Har sendt en mail til DR Ramasjang

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

vi må have vildt forskellige meninger om hvad bandeord er, tænker jeg  Vi ser ramasjang dagligt og har seriøst aldrig lagt mærke til bandeord. Spurgte også lige min kæreste om han har hørt det, og det har han heller ikke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

Laulund87

MKBP skriver:

Synes det er helt fair at du ikke lader dit barn se Ramasjang  Men gad bare godt at vide i hvilke programmer de bander, for har virkelig aldrig hørt dem bande på Ramasjang  Men måske er mine ører ikke tunet så godt ind 

//Mette

Ja, men igen jeg kender ikke programmerne ved navn så det kan jeg desværre ikke sige dig

Anmeld

18. november 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Laulund87 skriver:

Ja, men igen jeg kender ikke programmerne ved navn så det kan jeg desværre ikke sige dig

Okay :-) Kunne være du kunne huske figurene eller noget.

Anmeld

19. november 2013

MorDk

EnSødMor skriver:

jeg syntes det er fuldstændig krotesk at de laver sådanne scener, har godt hørt flere der klager over den kanal, og ærligt, herhjemme ser vi Aldrig Ramasjang! Syntes det virker så usmageligt! - Herhjemme hedder det Disney junior, Disney osv.. ;-) Men sejt at du sendte en klage, så må man håbe de tager det til sig'  

Jeg synes faktisk det er en ganske god kanal. F.eks ser min søn mange gode film og serier på Ramasjang. Han er vild med Elefantvask, Floras drager, Abevej osv. Og det der han.

Anmeld

19. november 2013

MorDk

Wimmie skriver:

Først tænkte jeg "hvad er problemet?" men jo mere jeg tænker over det jo mere er jeg enig med dig; synes det er fint at du har skrevet derind 
Husk lige at komme med en opdatering 

Normalt kan sådan noget heller ikke hidse mig op. Arbejder i sundhedssektoren og har måske også den vinkel på.

Men nu står jeg med en dreng som seriøst tror og mener man bare skal spise piller og medicin så bliver man rask. Han har spillet spillet MAX 3 gange. Min søn er 3 år og man kan ikke sidde og forklarer det ene og det andet. Derfor har jeg valgt at han ikke skal spille det spil. Men havde jo ikke regnet med det skulle være et problem. Det er en børne app. Men der kunne jeg tro om... for det var over min grænse...

Anmeld

19. november 2013

MorDk

Sally-Slingshot skriver:

Det er slet ikke iorden.. Det giver jo børnene et helt forkert billede af virkeligheden! Medicin er ikke altid løsningen, om end ikke den eneste løsning.

Det er præcis derfor Ramasjang er no go herhjemme.
ØV.

Super at du har gjort dem opmærksom på problemet.

Min søn ser ramasjang og jeg synes generelt det er en rigtig god kanal. Der er SÅ mange gode programmer. Min søn elsker Ramasjang. Men der er bare nogle "upsere" af og til. F.eks er der også et program hvor en mand køre i bil... og han har IKKE sikkerhedssele på.... (det synes jeg er forkert)

Anmeld

19. november 2013

MorDk

tja, det er nu heller ikke tegnefilm der skal forklare dem hvordan verden hænger sammen.
Jeg ville da bare forklare mit barn forskellen på fiktion og virkelighed lige i den her sammenhæng.
Jeg synes nu ramasjang har flere fine programmer.
Jeg tror lidt vi glemmer at tv programmer underholder og ikke opdrager. At der så godt må være nogen retninslinier, kan vi da godt være enige om, men vi forældre kan jo vælge hvad de må se og ikke se og vi skal forklare dem hvordan verden hænger sammen, ikke en tegnefilm.

Hvor nemt tror du det er at forklarer en dreng på 2½-3 år?

Anmeld

19. november 2013

MorDk

siw84 skriver:

Altså jeg kan hellet ikke se problemet.
min søn spiller det også og jeg har aldrig oplevet at den skal have flere piller end når den først har fået. Så siger de altid at så den rask. Det eneste tidspunkt de siger den skal have flere piller er kun hvis han ikke lige rammer rigtigt ind i den cirkel man skal ramme. Så siger de det ja.
så måske hvis du har hørt ham spille og han flere gange ikke rammer rigtigt inden for den cirkel og de så gentager at han skal give den piller at det måske så har lydt som om han skal proppe den med piller før den bliver rask? For vi har på intet tidspunkt oplevet den skulle have flere piller end den ene gang. Og han har spillet det i 4 mdr nu.

Det kan godt være at jeg ikke har ret i spillets opbygning... men stadig har han jo fået et forkert indtryk. Så for mig rykker det ikke på min mening og holdning til spillet.

Anmeld

19. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
MorDk skriver:

Min søn ser ramasjang og jeg synes generelt det er en rigtig god kanal. Der er SÅ mange gode programmer. Min søn elsker Ramasjang. Men der er bare nogle "upsere" af og til. F.eks er der også et program hvor en mand køre i bil... og han har IKKE sikkerhedssele på.... (det synes jeg er forkert)

Hold da op, lægger du virkelig mærke til en sikkerhedssele i fjernsynet?  Det gør jeg altså ikke. Kan forstå det hvis de snakker om brug af sele og vælger det fra, men hvis der slet ikk er fokus på det i programmet, så tror jeg altså ikke på at ungerne lægger mærke til den slags. Mon ikk det også er en ren tanketorsk under optagelserne?  

Anmeld

19. november 2013

Monski

Mor11 skriver:

Hold da op, lægger du virkelig mærke til en sikkerhedssele i fjernsynet?  Det gør jeg altså ikke. Kan forstå det hvis de snakker om brug af sele og vælger det fra, men hvis der slet ikk er fokus på det i programmet, så tror jeg altså ikke på at ungerne lægger mærke til den slags. Mon ikk det også er en ren tanketorsk under optagelserne?  

Lige præcis sikkerhedsret ligger jeg også rigtig meget mærke til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.