Hvor længe mellem nr. 1 og nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2013

mortilmange

Der er 21 mdr mellem min nr 1 og 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Bell'star skriver:

Jeg har en dejlig dreng på næsten 4 måneder, og har ikke planer om at skulle have en til lige nu.
Men da jeg fx lige havde fået min søn, mente jeg at der i hvert fald skulle gå 2,5år før vi overhovedet begyndte at tænke på nummer 2.

Og allerede nu har min mening flyttet sig til, at når han bliver halvandet, så kan vi da sagtens begynde på projekt lillesøster/-bror
Så af ren nysgerrighed, hvor længe er der mellem jeres børn? Og hvordan fungerer aldersforskellen

jeg har stemt over 5 år, for min den store bliver seks i januar og nr. 2 kommer til april...

Jeg ville gerne have haft at der ikke var så mange år imellem dem, men de har hver deres far, så.......

Anmeld

17. december 2013

sommerfuglen82

Min søn var 2 år og næsten 7mdr da hans lille søster blev født

Anmeld

17. december 2013

StudPsyk

Bell'star skriver:

Jeg har en dejlig dreng på næsten 4 måneder, og har ikke planer om at skulle have en til lige nu.
Men da jeg fx lige havde fået min søn, mente jeg at der i hvert fald skulle gå 2,5år før vi overhovedet begyndte at tænke på nummer 2.

Og allerede nu har min mening flyttet sig til, at når han bliver halvandet, så kan vi da sagtens begynde på projekt lillesøster/-bror
Så af ren nysgerrighed, hvor længe er der mellem jeres børn? Og hvordan fungerer aldersforskellen

Der er 1,5 år mellem vores, og det har været helt fantastisk! Dvs. jeg blev gravid da Rose var 9 måneder Lige fra dag 1 har vi ikke mærket noget søskendejalousi som sådan. Hun accepterede bare som om han hele tiden havde været der. Jeg synes ikke det har været hårdt at gå fra 1 til 2 børn, ikke en gang selvom de er pseudotvillinger. Det skal siges at James er sindssygt nem, og det kan man selvfølgelig ikke være garanteret! Til gengæld har min skønne Rosetrold altid været lidt af en udfordring, så jeg tror hun opvejer hans nemhed. Haha - Men hun er dejlig i kraft af de ting

Nu er James 8 måneder, og de er vilde med hinanden. Han forguder og ser meget tydeligt op til sin søster, og hun synes han er sød og vil kramme og kysse ham godnat om aftenen, ligesom hun spørger efter ham hvis han ikke er der, og hun synger om ham inden han skal sove. Hun synes dog han er mega dååååm hvis han prøver at tage det legetøj hun sidder med, men det er vist universelt for 2-årige og har ikke noget med deres aldersforskel at gøre

Anmeld

17. december 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Vi har fem år mellem vores drenge og det er bare skønt. Vi havde god tid til at nyde vores store dejlige dreng før lillebror kom til. Jalousi er vi helt sluppet for og drengene er vilde med hinanden. Jeg har aldrig ønsket at få mine børn tæt - og jeg mener, at det er bedst for børn at de har en vis alder før de bliver tvunget til at tilsidesætte deres behov for en lille ny! Held og lykke med beslutningen

Anmeld

17. december 2013

TbCp

Der er knap 4 1/2 år mellem vores og for os var det helt perfekt!
Vi havde ikke overskud til en mere tidligere og som forløbet så blev (præmatur, operationer og 4 mdrs indlæggelse) er jeg endnu mere glad for at vi ventede.

Mine unger har masser af gavn af hinanden trods aldersforskellen.

Jeg har selv en storesøster der er 7 år ældre end mig og en lillebror der er 16 år yngre + min lillesøster (på min fars side) var 9 år yngre end mig.
Jeg har og har haft det fantastisk med alle mine søskende trods den store aldersforskel. Min lillesøster var min bedste veninde.
Derimod har jeg en veninde, hvis søster er 2 år yngre end hende og de kan ikke specielt godt sammen.

Det jeg vist egentlig vil sige er, at aldersforskellen er så ligegyldig, man skal få næste barn når man har overskud til det og synes det passer ind.

Anmeld

17. december 2013

Bell'star

Janne T. skriver:

Der er 1,5 år mellem vores, og det har været helt fantastisk! Dvs. jeg blev gravid da Rose var 9 måneder Lige fra dag 1 har vi ikke mærket noget søskendejalousi som sådan. Hun accepterede bare som om han hele tiden havde været der. Jeg synes ikke det har været hårdt at gå fra 1 til 2 børn, ikke en gang selvom de er pseudotvillinger. Det skal siges at James er sindssygt nem, og det kan man selvfølgelig ikke være garanteret! Til gengæld har min skønne Rosetrold altid været lidt af en udfordring, så jeg tror hun opvejer hans nemhed. Haha - Men hun er dejlig i kraft af de ting

Nu er James 8 måneder, og de er vilde med hinanden. Han forguder og ser meget tydeligt op til sin søster, og hun synes han er sød og vil kramme og kysse ham godnat om aftenen, ligesom hun spørger efter ham hvis han ikke er der, og hun synger om ham inden han skal sove. Hun synes dog han er mega dååååm hvis han prøver at tage det legetøj hun sidder med, men det er vist universelt for 2-årige og har ikke noget med deres aldersforskel at gøre

Jeg kunne godt forestille mig at de får rigtig meget godt ud af hinanden når der er så kort tid imellem dem.
Og så er det hårde jo også overstået på "samme tid" - altså man skal ikke til at starte forfra med bleer, natteroderi osv når man har et større barn der er mere selvhjulpent

Anmeld

17. december 2013

Bell'star

SØS skriver:

Vi har fem år mellem vores drenge og det er bare skønt. Vi havde god tid til at nyde vores store dejlige dreng før lillebror kom til. Jalousi er vi helt sluppet for og drengene er vilde med hinanden. Jeg har aldrig ønsket at få mine børn tæt - og jeg mener, at det er bedst for børn at de har en vis alder før de bliver tvunget til at tilsidesætte deres behov for en lille ny! Held og lykke med beslutningen

Der er også 5 år mellem min ældste lillesøster og jeg. Og det har heller aldrig været noget problem, vi har også haft rigtig meget gavn af hinanden, og har det stadig.
Men der er så "kun" 2,5 år mellem hende og min yngste søster, og kan godt se at de har haft rigtig meget gavn af hinanden på en helt anden måde end de har haft af mig og jeg af dem.

Men vi har alle tre haft, og har stadig, rigtig meget gavn af hinanden. - Der er tydeligt fordele og ulemper ved alle muligheder

Anmeld

17. december 2013

stjernehimmel

Her bliver der ihvertfald 8 år mellem.... Satser på det nye år bringer en lillebror/søster :-)

Anmeld

17. december 2013

VIPpigen

Her skulle der gerne blive ca 3 år og 8-9 måneder mellem dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.