Hvad havde i gjort? (fundet 1000kr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg ville beholde pengene men sige til kassedamen at jeg har fundet nogle penge ( vil ikke sige beløbet) og hvis der er nogen der spørger efter dem må de godt ringe til mig. Giver mit nummer og går videre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
liten-mamma skriver:

Enhver kunne jo komme og sige at de lige havde tabt 1000 kr på gulvet. 

Sad jeg i kassen, ville jeg ikke udlevere penge uden beviser for at det skulle være deres. Tænk hvis jeg gav pengene til den forkerte ejer mand... Ligesom at jeg heller ikke bytter noget uden en bon.

Ingen ved, at du har fundet 1000 kr. på gulvet og afleveret dem til kassedamen. Det skulle da være noget af et tilfælde, at der netop den dag er en tilfældig person, som henvender sig og efterspørger en 1000-lap, vedkommende ikke har haft og ikke har tabt. 

Så mistænksom er jeg nok bare ikke overfor mine medmennesker - til gengæld tænker jeg på, hvis det var et af mine børn, der havde tabt julegaveformuen på gulvet. 

Anmeld

15. december 2013

Mettefpigen

Jeg havde beholdt dem hvis jeg ikke havde set hvem der havde tabt dem....

Anmeld

15. december 2013

Gittemor09

afleveret dem... eller beholdt dem, og givet butikken mit nr, og sagt jeg havde fundet et beløb, men at hvis der var nogen der henvendte sig til butikken måtte de ringe til mig...

jeg står selv og ikke har ret mange penge til resten af måneden, så jeg ville ingenting have hvis jeg tabte de sidste, og det ville jeg ikke udsætte andre for, ved og være grisk og beholde dem selv...

jeg ville give det et par uger, og derefter aflevere dem til politiet.... min samvittighed ville slet ikke kunne bære og beholde og bruge dem...

Anmeld

15. december 2013

Isabella_mor

I en butik kan man jo også se hvem der har tabt pengene, på et overvågningskamera. Men chancen for at ejermanden henvender sig er lille. På gaden er chancen lig 0. Så jeg synes du har gjort det rigtige.  

Anmeld

15. december 2013

Carina:-)

mor:) skriver:

Jeg har arbejdet som kassedame. Chancen er netop ikke uendelig lille. Folk kommer tilbage og spørge om der er blevet fundet x beløb penge. Det sker oftere end du tror.
Til ts: jeg ville gøre som dig.

Seriøst?

Jeg har tit tabt penge,og har da aldrig overvejet at gå tilbage. -

Måske fordi jeg har tænkt at de ligesågodt kunne være tabt på gaden,og der kan jeg jo læse at der er folks moral lidt anderledes 

Synes det er sjovt så mange der mener man skal aflevere dem til kassedamen for det er jo nok en stakkels fattig person der har tabt dem.

Husker ellers en tråd om en der havde fået en gratis playstation fordi kassedamen ikke fik den skannet ind,og der var der ellers rigtig mange der ikke mente det var tyveri men bare super godt for personen.

Det er i min verden tyveri,hvorimod en funden seddel ikke kan bringe mit tis i kog .

Anmeld

15. december 2013

MortilElias2010

o1Mutte skriver:

Halløj i stuen Eller hvor i nu er

Nå men det jeg vil er at min mand og jeg var i aften ude og handle..
Vi finder vores varer, og går over til kassen..
Lige foran kassen ser jeg så en 1000kr seddel liggende på gulvet..

Samler den op, og står i et øjeblik og overvejer hvad jeg skal gøre.. Beholde pengene, eller aflevere dem til kassedamen?
Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv om at give kassedamen pengene, i håb om at rette ejermand finder dem..

MEN havde jeg fundet dem på gaden, havde jeg helt afgjort beholdt pengene.

Hvad havde I gjort i min situation? Beholdt pengene, eller afleveret dem?

Snakkede så efterfølgende med min mor, og hun siger at det ville være tyveri hvis jeg havde beholdt dem.. Er dette sandt?

Jeg ville også aflevere dem når jeg fandt dem i en butik. Men har præsteret at finde 1000kr. på et gulv på et diskotek i byen en sen nat/tidlig morgen og beholdte dem. Var dog splittet så ringede tl min mor, og hun sagde at er man så fuld at man ikke kan tage vare på sine penge så er man selv ude om det.

Anmeld

15. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Seriøst?

Måske fordi jeg har tænkt at de ligesågodt kunne være tabt på gaden,og der kan jeg jo læse at der er folks moral lidt anderledes 

Synes det er sjovt så mange der mener man skal aflevere dem til kassedamen for det er jo nok en stakkels fattig person der har tabt dem.

Husker ellers en tråd om en der havde fået en gratis playstation fordi kassedamen ikke fik den skannet ind,og der var der ellers rigtig mange der ikke mente det var tyveri men bare super godt for personen.

Det er i min verden tyveri,hvorimod en funden seddel ikke kan bringe mit tis i kog .

Ja der kommer en del tilbage.

jeg tænker slet ikke om det er en fattig eller ej. Blot at personen måske kommer tilbage og det er nok til at jeg ikke ville beholde det.
Jeg synes da også det med playstation er forkert.
Jeg tror at folk tager på gaden fordi der er sandsynligheden for at finde ejermanden næsten lig med nul

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Seriøst?

Jeg synes bestemt også, det er forkert at beholde en dyr vare, der ikke er blevet scannet ind - men  skulle jeg sondre mellem de to situationer, så gør det mig mere ondt for en privatperson, der taber 1000 kroner - hvilket i mine øjne er mange penge - end for en ansat, der begår en fejl på sit job. 

Hvis jeg eller mine børn tabte en tusse, ville jeg da helt klart gøre alt, hvad jeg kunne, for at forsøge at få dem tilbage, også selvom chancerne for, at en venlig sjæl var til stede, måske er små. 

Anmeld

15. december 2013

o1Mutte

Tak for alle jeres svar piger Kan se at flertallet ville have gjort som mig, så det var nok ikke helt skidt det jeg gjorde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.