Farver….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

AnthonsMor skriver:

Børn  skaaaaaal gå med farver!
det er ok med sorte bukser, hvid body og sådan noget, men der skal altså ikke gå kedelighed i den - de er børn, de skal være lidt sjove!

Anthon ejer næsten kun farver, han har selvfølgelig sorte bukser, hvide og lyse bodyer, men absolut mest med farver på!

Jamen vil også nemmere kunne acceptere det (farverne) hvis det er en dreng, da jeg har det OK med blå og mintgrøn. 
Men kan man så ikke nøjes med at sørge for at de små detaljer har lidt farve? Bare så at moderen ikke går helt ud af sit gode skind? 
Ved godt at børn skal have lov til at være lidt sjove - men hvor lidt kan man nøjes med? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2014

LilleMie

Clgh skriver:

Så er det vel heller ikke helt tosset med en meget mørkeblå barnevogn? Altså selvom det måske er en pige :-D ?

Vores barnvogn er mørk auberginefarvet og vi kendte ikke kønnet på forhånd. Og vi kunne også sagtens have købt en mørkeblå.

Hendes badekar og puslepude er lilla, og det blev også købt inden fødslen, og det blev den farve fordi det passer til vores badeværelse 

Hun har bestemt også farver på sit tøj, men er mere til de støvede farver

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

LilleMie skriver:

Vores barnvogn er mørk auberginefarvet og vi kendte ikke kønnet på forhånd. Og vi kunne også sagtens have købt en mørkeblå.

Hendes badekar og puslepude er lilla, og det blev også købt inden fødslen, og det blev den farve fordi det passer til vores badeværelse 

Hun har bestemt også farver på sit tøj, men er mere til de støvede farver

Altså støvede farver på tøjet kan jeg nok godt klare med min "farve-allergi" 

Men har tænkt på at købe et hvidt flexi bath, for synes at dem i farver er for skrigende.. Og har neutrale farver på mit badeværelse… 
Føler mig bare herre kedelig…. 
Men bliver såå træt af farver efter en uges tid.

Anmeld

20. januar 2014

LilleMie

Vi har også Flexibath, det er vi rigtig glade for 

Vi er egentlig glade for farver og har mange farver i vores hjem generelt, men de er bestemt ikke tilfældigt valgt  Vi har indrettet en stue kun til leg, men på en måde, hvor samtidig synes det er pænt at se på (for os, det er nok ikke alle der er enige, haha ).

Du skal ikke tænke så meget over, hvilke farver I bør købe, tænk også på alle de barselsgaver der kommer, de skal nok sørge for noget farve  Og det er også svært at finde legetøj i neutrale farver, så jeres barn skal nok få farver (så I behøver jo ikke selv købe en masse af det på forhånd). Vi købte også kun neutralt tøj, inden hun blev født!

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

LilleMie skriver:

Vi har også Flexibath, det er vi rigtig glade for 

Vi er egentlig glade for farver og har mange farver i vores hjem generelt, men de er bestemt ikke tilfældigt valgt  Vi har indrettet en stue kun til leg, men på en måde, hvor samtidig synes det er pænt at se på (for os, det er nok ikke alle der er enige, haha ).

Du skal ikke tænke så meget over, hvilke farver I bør købe, tænk også på alle de barselsgaver der kommer, de skal nok sørge for noget farve  Og det er også svært at finde legetøj i neutrale farver, så jeres barn skal nok få farver (så I behøver jo ikke selv købe en masse af det på forhånd). Vi købte også kun neutralt tøj, inden hun blev født!

Ja okay. Havde slet ikke tænkt på barselsgaver 
- så må jeg lade andre om det med farverne, og selv være "kedelig" så det ikke bliver for meget (i forhold til hvad jeg kan lide) 

Anmeld

20. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LilleMie skriver:

Nej bestemt ikke! Vores datter har minimalt i lyserød (og har haft det i sine nu snart 2 år), da jeg ikke bryder mig om farven. Jeg bryder mig ikke så meget om kønsbestemte farver  

Det er dit barn og du skal bestemt ikke købe farver, du ikke kan lide, bare fordi dit barn har et bestemt køn 

Der er ingen farver der er kønsbestemte

Jeg synes neutrale farver er super flotte

Anmeld

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Clgh skriver:

Altså støvede farver på tøjet kan jeg nok godt klare med min "farve-allergi" 

Men har tænkt på at købe et hvidt flexi bath, for synes at dem i farver er for skrigende.. Og har neutrale farver på mit badeværelse… 
Føler mig bare herre kedelig…. 
Men bliver såå træt af farver efter en uges tid.

Altså møbler osv betyder ikk det store med farverne. Vi har hvid kommode, hvidt puslebord (med hvid og grøn puslehynde), naturtræsseng, Hvidt badekar, men, der er jo meget andet end møbler på hans værelse, så det er absolut ikke farveneutralt  

Anmeld

20. januar 2014

Chrissi_lgh@hotmail.com

Mor11 skriver:

Altså møbler osv betyder ikk det store med farverne. Vi har hvid kommode, hvidt puslebord (med hvid og grøn puslehynde), naturtræsseng, Hvidt badekar, men, der er jo meget andet end møbler på hans værelse, så det er absolut ikke farveneutralt  

Hm, dvs jeg kan godt holde mig i ro mht. farver til de større ting… Og så kommer der alligevel farver med de andre små detaljer 
Og så bliver det ikke kedeligt for baby, og ikke for meget for mig…. 

Anmeld

20. januar 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Clgh skriver:

Hm, dvs jeg kan godt holde mig i ro mht. farver til de større ting… Og så kommer der alligevel farver med de andre små detaljer 
Og så bliver det ikke kedeligt for baby, og ikke for meget for mig…. 

Jeps. Legetøj er meget farvestrålende (hvilket er godt for barnets sanser), og det fylder lynhurtigt en hel del mere end man lige havde forestillet sig  

vi har i øvrigt farve på gardiner, sengerand, billeder og hylder, på børneværelset

Anmeld

20. januar 2014

L&V

Clgh skriver:

Halløj…!
Vil lige høre jer andre, hvor vigtigt i synes det er med farver? Altså en masse lyserødt osv til piger, og blåt og grønt til drenge? 
Snakkede nemlig med nogle veninder om at vi skulle ud og shoppe babytøj når jeg får kønnet at vide (imorgen)… Og de begynder så straks at snakke om "prinsesse"-tøj (lyserødt) og "prinse"-tøj (blåt og grønt)… Og jeg HADER farver. 
Er mest til de neutrale farver såsom hvid, grå, sort, sand osv… Men bliver det for kedeligt? 

Det er jo op til en selv hvad man syntes er fedt.. Jeg ville blive sååååå trædt af at se på mine unger i de neutrale farver og det passer bare heller ikke til dem.. Der er knald på farverne men ikke noget prinsesse lyserødt her men masser af lilla, pink, cherice osv osv og sønne manden køre hvis hele farveskalaen ud over de overnævnte som storesøster bruger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.