Hvor længe mellem nr. 1 og nr. 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvor længe er der mellem barn nr 1 og barn nr 2?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.393 visninger
44 svar
33 synes godt om
17. december 2013

Bell'star

Jeg har en dejlig dreng på næsten 4 måneder, og har ikke planer om at skulle have en til lige nu.
Men da jeg fx lige havde fået min søn, mente jeg at der i hvert fald skulle gå 2,5år før vi overhovedet begyndte at tænke på nummer 2.

Og allerede nu har min mening flyttet sig til, at når han bliver halvandet, så kan vi da sagtens begynde på projekt lillesøster/-bror
Så af ren nysgerrighed, hvor længe er der mellem jeres børn? Og hvordan fungerer aldersforskellen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2013

Tvebakken

23 måneder mellem nr. 1 og 2 - og det har været helt perfekt for os.

Anmeld

17. december 2013

MMOGM

Bell'star skriver:

Jeg har en dejlig dreng på næsten 4 måneder, og har ikke planer om at skulle have en til lige nu.
Men da jeg fx lige havde fået min søn, mente jeg at der i hvert fald skulle gå 2,5år før vi overhovedet begyndte at tænke på nummer 2.

Og allerede nu har min mening flyttet sig til, at når han bliver halvandet, så kan vi da sagtens begynde på projekt lillesøster/-bror
Så af ren nysgerrighed, hvor længe er der mellem jeres børn? Og hvordan fungerer aldersforskellen

Jeg venter nr. 2 og der bliver 21 mdr mellem, hvilket jeg tror bliver en helt fantastisk aldersforskel 

Anmeld

17. december 2013

Aabye

Bell'star skriver:

Jeg har 18 mdr mellem mine to drenge.. 
Jeg synes det er dejligt med så "kort" imellem dem.. Men det har også været hårdt.. I sær fordi at min mand arbejde til kl 17.. Så der stod jeg med et spædbarn, og en dreng på 18 mdr der skulle i tøjet og i dagpleje, og stod selv med dem fra kl 15 til kl 17.. Og det er ikke altid lige nemt når den "store" gerne vil lege, men man ikke liiiiiige kan fordi at den lille skal ammes.. Men sådan vil det jo også være selvom der er 3-4-5 år imellem dem.. 

Anmeld

17. december 2013

Kløver

Vi har 14 mdr vores nr 1-2 og mellem vores 2-3 bliver ca 2 år og 3 mdr

Anmeld

17. december 2013

Bell'star

Aabye skriver:

Jeg har 18 mdr mellem mine to drenge.. 
Jeg synes det er dejligt med så "kort" imellem dem.. Men det har også været hårdt.. I sær fordi at min mand arbejde til kl 17.. Så der stod jeg med et spædbarn, og en dreng på 18 mdr der skulle i tøjet og i dagpleje, og stod selv med dem fra kl 15 til kl 17.. Og det er ikke altid lige nemt når den "store" gerne vil lege, men man ikke liiiiiige kan fordi at den lille skal ammes.. Men sådan vil det jo også være selvom der er 3-4-5 år imellem dem.. 

Ja, det er nemlig lige de tanker jeg også har, at en lille aldersforskel vil give så meget godt for dem begge, da de kan få så meget ud af hinanden.
Men samtidig, at det vil være meget hårdt i starten, med to små størrelser der begge kræver meget.
Uuh, det er så svært at beslutte en "minimums" aldersforskel altså..

Anmeld

17. december 2013

Bell'star

Maja84 skriver:

Vi har 14 mdr vores nr 1-2 og mellem vores 2-3 bliver ca 2 år og 3 mdr

Det var ikke meget mellem nr 1 og 2 - hvordan var det i starten, Tænker at det har været rigtig hårdt med to så små størrelser på en gang? Eller er det måske slet ikke så slemt som man (jeg) forestiller sig?

Anmeld

17. december 2013

Hvem?

10,5 måned mellem nr. 1 og 2 og de er fra 2010 begge to

Anmeld

17. december 2013

Mamacita til 2 piger

Hvem? skriver:

10,5 måned!
Vildt nok, var det helt planlagt?

Anmeld

17. december 2013

Bell'star

Hvem? skriver:

Wooow, det var godt nok ikke meget! Var det med vilje eller lidt ups?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.