Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.713 visninger
68 svar
131 synes godt om
18. november 2013

MorDk

Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Jeg er faktisk en anelse forarget  Men det er måske bare mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

M (:

MorDk skriver:

Jeg har d.d sendt en mail til DR Ramasjang for at "klage min nød"

Min søn har siddet og spillet Vilde Venner og jeg opdager at han sidder og skal fylde et stakkels lille sygt dyr med piller/medicin. Man høre konstant: Den er stadig syg giv den nogle flere piller og det lille dyr blev først rask efter at min søn havde givet det en seriøst "overdosis"

Jeg har skrevet og spurgt om de ikke kunne skifte pillerne ud med godbidder og noget vand i stedet. Det andet er altså ikke særlig pædagogisk.

Min søn sidder her for leden og hoster og siger han er syg. Han får en børnevitaminpille hver morgen som han elsker. (De står så han ikke kan få fat i dem) Han plager konstant om piller og siger han er syg og at han først bliver rask når han har spist alle pillerne. (Det siger de i vilde venner)

Hvad mener I om det?

Jeg er faktisk en anelse forarget  Men det er måske bare mig?

Ej, det lyder da lidt foruroligende.. 

Anmeld

18. november 2013

MorDk

M (: skriver:

Ej, det lyder da lidt foruroligende.. 

Ja ikk? Jeg har virkelig tænkt meget over det... og jeg synes faktisk ikke han skal spille det spil .... om han er 3 eller 5 eller ældre nej.... synes det er at "fejl informerer" ungerne

Anmeld

18. november 2013

dorthemus

Bum bum jeg kan ikke helt se problemet. Piller og medicin kan man jo ikke altid komme udenom ved sygdom

Anmeld

18. november 2013

MorDk

dorthemus skriver:

Bum bum jeg kan ikke helt se problemet. Piller og medicin kan man jo ikke altid komme udenom ved sygdom

Nej det er rigtig men ligegyldigt hvordan man vender og drejer den så skal man jo ikke tage 100 piller vel? Min søn tror han skal tømme glasset ellers bliver han ik rask. Hvordan forklarer jeg ham det når de i Vilde Venner direkte opfordre til at ungerne skal give mere og mere og mere medicin fordi dyret ikke er helt raskt?

Anmeld

18. november 2013

HHC88

Altså, det er i hvertfald ikke med til at give børn et retvisende billede af alvoren i piller og medicin..

Så kan godt følge din frustration.. 

Anmeld

18. november 2013

MorDk

HHC88 skriver:

Altså, det er i hvertfald ikke med til at give børn et retvisende billede af alvoren i piller og medicin..

Så kan godt følge din frustration.. 

Tak. Ja jeg synes faktisk ikke jeg er særlig snerpet eller pylret. Men det her... det synes jeg faktisk er over grænsen!

Anmeld

18. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

God ide med opfordringen! Ku være fint hvis det var frugt og grønt i stedet for piller! Vh stine

Anmeld

18. november 2013

M (:

MorDk skriver:

Ja ikk? Jeg har virkelig tænkt meget over det... og jeg synes faktisk ikke han skal spille det spil .... om han er 3 eller 5 eller ældre nej.... synes det er at "fejl informerer" ungerne

Synes det er tankevækkende, når nu der i forvejen er så megen debat om, at børn/unge tager for mange piller (ved en fejl).. 

Lige med medicin er mere ikke lig med bedre.. 

Anmeld

18. november 2013

MorDk

M (: skriver:

Synes det er tankevækkende, når nu der i forvejen er så megen debat om, at børn/unge tager for mange piller (ved en fejl).. 

Lige med medicin er mere ikke lig med bedre.. 

Jeg synes det er vanvittigt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.