Hvad havde i gjort? (fundet 1000kr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

hannetheis

Jeg ville aflevere dem når det er i en butik.
Har engang fundet samme beløb på en kirkegård. Der gik jeg hele området rundt 3 gange for at se om der var nogle som ledte efter dem. Og da gartner var gået hjem besluttede jeg at beholde dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Når den ligger foran kassen er det næppe kassedamens ,med mindre hun ligefrem har kastet rundt med pengene-

Chancen for at de finder tilbage til rette ejermand er uendelig lille,så derfor havde jeg beholdt dem.

Så grisk er jeg 

Og nej det er ikke tyveri-Du har jo ikke  ignoreret at nogen af dine vare ikke var slået ind,eller set dem falde ud af nogens pung.

Var det tilfældet ville jeg mene det var tyveri,men fordi du finder 1000 på et gulv ,gaden whatever -Ja så er det jo umuligt at finde ejermanden.Og mon ikke kassedamen snuppede dem med hjem 

Jeg har arbejdet som kassedame. Chancen er netop ikke uendelig lille. Folk kommer tilbage og spørge om der er blevet fundet x beløb penge. Det sker oftere end du tror.
Til ts: jeg ville gøre som dig.

Anmeld

15. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bell'star skriver:

I virkeligheden ville det jo faktisk være tyveri at beholde den selv, det ville det også være selvom dethavde været en 20'er. - så teknisk set ville det rigtige være at aflevere pengene til politiet (sørge for ekstra stor omgang til kaffekassen)

Men jeg havde altså beholdt pengene med god samvittighed, med mindre nogen i det samme så ud som om de lige havde opdaget at mangle en så stor seddel.

Som tidligere kasseassistent kan jeg fortælle, at med mindre nogen kom tilbage og spurgte efter dem inden endt vagt, så er de gået direkte til køb af hendes/hans julegaver i år.. - så jeg havde beholdt dem selv..

den var ikke gået i føtex. Man gemte pengene i en kuvert i en måned. Så var de blevet indbetalt i kassen og skrevet som "fundet på gulvet".

Anmeld

15. december 2013

lineog4

Er kort lille splitsekund havde jeg drømt om de ting jeg kunne købe for de 1000 kr, smilet ved tanken og så pænt afleveret de 1000 kr til kassedamen. Havde forventet kassedamen/manden havde samme moral som mig og glædet mig over de måske nåede deres rette ejermand....

Havde jeg fundet dem på gaden havde jeg formodentlig beholdt dem, men de havde brændt i lommen og jeg havde nok ikke kunne glædet mig over de ting de indbragte på samme måde.

Anmeld

15. december 2013

liten-mamma

Bare tanken om, at der tre minutter senere kommer et ulykkeligt menneske - det kunne være en pensionist eller en teenager på julegaveindkøb - hen til kassen for at efterspørge sine tabte penge, er for mig rigelig grund til at aflevere dem og håbe på det bedste. Jeg mister ikke noget, hvis ejermanden ikke dukker op. 

Enhver kunne jo komme og sige at de lige havde tabt 1000 kr på gulvet. 

Sad jeg i kassen, ville jeg ikke udlevere penge uden beviser for at det skulle være deres. Tænk hvis jeg gav pengene til den forkerte ejer mand... Ligesom at jeg heller ikke bytter noget uden en bon.

Anmeld

15. december 2013

RosSofi

Så så jeg lige at det var i et supermarked, ja så havde jeg afleveret pengene. Har faktisk fundet penge mange gange, 200 kr i bussen og for ti år siden 300 kr på gaden og for knap et år siden 500 kr på gaden, og må med skam melde at jeg beholder dem. Dårlig stil, men det har jeg gjort. Måske det vil være noget andet, hvis det sker når jeg er færdig uddannet og har job, men som studerende/ først gymnasieelev så har jeg altså beholdt dem.

Anmeld

15. december 2013

SjeBets

Jeg oplevede det samme her sidste uge dog "kun" med 500. Et sekundt stod jeg og tænkte fedt for mig. Men så aflevere jeg dem i kassen da jeg selv ville være blevet så ked af at have mistet de penge og især hvis tingene var lidt stramme.

Anmeld

15. december 2013

Moma

Jeg ville aflevere dem som dig. Ville slet ikke kunne bære tanken om, at de manglende penge måske ville kunne  ødelægge nogens jul.

Tror der er en rimelig chance for, at der er en, der kommer tilbage og spørger, om de mon har fundet pengene.

Anmeld

15. december 2013

Liviana

o1Mutte skriver:

Halløj i stuen Eller hvor i nu er

Nå men det jeg vil er at min mand og jeg var i aften ude og handle..
Vi finder vores varer, og går over til kassen..
Lige foran kassen ser jeg så en 1000kr seddel liggende på gulvet..

Samler den op, og står i et øjeblik og overvejer hvad jeg skal gøre.. Beholde pengene, eller aflevere dem til kassedamen?
Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv om at give kassedamen pengene, i håb om at rette ejermand finder dem..

MEN havde jeg fundet dem på gaden, havde jeg helt afgjort beholdt pengene.

Hvad havde I gjort i min situation? Beholdt pengene, eller afleveret dem?

Snakkede så efterfølgende med min mor, og hun siger at det ville være tyveri hvis jeg havde beholdt dem.. Er dette sandt?

Det er teknisk set ikke tyveri, men det er ulovlig omgang med hittegods, som - ja som titlen siger - er ulovligt. Det er hvis man tager noget af økonomisk værdi, der er kommet bort fra ejermandens varetægt.

Og ja, jeg ville have gjort som dig. Og hvis jeg havde fundet dem på gaden, havde jeg indleveret dem til politiet, da det jo er et rimelig stort beløb.

Anmeld

15. december 2013

Ellie79

o1Mutte skriver:

Halløj i stuen Eller hvor i nu er

Nå men det jeg vil er at min mand og jeg var i aften ude og handle..
Vi finder vores varer, og går over til kassen..
Lige foran kassen ser jeg så en 1000kr seddel liggende på gulvet..

Samler den op, og står i et øjeblik og overvejer hvad jeg skal gøre.. Beholde pengene, eller aflevere dem til kassedamen?
Jeg blev dog hurtigt enig med mig selv om at give kassedamen pengene, i håb om at rette ejermand finder dem..

MEN havde jeg fundet dem på gaden, havde jeg helt afgjort beholdt pengene.

Hvad havde I gjort i min situation? Beholdt pengene, eller afleveret dem?

Snakkede så efterfølgende med min mor, og hun siger at det ville være tyveri hvis jeg havde beholdt dem.. Er dette sandt?

Jeg ville gøre som dig, men når jeg kom hjem ville jeg også tænke meget over om jeg skulle have beholdt dem - men heldigvis ville jeg have aflevereret dem og sluppet for dårlig samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.