Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"
Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"
Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.
Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)
Hvad mener I om det?
Jeg er faktisk en anelse forarget
Men det er måske bare mig?
Jeg synes det er godt at du har gjort ramasjang opmærksom på dette, fordi piller er ikke for sjov. Der har været særligt fokus på panodiler mht begrænsningen med at man kun kan købe 20 stk. Det er for at beskytte den enkelte, og jeg tror absolut at hvis pillerne i spillet blev udskiftet med frugt, havde det haft en beskyttende effekt på børnene, og måske det endda kunne få børnene til at spise mere frugt 
Nu har jeg ikke læst hele debatter, men jeg synes absolut ikke man kan sammenligne talende hunde og pillefodring.. Man kan ikke dø af en overdosis af talende hunde, men det kan man derimod af for mange piller.
Håber de tager din mail alvorligt 
Anmeld