Aflønning af barnepige

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2014

Hullabullabulla

Angelspot skriver:

Tak for dit svar, du behøver slet ikke undskylde

Min barnepige har haft mange pasninger med aftensmad og putning til 60 kr i timen. Hun har været tilfreds og som alle andre jobs skal man også forhandle lønnen. Nu er min situation dog blevet anderledes, så i forbindelse med det, vil jeg sørge for, at min barnepige får det der er rimeligt, for lange arbejdsdage. Nu skal hun til at være der fra 16-22/23 og ikke kun et par timer. Hun vil fortsat blive aflønnet med 60 kr i timen ved enkelte pasninger, men ved de lange vagter tænker jeg at et fast beløb er passende. Jeg ved bare ikke hvor meget der er rimelig. 

Jeg synes i skal aftale en fast pris måske 400-450 kr pr faste aften ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2014

TNBC

Louise <3 Isabella skriver:

Så vidt jeg husker fik jeg 250 kr for en aften det var jeg godt tilfreds med

Det er jeg enig i. Mere end rigeligt. . Synes 750 for en aften er meget.

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Yurie skriver:

Det er vist forskelligt hvad vi synes. Jeg fik 60 også om aftenen. Og jeg havde to børn, men jeg gjorde det ikke for pengene. Og som du siger hun har frie tøjler og det er som at passe en mindre søskende.

Hun har mad, drikke, computer/tv, kan have en veninde på besøg.

Ja jeg kan læse der er forskellige holdninger, det er fint at høre hvad de forskellige synes

Dengang for 15 år siden da jeg passede børn, fik jeg 40 kr i timen, for at arbejde hver anden weekend, fredag lørdag og søndag. Men tiderne er selvfølgelig skiftet, bare sjovt at tænke på

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Yurie skriver:

Jeg vil ikke have en fremmed til at passe mine børn. Det vil altid Være en vi kender.

Jeg synes stadigvæk det er meget for en 15-16 årig pige.

Ja gu er det et ansvar, men underbetalt, der er mad, drikke, og og hun kan bruge hvad hun vil.
Men hvis man synes det er et stort ansvar ville jeg nok finde en ældre.

Det lyder til du er så heldig at have nogen i nærheden til at hjælpe dig med pasning. Jeg er desværre ikke lige så heldig som du. Så jeg har mig en fantastisk pige med 3 mindre søskende, meget ansvarlig og min søn ELSKER hende Så det er en dejlig mulighed at have

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Britt88 skriver:

Jeg synes i skal aftale en fast pris måske 400-450 kr pr faste aften ?

Tak for dit svar

Anmeld

7. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Ja jeg kan læse der er forskellige holdninger, det er fint at høre hvad de forskellige synes

Dengang for 15 år siden da jeg passede børn, fik jeg 40 kr i timen, for at arbejde hver anden weekend, fredag lørdag og søndag. Men tiderne er selvfølgelig skiftet, bare sjovt at tænke på

Jeg synes det er vold som at de skal have så meget. Hvis det koster så meget at have barnepige, håber jeg da at jeg har en god familien/venner der vil hjælpe. For hvis jeg skulle lægge mellem 4500-6000 skal jeg da have et godt job.

Jeg ville bare fortsætte med timelønnen og så snakke med hende. Hun har jo prøvet det før ned purunge for 60kr. .

Anmeld

7. januar 2014

Fru Hansen

Angelspot skriver:

Tak for Jeres svar.

Barnepigen er 15 år, bliver snart 16. Hun har ikke selv haft nogen ønsker til løn og havde det fint med 60 kr i timen, da jeg foreslog hende det. Sådan er det og det er vi alle tilfredse med. Hun får stor julegave og fødselsdagsgave og bliver aflønnet alligevel ved aflysninger fra min side osv. Synes jeg er en god 'arbejdsgiver', så det har jeg fin samvittighed til. 

Mit spørgsmål gik til, hvad hun skal have for at passe min søn en aften. Fra kl 16 til kl 22-23. Om vi snakker 200, 400 kr for en aften eller om vi er på timeløn, altså 60 kr i timen. Jeg har ingen ide, derfor spørger jeg jer kloge kvinder 

Vi har aftalt at hun kan gå på nettet herfra, hun har frihed til at invitere en veninde og hun får naturligvis mad osv, når hun er her. Det er jo kun rimeligt.

Så hvad er rimeligt?

Bare lige forbi jeg ef nysgerrig:-) Er det hverdage eller weekender? Jeg synes umiddelbart at det er en ganske stor forpligtelse for en på 15 år at arbejde på det tidspunkt som fast aftale. Har du en plan B hvis barnepigen springer fra?
Vi har selv erfaringer med at pigerne i den alder ikke er så stabile dels at de melder afbud oc dels at de hurtigt mister interessen. Vi kan bare have været uheldige og du er sikkert heldigere:-)

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Louise <3 Isabella skriver:

Så vidt jeg husker fik jeg 250 kr for en aften det var jeg godt tilfreds med

Hvor længe siden er det, hvis jeg må være så fri at spørge Hvor længe arbejdede du da?

Anmeld

7. januar 2014

TNBC

Angelspot skriver:

Det lyder til du er så heldig at have nogen i nærheden til at hjælpe dig med pasning. Jeg er desværre ikke lige så heldig som du. Så jeg har mig en fantastisk pige med 3 mindre søskende, meget ansvarlig og min søn ELSKER hende Så det er en dejlig mulighed at have

Jeg har ingen børn.. men jeg vil da helst have en jeg kender til at passe dem.

Det er jo også heldigt at du har hende. En du bare har fundet eller en der kendte hende ??

Anmeld

7. januar 2014

Angelspot

Fru Hansen skriver:

Bare lige forbi jeg ef nysgerrig:-) Er det hverdage eller weekender? Jeg synes umiddelbart at det er en ganske stor forpligtelse for en på 15 år at arbejde på det tidspunkt som fast aftale. Har du en plan B hvis barnepigen springer fra?
Vi har selv erfaringer med at pigerne i den alder ikke er så stabile dels at de melder afbud oc dels at de hurtigt mister interessen. Vi kan bare have været uheldige og du er sikkert heldigere:-)

Det er fint du spørger

Det er i hverdagene, en til to gange i ugen. Jeg har talt med pigens mor og hun har slet ingen bekymringer omkring det. Jeg har en plan B og C hvis barnepigen springer fra, men jeg er ikke bekymret for om hun brænder mig af i tide og utide. Jeg har brugt hende i over et år nu flere gange om mdr og også på faste tider og hun har ikke en eneste gang meldt afbud. Tværtimod har jeg ringet til hende flere gange med en eller to timers varsel og spurgt om hun kan komme. Og hun er der hver gang Hun er næsten for god til at være sand og jeg frygter den dag hun bliver alt for stor til at være barnepige.

Ærgeligt du har haft sådanne oplevelser med dine, det er da ikke til at have med at gøre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.