Aflønning af barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Angelspot skriver:

Jeg har brug for lidt feedback på, hvad der er rimeligt at aflønne min barnepige med. Min søn er 3 år.

Når hun kommer til enkelte pasninger får hun 60 kr i timen. 

Nu er situationen dog den, at jeg har fået arbejde, med aften arbejde og derfor har brug for, at min barnepige kommer ca 1-2 gange om ugen og passer min dreng. Det er fra kl 16 om eftermiddagen, hvor hun skal hente ham i børnehave og til kl 22-23 alt efter vagt. Hun skal stå for aftensmad og putning i disse dage.

Hvad tænker I, er rimeligt at aflønne hende med? 

100kr i timen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2014

Angelspot

Tak for al Jeres feedback, den har jeg sat stor pris på. Min barnepige kommer i morgen så vi kan snakke om hvordan det skal foregå og hvor meget hun forventer at få i løn Det er rart at have nogle ideer, så tak for hjælpen

Anmeld

8. januar 2014

Zelinasmor

Ville nok ligge en 10er ekstra i timen efter kl. 18. Altså 60kr før kl. 18 og 70kr efter kl. 18 

Anmeld

14. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Jeg har brug for lidt feedback på, hvad der er rimeligt at aflønne min barnepige med. Min søn er 3 år.

Nu er situationen dog den, at jeg har fået arbejde, med aften arbejde og derfor har brug for, at min barnepige kommer ca 1-2 gange om ugen og passer min dreng. Det er fra kl 16 om eftermiddagen, hvor hun skal hente ham i børnehave og til kl 22-23 alt efter vagt. Hun skal stå for aftensmad og putning i disse dage.

kom i frem til en god aftale?

Anmeld

14. januar 2014

Dot D

Vi har givet 400 kr for en aften. Det var mere end vores barnepige bad om - hun bad om 250 kr, men jeg vil gerne påskønne hendes dejlige væsen og gode holdning overfor vores børn...

Det var fra kl 18.30 - 01.00

Anmeld

14. januar 2014

Angelspot

Yurie skriver:

kom i frem til en god aftale?

Ja, jeg spurgte jo om hun havde tænkt på løn, men det havde hun ikke. Det troede jeg heller ikke. Så spurgte jeg hvordan hun havde det med de 60 kr i timen. Og hun havde det rigtig fint med det. Jeg spurgte om det var for lidt hvortil hun nærmest fnisede og sagde nej slet ikke, som om at hun faktisk var rigtig godt tilfreds. Så jeg har ikke ændret det, men vi har aftalt at tage det op igen efter noget tid, så hun kan se om det er det værd.

Så hun får 60 kr i timen og kan så gå fra en aftenvagt med ca 400 kr sort i lommen. Så synes også det er en fin løsning.

Anmeld

14. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Ja, jeg spurgte jo om hun havde tænkt på løn, men det havde hun ikke. Det troede jeg heller ikke. Så spurgte jeg hvordan hun havde det med de 60 kr i timen. Og hun havde det rigtig fint med det. Jeg spurgte om det var for lidt hvortil hun nærmest fnisede og sagde nej slet ikke, som om at hun faktisk var rigtig godt tilfreds. Så jeg har ikke ændret det, men vi har aftalt at tage det op igen efter noget tid, så hun kan se om det er det værd.

Så hun får 60 kr i timen og kan så gå fra en aftenvagt med ca 400 kr sort i lommen. Så synes også det er en fin løsning.

Jeg regnede heller ikke med at hun ville have noget imod at få de 60kr. Dejligt at I fik snakket om det, så du ikke skal tænke på det.

Anmeld

15. januar 2014

mpr

Angelspot skriver:

Da jeg var barnepige fik jeg i hvert fald 100 kr. i timen (nogle gange lidt mere) som aften/natte vagt når det var nødvendigt Og fik normalt en dagsløn på 45-50 kr. i timen

Anmeld

15. januar 2014

Angelspot

Chel1992 skriver:

Da jeg var barnepige fik jeg i hvert fald 100 kr. i timen (nogle gange lidt mere) som aften/natte vagt når det var nødvendigt Og fik normalt en dagsløn på 45-50 kr. i timen

Jeg har også læst at der i tråden er flere som mener 60 kr er for lidt. Og det er man jo velkommen til at synes Jeg synes dog det er en fin løn at få 400 kr sort for at passe min søn i 3 timer, putte ham i seng og derefter f penge for at se fjernsyn, læse lektier eller have en veninde på besøg, ligesom hvis hun havde været hjemme. Og hun var tilfreds, så vil jeg jo skyde mig selv i foden ved at hæve lønnen

Anmeld

17. januar 2014

Gevher Atici

Jeg har passet mange børn for 60 kr.

Én enkel pige har jeg passet i 4 år (Fra hun var 11 mdr til 5 år). Der fik jeg også 60 kr. uanset hvor mange timer jeg var der, men det var ikke præcis 60 kr. F.eks, hvis jeg var der i 6 timer fik jeg 400 kr istedet for 360 kr og hvis jeg var der i 2 timer fik jeg 150 kr i stedet for 120 kr. Men havde ikke klaget hvis jeg havde fået de egentlige beløb.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.