Hvad havde i gjort? (fundet 1000kr)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2013

..

Er lidt overrasket over mange af jer og jeres mangel på moral.. Hvis I finder et smykke eller en anden ting der er tabt, beholder I så også bare det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2013

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes bestemt også, det er forkert at beholde en dyr vare, der ikke er blevet scannet ind - men  skulle jeg sondre mellem de to situationer, så gør det mig mere ondt for en privatperson, der taber 1000 kroner - hvilket i mine øjne er mange penge - end for en ansat, der begår en fejl på sit job. 

Hvis jeg eller mine børn tabte en tusse, ville jeg da helt klart gøre alt, hvad jeg kunne, for at forsøge at få dem tilbage, også selvom chancerne for, at en venlig sjæl var til stede, måske er små. 

Det kommer så nok an på om du spørger den ansatte der skal aflevere en stemt kasse til fyraften

Anmeld

15. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Carina:-) skriver:

Det kommer så nok an på om du spørger den ansatte der skal aflevere en stemt kasse til fyraften

Kassen stemmer. Er varen ikke slået ind så vil der heller ikke mangle penge i kassen.
Det vil blive opdaget under optælling hvor der vil mangle en playstation og det vil så blive skrevet ned som svind/tyveri.

Anmeld

15. december 2013

Laulund87

Seriøst?

Jeg har tit tabt penge,og har da aldrig overvejet at gå tilbage. -

Måske fordi jeg har tænkt at de ligesågodt kunne være tabt på gaden,og der kan jeg jo læse at der er folks moral lidt anderledes 

Synes det er sjovt så mange der mener man skal aflevere dem til kassedamen for det er jo nok en stakkels fattig person der har tabt dem.

Husker ellers en tråd om en der havde fået en gratis playstation fordi kassedamen ikke fik den skannet ind,og der var der ellers rigtig mange der ikke mente det var tyveri men bare super godt for personen.

Det er i min verden tyveri,hvorimod en funden seddel ikke kan bringe mit tis i kog .

Jeg vil gerne indrømme at jeg havde beholdt dem

Anmeld

15. december 2013

Isabella_mor

Macrolf skriver:

Er lidt overrasket over mange af jer og jeres mangel på moral.. Hvis I finder et smykke eller en anden ting der er tabt, beholder I så også bare det?

nu er der forskel på 1000 kroner og på et smykke...

enhver kan jo komme og sige at de mangler 1000 kroner, og de kan jo ikke ligefrem identificere en 1000 kr. seddel..

Med smykker er det jo så smart at de kan identificeres. så de kan komme tilbage til den rette ejermand.

finder man 1000 kr på gaden skal man så stille sig op og råbe "HEY ER DER NOGEN DER HAR TABT 1000 KR???" så kan enhver jo henvende sig og claime at det er deres... politiet kan nok ikke hjælpe med en forsvundet seddel.. kun hvis den var placeret i en pung, hvilket også ændrer situationen da ejermanden som oftest har noget ID i sin pung, som kan fortælle enten hvem det er eller hvor personen bor. 

man kan vel kalde det gråzoner.. 

Anmeld

15. december 2013

Mettefpigen

Macrolf skriver:

Mangel på moral?? Fordi at man ikke aflevere penge man har fundet?... nej jeg ville ikke beholde et smykke, for der er da større chance for at finde ejermanden end penge der ikke står navn på...

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Spørge ham/hende, hvad der gør mig mest ondt? Det ved jeg nu godt selv. 

Anmeld

15. december 2013

Mor og meget mere skriver:

Spørge ham/hende, hvad der gør mig mest ondt? Det ved jeg nu godt selv. 

Du skrev at det nok gør mest ondt på en privat person-

Det er jeg ikke enig med dig i,for det kan have konsekvenser for den ansatte at kassen ikke stemmer

Anmeld

15. december 2013

mor:) skriver:

Kassen stemmer. Er varen ikke slået ind så vil der heller ikke mangle penge i kassen.
Det vil blive opdaget under optælling hvor der vil mangle en playstation og det vil så blive skrevet ned som svind/tyveri.

Nu snakkede vi om de 1000

Anmeld

15. december 2013

MorDk

Lilje82 skriver:

Jeg havde afleveret dem, og det havde jeg også selvom det var på gaden. Det er mange penge. Og det er faktisk en pligt at indlevere pengene. Det er jeg næsten med stor sikkerhed sikker på, at jeg både har hørt og læst et sted.
Havde det været 50 eller 100 kr. Så kunne jeg evt. overveje, at handle anderledes, men det ville komme an på hvor jeg fandt dem. I en butik ville jeg altid aflevere fund af penge.

Hvis du finder dem på gaden... hvor ville du så gå hen med de penge?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.