Hvor mange år er der mellem jeres børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
sandramor skriver:

Her er der 7 år imellem mine piger og 99% procent af tiden synes jeg det er helt perfekt.... :-)
Der er selv 8 år mellem min bror og jeg.... Og trods den aldersforskel har jeg aldrig manglet ham... Han har altid været der for mig og han er min bedste ven i hele verden og idag har vi et endnu stærkere bånd mellem os :-)
Selvfølgelig er der også ulemper men ja børnene behøver ikke nødvendigvis at kunne enes bedre fordi de er tætte på hinanden aldersmæssigt :-)

Hvad er det der er perfekt ved de 7 år der er mellem dine piger??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

LinLin

Mine er fra
020906
090910

- så fire år og en uge præcist

Anmeld

15. november 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
LinLin skriver:

Mine er fra
020906
090910

- så fire år og en uge præcist

Godt ramt med den uge  

Hvordan synes du er at der er 4 år imellem dine??

Anmeld

15. november 2013

sandramor

Omsorgsgiver skriver:

Hvad er det der er perfekt ved de 7 år der er mellem dine piger??

Det er der er så skønt er at den store og jeg har haft helt alle hendes første år alene.... Har kun skulle fokusere på hende og hun har fået min 100% opmærksomhed.... Samtidig da jeg så blev gravid med den mindste havde hun en alder hvor man kunne forklare hende rigtig mange ting og hun ku måske lidt bedre forholde sig til det mere end en 3 årig kan.... Samtidig så er hun 100% selvhjulpen med dagligdags ting... Hvilket giver mig et pusterum indimellem...
Og hun tager sig rigtig meget af hendes lillesøster... Ikke noget hun skal men ren lyst....
Og sys faktisk kun der har været minimalt!!! Af jalousi.. Fordi vi hele tiden har kunne snakke om det på en anden måde end med en 2 eller 3 årig...
Samtidig sys jeg personligt det har været skønt ikke at have to børn så tæt på hinanden fordi de kræver forskellig slags opmærksomhed og det er for mig lettere at klare end hvis de begge to skriger på den samme opmærksomhed...

Anmeld

15. november 2013

LinLin

Godt ramt med den uge  

Hvordan synes du er at der er 4 år imellem dine??

Det har været helt perfekt! Den ældste var næsten helt selvhjulpen og samtidig helt forstående overfor at lillebror tog mors tid og at han lige var nødt til at vente indimellem.

Der har aldrig været jalousi og jeg har været helt tryg ved lige at forlade rummet hvor de var for fx at gå på toilet, hvilket dem fra min mødregruppe med to år mellem børnene ikke var! Han har bare elsket den lillebror fra første gang han så ham!

og i dag leger de også godt sammen, selvom der selvfølgelig er søskendeuenigheder, men det er praktisk talt altid lillebror der driller 

Så nu håber jeg jeg bliver gravid igen inden året er omme så der kommer til at være samme aldersforskel ml nr to og tre

Anmeld

15. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Det var også mange år. Må jeg spørge om hvorfor der er så mange år imellem??

Ufrivillig barnløshed. Vi fik 1 også blev vi gravide efter 5år men så mistede vi i uge 13. Derefter gik der nogen tid før der var gevinst igen : )

Anmeld

15. november 2013

CaWi

Omsorgsgiver skriver:

Jeg er forfærdelig skruk efter nummer 2. Har en datter på 2 år og snart 2 mdr. 

Min kæreste vil ikke have en mere lige nu men han har sagt at vi skal have en søster eller bror til vores datter. Så er spørgsmålet bare hvornår?? Ihh….hehe…det er svært…især når man ser babyer over det hele   Men jeg presser ham ikke og nævner slet ikke baby. Jeg lader ham komme til mig når han bliver klar. 

Jeg har altid synes at 3 år imellem ens børn er en god alder. Og det ville jo passe fint hvis vi gik igang nu….men det gør vi nok ikke… 

Hvor mange år er der mellem jeres børn og hvorfor??

Vi har kun et barn nu, men der kommer til at være 4-5 år imellem dem, da jeg er igang med uddannelse, og ikke går ind for at få barn under uddannelse.
Skal vi have en tredje, bliver det dog nok forholdsvis hurtigt efter nr to

Anmeld

15. november 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er der næsten 4 år mellem thea og alberte, og det er bare dejligt! De elsker hinanden, selvom thea lige er blevet 5 og alberte 1 år.

Den store forskel var ik helt planlagt, men jeg måtte ik blive gravid før pga jeg har forhøjet blodtryk, og til en kontrol opdagede de en mislyd ved mit hjerte, som de først sku ha udredt. Det vidste sig efter 1 1/2 års venten, at mislyden ik var noget alvorligt, så fik ok fra lægerne til at vi måtte få nr 2. Vh stine

Anmeld

15. november 2013

k&k&k&k

1 år, 1 måned og 2 dage

27.04.12 og 29.05.13

Vi var hurtig ude igen efter første barn

vi har også snakket om nr. 3 men vi vil gerne vente et års tid endnu inden vi tænker i de baner. 

Anmeld

15. november 2013

lineog4

Der er 4 1/2 år mellem de to største og  er der  2 1/2 ned til den mindste. Planen var jo 3 1/2 imellem og kun to børn og det lykkedes næsten og for mig er det stadig det perfekte, men når det er sagt leger de alle 3 sammen nu og de store både hader og elsker hinanden mere end ord kan beskrive. Er den ene ikke hjemme bliver der savnet stort. Jeg synes især nu hvor jeg ser lillebror være i den alder og lidt tl hvor liam blev storebror, at jeg er gået glip af en masse med Liam fordi der var en baby der krævede mig. Så skulle jeg sige noget ville jeg altid vente til de er minimum 3 af helt egoistiske årsager for det fantastisk at have overskuddet til følge den eksplosive udvikling.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.