Angelspot skriver:
Tak for Jeres svar.
Barnepigen er 15 år, bliver snart 16. Hun har ikke selv haft nogen ønsker til løn og havde det fint med 60 kr i timen, da jeg foreslog hende det. Sådan er det og det er vi alle tilfredse med. Hun får stor julegave og fødselsdagsgave og bliver aflønnet alligevel ved aflysninger fra min side osv. Synes jeg er en god 'arbejdsgiver', så det har jeg fin samvittighed til. 
Mit spørgsmål gik til, hvad hun skal have for at passe min søn en aften. Fra kl 16 til kl 22-23. Om vi snakker 200, 400 kr for en aften eller om vi er på timeløn, altså 60 kr i timen. Jeg har ingen ide, derfor spørger jeg jer kloge kvinder 
Vi har aftalt at hun kan gå på nettet herfra, hun har frihed til at invitere en veninde og hun får naturligvis mad osv, når hun er her. Det er jo kun rimeligt.
Så hvad er rimeligt?
Dengang jeg var barnepige fik jeg 50 kr i timen, og jeg passede 2 børn. Det var i en årrække, og pigen var i starten omkring 1 år og drengen var 7 år ældre. Jeg skulle varme mad, bade pigen (efter behov) og putte begge børn. Enkelte gange har jeg hentet pigen i børnehave, da hun nåede den alder.
Når jeg var der en hel aften fik jeg 300-500 kr pr gang afhængig af, hvornår "vagten" startede/sluttede. Jeg fik omkring 300 kr hvis det var fra 16-22. (:
Jeg måtte gerne invitere en veninde/kæreste (gjorde det dog aldrig), måtte bruge mobil og der var parabol. Da jeg blev 18 var der som regel også en bil til rådighed. I weekenderne var der snolder-penge så ungerne og jeg kunne blande lidt på tanken.
Jeg har overnattet en enkelt gang og der fik jeg vist 700 kr ("mødte" kl 16 og blev kørt i skole næste morgen). De kørte mig altid hjem efter endt vagt.
Jeg var godt tilfreds med ordningen (:
Anmeld