Hvad havde i gjort? (fundet 1000kr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
liten-mamma skriver:

Enhver kunne jo komme og sige at de lige havde tabt 1000 kr på gulvet. 

Sad jeg i kassen, ville jeg ikke udlevere penge uden beviser for at det skulle være deres. Tænk hvis jeg gav pengene til den forkerte ejer mand... Ligesom at jeg heller ikke bytter noget uden en bon.

Hvorfor skulle man gøre det? Skulle man gå fra butik tilbutik og sige at man har tabt 1000kr og se om man er heldig og der reelt er nogen der har tabt 1000kr?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Carina:-) skriver:

Nu snakkede vi om de 1000

Så forstår jeg ikke hvad du taler om ift. det eksempel du selv nævnte

Anmeld

15. december 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

I en butik havde jeg som dig afleveret pengene, mest af alt fordi jeg har oplevet butiksdetektiver ligge sådanne "fælder" for medarbejderne der netop SKAL aflevere fundne penge i butikken da det ellers vil blive betragtet som tyveri så på den side ahvde din mor ret... det er i hvert fald det jeg fik af vide som butiksansat dengang for mange år siden...

På gaden havde jeg beholdt dem medmindre der var tegn på de havde været i nærdheden af en farvepatron

Anmeld

15. december 2013

Lilje82

MorDk skriver:

Hvis du finder dem på gaden... hvor ville du så gå hen med de penge?

Politiet.

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du skrev at det nok gør mest ondt på en privat person-

Det er jeg ikke enig med dig i,for det kan have konsekvenser for den ansatte at kassen ikke stemmer

Nej, det skrev jeg ikke.

"Jeg synes bestemt også, det er forkert at beholde en dyr vare, der ikke er blevet scannet ind - men skulle jeg sondre mellem de to situationer, så gør det mig mere ondt for en privatperson, der taber 1000 kroner - hvilket i mine øjne er mange penge - end for en ansat, der begår en fejl på sit job."

Det gør MIG mere ondt for...

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Nu snakkede vi om de 1000

Nej, du skrev om en playstation, der ikke var scannet ind og de konsekvenser, det fik for den ansatte. 

Anmeld

15. december 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Nej, du skrev om en playstation, der ikke var scannet ind og de konsekvenser, det fik for den ansatte. 

Ja da jeg mente at det var dobbeltmoralsk at folk har ondt i måsen over 1000 kr men ikke over en playstation fordi det ikke er en privatperson det går ud over.

Oooog de 1000 kr -Var jo hvis som en skrev slemt nok for kassedamen hvis de kom fra hendes kasse -

Desuden så kan jeg ikke se at det retfærdiggør noget som helst selv om det evt bliver fraskrevet som svindel/tyveri? Det gør det vel ikke mere rigtigt?

Og igen så i min verden så er episoden med playstationen tyveri,hvorimod fundet af de 1000 er surt for den der har tabt dem,men kan aldrig blive tyveri når man ikke har set dem blive tabt eller taget dem direkte fra personen.

Anmeld

15. december 2013

Ja da jeg mente at det var dobbeltmoralsk at folk har ondt i måsen over 1000 kr men ikke over en playstation fordi det ikke er en privatperson det går ud over.

Oooog de 1000 kr -Var jo hvis som en skrev slemt nok for kassedamen hvis de kom fra hendes kasse -

Desuden så kan jeg ikke se at det retfærdiggør noget som helst selv om det evt bliver fraskrevet som svindel/tyveri? Det gør det vel ikke mere rigtigt?

Og igen så i min verden så er episoden med playstationen tyveri,hvorimod fundet af de 1000 er surt for den der har tabt dem,men kan aldrig blive tyveri når man ikke har set dem blive tabt eller taget dem direkte fra personen.

Nej det ene retfærdiggør ikke det andet. Jeg ville hverken tage pengene eller play station. Men min samvittighed ville bedre kunne leve med at jeg har taget fra en kæde som ikke er afhængig af lige præcis de penge(ift. playstation) end hvis jeg havde taget fra en privatperson hvor de 1000kr kan have stor betydning.

Anmeld

15. december 2013

Hasselnødden

Macrolf skriver:

Er lidt overrasket over mange af jer og jeres mangel på moral.. Hvis I finder et smykke eller en anden ting der er tabt, beholder I så også bare det?

Nej.

Anmeld

15. december 2013

Carina:-)

mor:) skriver:

Nej det ene retfærdiggør ikke det andet. Jeg ville hverken tage pengene eller play station. Men min samvittighed ville bedre kunne leve med at jeg har taget fra en kæde som ikke er afhængig af lige præcis de penge(ift. playstation) end hvis jeg havde taget fra en privatperson hvor de 1000kr kan have stor betydning.

Men du har jo heller ikke taget dem.

Du har fundet dem .

Og jeg er ikke enig mhs til butikstyveri kontra at samle noget op fra gaden/gulvet.

Men det bliver vi nok aldrig enige i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.