Aflønning af barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Carina:-)

Elbæk skriver:

Måske, men det er vel op til den enkle. Jeg ville personligt aldrig bruge en barnepige, og hvis jeg gjorde, ville hun blive godt betalt - Jeg synes det er helt utrolig flot at nogle piger bruger deres fritid på at se efter andres børn, og det burde de også blive godt belønnet for.

Et job er et job

Det er jo også superskønt at bagerpigen gider stå op kl 06 for at sælge rundstykker om søndagen-Og det får hun kun 48 kr for før skat- 

Og de færreste har altså 6000 i budgettet til en barnepige,selv om det ville være fantastisk at kunne betale det.

Pointen er at TS har et arbejde der gør at hun har brug for hjælp.alternativet er at sige op-og det kan vi vel godt blive enige om ikke er vejen frem? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Elbæk

Carina:-) skriver:

Et job er et job

Det er jo også superskønt at bagerpigen gider stå op kl 06 for at sælge rundstykker om søndagen-Og det får hun kun 48 kr for før skat- 

Og de færreste har altså 6000 i budgettet til en barnepige,selv om det ville være fantastisk at kunne betale det.

Pointen er at TS har et arbejde der gør at hun har brug for hjælp.alternativet er at sige op-og det kan vi vel godt blive enige om ikke er vejen frem? 

Ja, men bagerpigen passer ikke andres børn.

Nej selvfølgelig ikke. Jeg synes bare ikke man skal underbetale dem, selvom de er unge. Især når det gælder aftentimerne - men igen, det er vel op til den enkle hvad beløb de synes passer til deres barnepige.

Anmeld

7. januar 2014

Louise H.

Angelspot skriver:

Hvor længe siden er det, hvis jeg må være så fri at spørge Hvor længe arbejdede du da?

Da var jeg også de der 15-16 år, jeg er 21 nu
Da arbejdede jeg ligesom din barnepige skal til ca.
Nogle weekender fra 10-17

Anmeld

7. januar 2014

Carina:-)

Nej selvfølgelig ikke. Jeg synes bare ikke man skal underbetale dem, selvom de er unge. Især når det gælder aftentimerne - men igen, det er vel op til den enkle hvad beløb de synes passer til deres barnepige.

Men det er jo heller ikke at underbetale når det er mindstelønnen

+ at hun får løn for at sidde og se tv når han sover-

Anmeld

7. januar 2014

6800

mindstelønnen er på ca 105 kr i timen, men hun skal jo ikke betale skat af det, så det kan du trække fra, hurtig regning hvis man siger 40 procent i skat, så er du på 63 kr...jeg arbejder som tjener, og der er der 10 kr i forskel om det er dag eller aften, så du kan måske sætte det 10 kr op...jeg kunne aldrig finde på at give 100 i timen til en barnepige, det svare til til en løn på omkring 150 kr i timen før skat

Anmeld

8. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Min barnepige lærte jo min søn at kende og så var hun ikke fremmed for ham mere. Vi havde en god periode hvor hun kom for at lege med ham når jeg var hjemme. På den måde kunne de to lære hinanden at kende og jeg kunne mærke på ham om han kunne lide hende og om hun havde børne tække. Og hun er intet mindre end fantastisk

Jeg vil også helst have min familie kunne komme, men med 40 min kørsel til den nærmeste bedsteforælder, så er det ikke muligt.

Jeg fandt hende gennem en mor i hans vuggestue

Nu tænker jeg fremmed=en man har fundet på nettet...

i dit tilfælde kender du en der kender hende, som kan stå ind for hende..

Jeg er dog selv en af dem der har babysitter annoncer (søger job) pånettet , men tror ikke jeg ville føre det selv.

Anmeld

8. januar 2014

TNBC

Så kan ts da lige så godt holde op med at arbejde....

Desuden så er det næsten det dobbelte af hvad en aupair får...

-så er der da mere fidus i at hyre sådan en og så få fuldtids barnepige,rengøringdame osv frem for at hyre en 15 årig .

Dejligt at jeg ikke er den eneste der synes det er voldsomt. Du skal fandeme tjene meget for at ligge det hver måned. Og det er 12 om ugen.

Anmeld

8. januar 2014

TNBC

Så kan ts da lige så godt holde op med at arbejde....

Desuden så er det næsten det dobbelte af hvad en aupair får...

-så er der da mere fidus i at hyre sådan en og så få fuldtids barnepige,rengøringdame osv frem for at hyre en 15 årig .

*12 timer..

Anmeld

8. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Det er da forfærdeligt hvis de får så lidt, og de er endda fuldtids .. Jeg står stadig fast på at man skal betale en barnepige en god sum penge for det job hun gør. Det er nuvel stadig et job.

Men de får også kost og logi. Sådan er det i alle lande.. Man får ikke meget som au pair.

Anmeld

8. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Du under betaler dem jo ikke, når det er mindste løn.
Hvis du betaler 125 over betaler du.. for de betaler ikke skat..

tjek hvad en udannet pædagog tjener efter skat.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.