Aflønning af barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Det synes jeg er rimeligt. 

Har du råd til at ligge 6000 hver måned? ? Nice.. jeg synes det er meget, når man tænker på H ad uddannede tjener.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

Elbæk

Har du råd til at ligge 6000 hver måned? ? Nice.. jeg synes det er meget, når man tænker på H ad uddannede tjener.

Så synes jeg ikke man skal have en barnepige, men så en nær person til at passe sit barn. Barnepigen har det job - hun skal betales som er det et job. Hun bruger sin kostbare tid på at hygge med ens guldklump, så det fortjener hun ikke at blive underbetalt for. 

Anmeld

7. januar 2014

Hullabullabulla

Yurie skriver:

Nu ved vi jo ikke alderen. Og hun plejer at få 60 og virker ikke til at Være et problem, hvorfor skal hun have mere fordi det er aften??

Det er jo nok ikke 13årig pige.

Nu lægger du vidst nogle ord i munden på mig som jeg ikke har sagt.

Jeg har ikke nævnt at jeg synes hun skal have mere om aftenen, jeg har nævnt at jeg synes 60 er for lidt uanset tidspunkt , med mindre det er om natten hvor barnet sover. Jeg ville aldrig selv aflønne en barnepige til mindre end 90 kr i timen, men at du synes at 60 kr i timen er helt fair, er da helt i orden

Til TS: undskyld "sidespringet" - jeg synes du bør give lidt mere i løn når det er fast pasning med ansvar for putning osv. Hvor meget mere du skal give/om du vil give mere er helt op til dig selv

Anmeld

7. januar 2014

Louise H.

Jeg ville nok forsætte med at give 60 kr i timen til de enkelte pasninger. Men til gengæl aftale et fast beløb når det er længere tid. Det gjorde vi altid, da jeg var barnepige

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Tak for Jeres svar.

Barnepigen er 15 år, bliver snart 16. Hun har ikke selv haft nogen ønsker til løn og havde det fint med 60 kr i timen, da jeg foreslog hende det. Sådan er det og det er vi alle tilfredse med. Hun får stor julegave og fødselsdagsgave og bliver aflønnet alligevel ved aflysninger fra min side osv. Synes jeg er en god 'arbejdsgiver', så det har jeg fin samvittighed til. 

Mit spørgsmål gik til, hvad hun skal have for at passe min søn en aften. Fra kl 16 til kl 22-23. Om vi snakker 200, 400 kr for en aften eller om vi er på timeløn, altså 60 kr i timen. Jeg har ingen ide, derfor spørger jeg jer kloge kvinder 

Vi har aftalt at hun kan gå på nettet herfra, hun har frihed til at invitere en veninde og hun får naturligvis mad osv, når hun er her. Det er jo kun rimeligt.

Så hvad er rimeligt?

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Louise <3 Isabella skriver:

Jeg ville nok forsætte med at give 60 kr i timen til de enkelte pasninger. Men til gengæl aftale et fast beløb når det er længere tid. Det gjorde vi altid, da jeg var barnepige

Det er også den samme erfaring jeg har fra min tid som barnepige.

Men så må jeg jo spørge dig hvad er et rimeligt fast beløb? 

Anmeld

7. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Tak for Jeres svar.

Barnepigen er 15 år, bliver snart 16. Hun har ikke selv haft nogen ønsker til løn og havde det fint med 60 kr i timen, da jeg foreslog hende det. Sådan er det og det er vi alle tilfredse med. Hun får stor julegave og fødselsdagsgave og bliver aflønnet alligevel ved aflysninger fra min side osv. Synes jeg er en god 'arbejdsgiver', så det har jeg fin samvittighed til. 

Mit spørgsmål gik til, hvad hun skal have for at passe min søn en aften. Fra kl 16 til kl 22-23. Om vi snakker 200, 400 kr for en aften eller om vi er på timeløn, altså 60 kr i timen. Jeg har ingen ide, derfor spørger jeg jer kloge kvinder 

Vi har aftalt at hun kan gå på nettet herfra, hun har frihed til at invitere en veninde og hun får naturligvis mad osv, når hun er her. Det er jo kun rimeligt.

Så hvad er rimeligt?

Det er vist forskelligt hvad vi synes. Jeg fik 60 også om aftenen. Og jeg havde to børn, men jeg gjorde det ikke for pengene. Og som du siger hun har frie tøjler og det er som at passe en mindre søskende.

Hun har mad, drikke, computer/tv, kan have en veninde på besøg.

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Britt88 skriver:

Nu lægger du vidst nogle ord i munden på mig som jeg ikke har sagt.

Jeg har ikke nævnt at jeg synes hun skal have mere om aftenen, jeg har nævnt at jeg synes 60 er for lidt uanset tidspunkt , med mindre det er om natten hvor barnet sover. Jeg ville aldrig selv aflønne en barnepige til mindre end 90 kr i timen, men at du synes at 60 kr i timen er helt fair, er da helt i orden

Til TS: undskyld "sidespringet" - jeg synes du bør give lidt mere i løn når det er fast pasning med ansvar for putning osv. Hvor meget mere du skal give/om du vil give mere er helt op til dig selv

Tak for dit svar, du behøver slet ikke undskylde

Min barnepige har haft mange pasninger med aftensmad og putning til 60 kr i timen. Hun har været tilfreds og som alle andre jobs skal man også forhandle lønnen. Nu er min situation dog blevet anderledes, så i forbindelse med det, vil jeg sørge for, at min barnepige får det der er rimeligt, for lange arbejdsdage. Nu skal hun til at være der fra 16-22/23 og ikke kun et par timer. Hun vil fortsat blive aflønnet med 60 kr i timen ved enkelte pasninger, men ved de lange vagter tænker jeg at et fast beløb er passende. Jeg ved bare ikke hvor meget der er rimelig. 

Anmeld

7. januar 2014

Louise H.

Angelspot skriver:

Det er også den samme erfaring jeg har fra min tid som barnepige.

Men så må jeg jo spørge dig hvad er et rimeligt fast beløb? 

Så vidt jeg husker fik jeg 250 kr for en aften det var jeg godt tilfreds med

Anmeld

7. januar 2014

TNBC

Elbæk skriver:

Så synes jeg ikke man skal have en barnepige, men så en nær person til at passe sit barn. Barnepigen har det job - hun skal betales som er det et job. Hun bruger sin kostbare tid på at hygge med ens guldklump, så det fortjener hun ikke at blive underbetalt for. 

Jeg vil ikke have en fremmed til at passe mine børn. Det vil altid Være en vi kender.

Jeg synes stadigvæk det er meget for en 15-16 årig pige.

Ja gu er det et ansvar, men underbetalt, der er mad, drikke, og og hun kan bruge hvad hun vil.
Men hvis man synes det er et stort ansvar ville jeg nok finde en ældre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.