Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

MorDk

Mor11 skriver:

Hold da op, lægger du virkelig mærke til en sikkerhedssele i fjernsynet?  Det gør jeg altså ikke. Kan forstå det hvis de snakker om brug af sele og vælger det fra, men hvis der slet ikk er fokus på det i programmet, så tror jeg altså ikke på at ungerne lægger mærke til den slags. Mon ikk det også er en ren tanketorsk under optagelserne?  

Jo det er nok en tanketorsk. Men alligevel.

Og nej jeg så det på Ramasjang facebookside at en anden havde lagt billede op af den manglende sele... Men giver ham ret jeg synes det er forkert.

men sådan er vi jo så forskellige. Vi har forskellige grænser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

LinLin

MorDk skriver:

Hvor nemt tror du det er at forklarer en dreng på 2½-3 år?

Min søn er lige så gammel som din tror jeg nok (fra sep 2010) og han forstår altså godt hvornår noget er rigtigt og hvornår det er fantasi/for sjovt som han kalder det

Anmeld

19. november 2013

MorDk

LinLin skriver:

Min søn er lige så gammel som din tror jeg nok (fra sep 2010) og han forstår altså godt hvornår noget er rigtigt og hvornår det er fantasi/for sjovt som han kalder det

JA nu er min søn heller ikke "dum" men børn er forskellige og opfatter tingene forskelligt. Og nogle ting kan jeg endnu ikke printe ind i hans lille hjerne  Lige meget hvor meget jeg prøver...

Anmeld

19. november 2013

LinLin

MorDk skriver:

JA nu er min søn heller ikke "dum" men børn er forskellige og opfatter tingene forskelligt. Og nogle ting kan jeg endnu ikke printe ind i hans lille hjerne  Lige meget hvor meget jeg prøver...

Jeg siger ikke din søn er dum...

Anmeld

19. november 2013

MorDk

LinLin skriver:

Jeg siger ikke din søn er dum...

Nej det ved jeg godt var heller ikke sådan ment. Men du samlignede din søn med min da de er jævnaldrene. Og min pointe var at børn er forskellige og opfatter tingene forskelligt

Anmeld

19. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Hvordan forklarer du drengen at hunde ikke kan tale? Min dreng er 2år og 2 måneder. Og det kan godt være din dreng ikke vil forstå det med det samme men gradvist
Det er jo ligesom når min dreng leger han er tiger og han river mig, så siger jeg at vi kun leger tiger, men ikke river rigtigt. Det forstår han jo godt

Anmeld

19. november 2013

Savannah

MorDk skriver:

Min søn ser ramasjang og jeg synes generelt det er en rigtig god kanal. Der er SÅ mange gode programmer. Min søn elsker Ramasjang. Men der er bare nogle "upsere" af og til. F.eks er der også et program hvor en mand køre i bil... og han har IKKE sikkerhedssele på.... (det synes jeg er forkert)

Jeg er enig i at der er mange gode programmer - shane, hr skæg, nørd, rosa og lign.. Benytter mig også af deres hjemmeside, men herhjemme kommer ramasjang aldrig til at køre i tv. Jeg har stået med en pige der ikke turde gå på toilettet, pga. Hun var bange for gårdvagten - for hun havde set ramasjang der spillede en sang om den psykopatiske gårdvagt. Det er et eksempel ud af mange, derfor har vi valgt som vi har. Vi benytter os udelukkende af internettet til underholdning. Det gælder både voksne og børn

Anmeld

19. november 2013

Savannah

MorDk skriver:

Enig, og selvom man forklarer det med succes så vil programmer og spil uden tvivl påvirke dem..ligesom det påvirker os, selvom det ikke er virkeligt/den fulde sandhed

Anmeld

19. november 2013

mor88

Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Jeg er faktisk en anelse forarget  Men det er måske bare mig?

Jeg synes det er godt at du har gjort ramasjang opmærksom på dette, fordi piller er ikke for sjov. Der har været særligt fokus på panodiler mht begrænsningen med at man kun kan købe 20 stk. Det er for at beskytte den enkelte, og jeg tror absolut at hvis pillerne i spillet blev udskiftet med frugt, havde det haft en beskyttende effekt på børnene, og måske det endda kunne få børnene til at spise mere frugt

Nu har jeg ikke læst hele debatter, men jeg synes absolut ikke man kan sammenligne talende hunde og pillefodring.. Man kan ikke dø af en overdosis af talende hunde, men det kan man derimod af for mange piller.

Håber de tager din mail alvorligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.