Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

EnSødMor

MorDk skriver:

Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Jeg er faktisk en anelse forarget  Men det er måske bare mig?

jeg syntes det er fuldstændig krotesk at de laver sådanne scener, har godt hørt flere der klager over den kanal, og ærligt, herhjemme ser vi Aldrig Ramasjang! Syntes det virker så usmageligt! - Herhjemme hedder det Disney junior, Disney osv.. ;-) Men sejt at du sendte en klage, så må man håbe de tager det til sig'  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Masig

Jeg er helt enig, synes bestemt det er en forkert information de giver børnene... Èt er at man skal have medicin når man er syg, det er jo egentlig fair nok at de forstår det, fx er det en god ide at de ved de skal tage astmamedicin, penicilin osv ved sygdom, som de ellers ikke er voldsomt glade for, men at sige at de skal give flere og flere piller for at dyret bliver rask, det synes jeg bestemt er forkert... Synes det er rigtig fint at du har informeret dem om det, og jeg håber da de tager det til efterretning, og laver lidt om i spillet, så børnene får et mere fornuftigt forhold til sygdom og medicin...

Alting med måde 

Anmeld

18. november 2013

modesty

MorDk skriver:

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Det ville ikke kunne hidse mig op. Det er fiktion, og der bliver overdrevet og skævvredet tit og ofte, det er en del af at fortælle historier.

Skulle man så også klage over at Tom & Jerry banker hinanden, fordi det giver børn et indtryk af at det er okay at slå?

Anmeld

18. november 2013

Wimmie

MorDk skriver:

Hvad mener I om det?

Først tænkte jeg "hvad er problemet?" men jo mere jeg tænker over det jo mere er jeg enig med dig; synes det er fint at du har skrevet derind 
Husk lige at komme med en opdatering 

Anmeld

18. november 2013

Savannah

Det er slet ikke iorden.. Det giver jo børnene et helt forkert billede af virkeligheden! Medicin er ikke altid løsningen, om end ikke den eneste løsning.

Det er præcis derfor Ramasjang er no go herhjemme.
ØV.

Super at du har gjort dem opmærksom på problemet.

Anmeld

18. november 2013

Laulund87

EnSødMor skriver:

jeg syntes det er fuldstændig krotesk at de laver sådanne scener, har godt hørt flere der klager over den kanal, og ærligt, herhjemme ser vi Aldrig Ramasjang! Syntes det virker så usmageligt! - Herhjemme hedder det Disney junior, Disney osv.. ;-) Men sejt at du sendte en klage, så må man håbe de tager det til sig'  

Jeg kan heller ikke klare den kanal! De sender så mange underlige ting og det sprog der

Dog er datteren blevet vild med Rosa fra Rouladegade og det må hun gerne se, men ellers holder jeg meget øje med hvad der er på kanalen hvis du vil se det.

Disney Junior er rigtig tegnefilm

Anmeld

18. november 2013

modesty

Jeg er godt nok overrasket over at så mange ikke synes godt om Ramasjang.

Efter min mening er det det ypperste indenfor børneunderholdning herhjemme. Der er simpelten så mange gode programmer; Hr. Skæg, Sebastian, Rosa fra Rouladegade, Lille Nørd, Elefantvask, Shanes Verden, Ramasjang Mysteriet, god dansk animation, dokumentarprogrammer og jeg kunne blive ved. Det er fantasifuldt og idérigt og opfordrer til originale tanker hos de små.

Min søn er for lille til Ramasjang endnu, men jeg er da simpelthen så glad og taknemmelig for at der er ordentligt kvalitets-TV til ham når han når den alder.

Anmeld

18. november 2013

Pikku Myy

modesty skriver:

Jeg er godt nok overrasket over at så mange ikke synes godt om Ramasjang.

Efter min mening er det det ypperste indenfor børneunderholdning herhjemme. Der er simpelten så mange gode programmer; Hr. Skæg, Sebastian, Rosa fra Rouladegade, Lille Nørd, Elefantvask, Shanes Verden, Ramasjang Mysteriet, god dansk animation, dokumentarprogrammer og jeg kunne blive ved. Det er fantasifuldt og idérigt og opfordrer til originale tanker hos de små.

Min søn er for lille til Ramasjang endnu, men jeg er da simpelthen så glad og taknemmelig for at der er ordentligt kvalitets-TV til ham når han når den alder.

Jeg melder mig enig her!

Anmeld

18. november 2013

Frk. Himmelblå

MorDk skriver:

Hvad mener I om det?

Jeg kan godt lide Ramasjang. Især at hverken værter eller sprogbrug/opførsel er perfekt. Det giver et godt udgangspunkt for at tage nogle samtaler med sit barn om, hvad der egentlig er ok, og hvorfor det mon egentlig er sådan. Men uden at der er nogen konflikt i barnets private liv, der tages stilling til. -Man kan nøjes med at låne Ramasjangs univers til at eksemplificere udfra, og barnet kan derfor tale mere frit og uforpligtende (og det samme kan forældrene).

Men lige den med pillerne synes  jeg også ligger på grænsen, fordi det netop kan have så fatale følger, hvis den bliver (mis)forstået.. Men i forhold til bandeord osv. (som andre nævner i tråden her) så er jeg helt klart på Ramasjangs hold fremfor det mere "perfekte" og konfliktangste Disney/USA..

Anmeld

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Er det kun mig der aldrig har lagt mærke til dårligt/grimt sprogbrug på ramasjang??  Er der nogen der gider komme med et eksempel? Måske jeg bare er ufattelig large. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.