte farver  

Det er dit barn og du skal bestemt ikke købe farver, du ikke kan lide, bare fordi dit barn har et bestemt køn 

Så er det vel heller ikke helt tosset med en meget mørkeblå barnevogn? Altså selvom det måske er en pige :-D ?

Anmeld

20. januar 2014

JacobsMoar

Vi venter en pige, og jeg er nærmest allergisk overfor lyserød.. Jeg er også mest til neutrale farver, men har du prøvet at gå i en butik og finde neutralt farvet tøj ? Alt er det op i drenge/pige afdelinger..

Anmeld

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

det er  jo helt op til dig, ingen regler.  Men vil sige at jeg hurtigt brugte det farvede tøj mere end det neutrale, da jeg gerne ville vise hele verden at jeg havde fået mig en skøn lille DRENG. det er ikk fedt at blive spurgt om det er en dreng eller pige, når man som mor jo selfølgelig slet ikk synes ens barn kunne ligne det modsatte køn. Hehe. Sådan havde jeg det i hvertfald. 

og der findes rigtig meget lækkert babytøj i afdæmpede farver også. Det behøver jo ikk være hallo kitty-pink og i den dur. Hehe

Et par eks

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Vi venter en pige, og jeg er nærmest allergisk overfor lyserød.. Jeg er også mest til neutrale farver, men har du prøvet at gå i en butik og finde neutralt farvet tøj ? Alt er det op i drenge/pige afdelinger..

Ja det er ikke nemt at finde noget neutralt som ikke er guddommeligt kedeligt - ellers koster det det hvide ud af øjnene… 

Anmeld

20. januar 2014

AnthonsMor

Clgh skriver:

Halløj…!

Børn  skaaaaaal gå med farver!
det er ok med sorte bukser, hvid body og sådan noget, men der skal altså ikke gå kedelighed i den - de er børn, de skal være lidt sjove!

Anthon ejer næsten kun farver, han har selvfølgelig sorte bukser, hvide og lyse bodyer, men absolut mest med farver på!

Anmeld

20. januar 2014

lycly

Clgh skriver:

Halløj…!

Jeg synes farver som beige, sand, grå osv er sååå kedelige til børn. Børn skal være i farver synes jeg Men ikke nødvendigvis skrig farver, kan også godt lide pastel farver som lys blå, mintgrøn osv Men jeg går meget op i at man kan se på min søn at han er en DRENG og han er derfor altid i tydelige drengefarver

Anmeld

20. januar 2014

AnthonsMor

Clgh skriver:

Så er det vel heller ikke helt tosset med en meget mørkeblå barnevogn? Altså selvom det måske er en pige :-D ?

Blå barnevogn behøver jo ikke være til en dreng.. Synes måske man strammer den ved at købe en rød/pink barnevogn til en dreng

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mor11 skriver:

det er  jo helt op til dig, ingen regler.  Men vil sige at jeg hurtigt brugte det farvede tøj mere end det neutrale, da jeg gerne ville vise hele verden at jeg havde fået mig en skøn lille DRENG. det er ikk fedt at blive spurgt om det er en dreng eller pige, når man som mor jo selfølgelig slet ikk synes ens barn kunne ligne det modsatte køn. Hehe. Sådan havde jeg det i hvertfald. 

og der findes rigtig meget lækkert babytøj i afdæmpede farver også. Det behøver jo ikk være hallo kitty-pink og i den dur. Hehe

Et par eks

Det kan der så være noget om - at man ikke ønsker at bliver spurgt om det er en pige eller dreng, konstant…. 
Men ja, dine eksempler er rigtigt gode 
Det er nok også den retning jeg ender med at gå, hvis scanningen imorgen viser at det er en pige… 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.