Aflønning af barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

M (:

Angelspot skriver:

Tak for Jeres svar.

Barnepigen er 15 år, bliver snart 16. Hun har ikke selv haft nogen ønsker til løn og havde det fint med 60 kr i timen, da jeg foreslog hende det. Sådan er det og det er vi alle tilfredse med. Hun får stor julegave og fødselsdagsgave og bliver aflønnet alligevel ved aflysninger fra min side osv. Synes jeg er en god 'arbejdsgiver', så det har jeg fin samvittighed til. 

Mit spørgsmål gik til, hvad hun skal have for at passe min søn en aften. Fra kl 16 til kl 22-23. Om vi snakker 200, 400 kr for en aften eller om vi er på timeløn, altså 60 kr i timen. Jeg har ingen ide, derfor spørger jeg jer kloge kvinder 

Vi har aftalt at hun kan gå på nettet herfra, hun har frihed til at invitere en veninde og hun får naturligvis mad osv, når hun er her. Det er jo kun rimeligt.

Så hvad er rimeligt?

Dengang jeg var barnepige fik jeg 50 kr i timen, og jeg passede 2 børn. Det var i en årrække, og pigen var i starten omkring 1 år og drengen var 7 år ældre. Jeg skulle varme mad, bade pigen (efter behov) og putte begge børn. Enkelte gange har jeg hentet pigen i børnehave, da hun nåede den alder. 

Når jeg var der en hel aften fik jeg 300-500 kr pr gang afhængig af, hvornår "vagten" startede/sluttede. Jeg fik omkring 300 kr hvis det var fra 16-22. (: 

Jeg måtte gerne invitere en veninde/kæreste (gjorde det dog aldrig), måtte bruge mobil og der var parabol. Da jeg blev 18 var der som regel også en bil til rådighed. I weekenderne var der snolder-penge så ungerne og jeg kunne blande lidt på tanken. 

Jeg har overnattet en enkelt gang og der fik jeg vist 700 kr ("mødte" kl 16 og blev kørt i skole næste morgen). De kørte mig altid hjem efter endt vagt. 

Jeg var godt tilfreds med ordningen (: 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Angelspot

Yurie skriver:

Jeg har ingen børn.. men jeg vil da helst have en jeg kender til at passe dem.

Det er jo også heldigt at du har hende. En du bare har fundet eller en der kendte hende ??

Min barnepige lærte jo min søn at kende og så var hun ikke fremmed for ham mere. Vi havde en god periode hvor hun kom for at lege med ham når jeg var hjemme. På den måde kunne de to lære hinanden at kende og jeg kunne mærke på ham om han kunne lide hende og om hun havde børne tække. Og hun er intet mindre end fantastisk

Jeg vil også helst have min familie kunne komme, men med 40 min kørsel til den nærmeste bedsteforælder, så er det ikke muligt.

Jeg fandt hende gennem en mor i hans vuggestue

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

M (: skriver:

Dengang jeg var barnepige fik jeg 50 kr i timen, og jeg passede 2 børn. Det var i en årrække, og pigen var i starten omkring 1 år og drengen var 7 år ældre. Jeg skulle varme mad, bade pigen (efter behov) og putte begge børn. Enkelte gange har jeg hentet pigen i børnehave, da hun nåede den alder. 

Når jeg var der en hel aften fik jeg 300-500 kr pr gang afhængig af, hvornår "vagten" startede/sluttede. Jeg fik omkring 300 kr hvis det var fra 16-22. (: 

Jeg måtte gerne invitere en veninde/kæreste (gjorde det dog aldrig), måtte bruge mobil og der var parabol. Da jeg blev 18 var der som regel også en bil til rådighed. I weekenderne var der snolder-penge så ungerne og jeg kunne blande lidt på tanken. 

Jeg har overnattet en enkelt gang og der fik jeg vist 700 kr ("mødte" kl 16 og blev kørt i skole næste morgen). De kørte mig altid hjem efter endt vagt. 

