Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

Anonym101

MorDk skriver:

Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Jeg er faktisk en anelse forarget  Men det er måske bare mig?

Jeg kan godt forstå dig! Jeg havde også skrevet til dem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

tja, det er nu heller ikke tegnefilm der skal forklare dem hvordan verden hænger sammen.
Jeg ville da bare forklare mit barn forskellen på fiktion og virkelighed lige i den her sammenhæng.
Jeg synes nu ramasjang har flere fine programmer.
Jeg tror lidt vi glemmer at tv programmer underholder og ikke opdrager. At der så godt må være nogen retninslinier, kan vi da godt være enige om, men vi forældre kan jo vælge hvad de må se og ikke se og vi skal forklare dem hvordan verden hænger sammen, ikke en tegnefilm.

Anmeld

18. november 2013

TNBC

Mor11 skriver:

Er det kun mig der aldrig har lagt mærke til dårligt/grimt sprogbrug på ramasjang??  Er der nogen der gider komme med et eksempel? Måske jeg bare er ufattelig large. 

Det var der da de sendte pendlerkids der. Derfor de lavede ultra, til de større børn. Jeg kan heller ikke se problemet med ramasjang. Jeg har ik hørt dem bande

Anmeld

18. november 2013

TNBC

Mor11 skriver:

Er det kun mig der aldrig har lagt mærke til dårligt/grimt sprogbrug på ramasjang??  Er der nogen der gider komme med et eksempel? Måske jeg bare er ufattelig large. 

Det var der da de sendte pendlerkids der. Derfor de lavede ultra, til de større børn. Jeg kan heller ikke se problemet med ramasjang. Jeg har ik hørt dem bande

Anmeld

18. november 2013

1990h

første gang jeg blev forarget over ramasjang var da de sendte et program eller en sang med to mandedykker som var behåret og havde bh og trusser og g-streng på og sang sange om at de kunne lide at gå i damelingeri..

det med pillerne er grænsen..forstår godt du har skrevet til dem

Anmeld

18. november 2013

modesty

1990h skriver:

første gang jeg blev forarget over ramasjang var da de sendte et program eller en sang med to mandedykker som var behåret og havde bh og trusser og g-streng på og sang sange om at de kunne lide at gå i damelingeri..

Hvorfor er det forargende?

Anmeld

18. november 2013

TNBC

modesty skriver:

Det ville ikke kunne hidse mig op. Det er fiktion, og der bliver overdrevet og skævvredet tit og ofte, det er en del af at fortælle historier.

Skulle man så også klage over at Tom & Jerry banker hinanden, fordi det giver børn et indtryk af at det er okay at slå?

ja eller at Bamse går og siger at han vil bedække kylling?

Anmeld

18. november 2013

Chris86

Synes ofte jeg har hørt/ser upassende ting på Ramasjang...
Så det faktisk ikke så tit vi sætter fjernsynet på den kanal!

Anmeld

18. november 2013

siw84

Altså jeg kan hellet ikke se problemet.
min søn spiller det også og jeg har aldrig oplevet at den skal have flere piller end når den først har fået. Så siger de altid at så den rask. Det eneste tidspunkt de siger den skal have flere piller er kun hvis han ikke lige rammer rigtigt ind i den cirkel man skal ramme. Så siger de det ja.
så måske hvis du har hørt ham spille og han flere gange ikke rammer rigtigt inden for den cirkel og de så gentager at han skal give den piller at det måske så har lydt som om han skal proppe den med piller før den bliver rask? For vi har på intet tidspunkt oplevet den skulle have flere piller end den ene gang. Og han har spillet det i 4 mdr nu.

Anmeld

18. november 2013

Nadia&Daniel

StineW79 skriver:

God ide med opfordringen! Ku være fint hvis det var frugt og grønt i stedet for piller! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.