Da jeg mødte min mand var han lige blevet skilt fra en kvinde jeg slet ikke kunne relatere til, de værdier og meninger om livet, børn osv hun stod for var næsten diamentrale modsætninger til mine.
Jeg tænkte tit, hvordan kan jeg ønske et liv med denne mand når han har levet et liv jeg slet ikke billiger eller måske ikke så hårdt, men mere et liv som bare slet ikke ligner det liv jeg gerne vil leve.
Men den mand jeg mødte virkede jo ikke sådan, hans tid sammen med mig viste jo han ville ikke præcis det samme men dog noget af det samme som mig. Der var en del kanter der skulle slibes, og en de der skulle debatteres (diskuteres især på værdiplanet om børn og familie).
Jeg kunne have givet ham op og sagt: nej det liv han har levet tør jeg ikke risikere vi skal leve. Men jeg kunne også vælge at sige, at mennesker forandre sig og især sammen med andre forandrer de sig. Min man forandrede sig ikke pga mig men fordi han ville det jeg kunne tilbyde og vi voksede som mennesker sammen.
Du må mærke efter om du og din kæreste kan vokse sammen og forandre jer sammen så du tør skabe en familie med ham. Ingen kan råde dig, du kan kun mærke efter i dig selv.
Når det er sagt synes jeg det ville svært at vide der var to børn der ude som var søskende til mine børn
Anmeld