Jeg var godt tilfreds med ordningen (: 

Tak for dit svar

Dit eksempel kunne meget vel svare til vores kommende arrangement. I mit tilfælde er der dog kun 1 barn og han sover halvdelen af tiden. Dejligt at have nogle konkrete forslag til aflønning

Anmeld

7. januar 2014

Carina:-)

Elbæk skriver:

Det synes jeg er rimeligt. 

Så kan ts da lige så godt holde op med at arbejde....

Desuden så er det næsten det dobbelte af hvad en aupair får...

-så er der da mere fidus i at hyre sådan en og så få fuldtids barnepige,rengøringdame osv frem for at hyre en 15 årig .

Anmeld

7. januar 2014

Fru Hansen

Angelspot skriver:

Det er fint du spørger

Det er i hverdagene, en til to gange i ugen. Jeg har talt med pigens mor og hun har slet ingen bekymringer omkring det. Jeg har en plan B og C hvis barnepigen springer fra, men jeg er ikke bekymret for om hun brænder mig af i tide og utide. Jeg har brugt hende i over et år nu flere gange om mdr og også på faste tider og hun har ikke en eneste gang meldt afbud. Tværtimod har jeg ringet til hende flere gange med en eller to timers varsel og spurgt om hun kan komme. Og hun er der hver gang Hun er næsten for god til at være sand og jeg frygter den dag hun bliver alt for stor til at være barnepige.

Ærgeligt du har haft sådanne oplevelser med dine, det er da ikke til at have med at gøre!

Det er dejligt at det er en god pige du har fundet dig :-) I vores tilfælde handler det nok også om at selve babysitningen kun var max en time ad gangen hvor barnepigen skulle hente i børnehaven og være hjemme hos os i 30 minutter. Så kort en babysitning bliver man jo ikke rig af;-)

Anmeld

7. januar 2014

Elbæk

Carina:-) skriver:

Så kan ts da lige så godt holde op med at arbejde....

Desuden så er det næsten det dobbelte af hvad en aupair får...

-så er der da mere fidus i at hyre sådan en og så få fuldtids barnepige,rengøringdame osv frem for at hyre en 15 årig .

Det er da forfærdeligt hvis de får så lidt, og de er endda fuldtids .. Jeg står stadig fast på at man skal betale en barnepige en god sum penge for det job hun gør. Det er nuvel stadig et job.

Anmeld

7. januar 2014

Min store datter fik 50 for at passe 3 børn da hun var 17,og var ganske godt tilfreds. 

Så længe vi ikke snakket et spædbarn der er betydeligt mere krævende end et barn på 3 som hun kan kommunikere med ,og som er selvhjulpen på en del områder-Ja så synes jeg det er et helt fint beløb i forhold til at de fleste overenskomster er det også omkring 50 i mindsteløn som 15 årig og der skal der jo betales skat.

Anmeld

7. januar 2014

Elbæk skriver:

Det er da forfærdeligt hvis de får så lidt, og de er endda fuldtids .. Jeg står stadig fast på at man skal betale en barnepige en god sum penge for det job hun gør. Det er nuvel stadig et job.

Men mindstelønnen for en 15årig er imellem 48 og 62 kr alt efter branche,og der skal der jo betales skat. 

Ja det er ikke en høj løn ,men med kost og logi er det jo sådan set kun lommepenge de får og der er 3200 en ok slat .

Anmeld

7. januar 2014

Elbæk

Carina:-) skriver:

Men mindstelønnen for en 15årig er imellem 48 og 62 kr alt efter branche,og der skal der jo betales skat. 

Ja det er ikke en høj løn ,men med kost og logi er det jo sådan set kun lommepenge de får og der er 3200 en ok slat .

Måske, men det er vel op til den enkle. Jeg ville personligt aldrig bruge en barnepige, og hvis jeg gjorde, ville hun blive godt betalt - Jeg synes det er helt utrolig flot at nogle piger bruger deres fritid på at se efter andres børn, og det burde de også blive godt belønnet for.

Anmeld

7. januar 2014

Muhmi

Elbæk skriver:

Hvor man ikke betaler skat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.