Så går det løs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

Aabye

Ej alle de ting har jeg også måtte lægge ører til.... En spurgte mig da han vAr 2 mnd om det ikke var værd at tænke over at begrænse hans mad alla en slankekur for det kunne da ikke være godt han var så stor. 

Og så den med alle forudsigelser: nej han kommer nok ikke til at gå før han bliver 2 år (og han gik som 10 måneder g :-D), I får problemer med ham og mad (åh jo han spiser næsten ikke noget og er blevet alt for tynd i mine øjne), puha han bliver nok ikke glad for at bevæge sig (øh jooooo)...

Børn er jo bare forskellige og jo han var stor og hvad så....? Skøn var han ;-)

Den der med hvornår lillebror her ville begynder at gå har jeg også hørt, han rejste sig og gik 3 dage inden han blev et år.. Ultra stolt..

Her eeeeeelsker lillebror mad.. Og selvfølgelig får han mad når han er sulten.. Og det er IKKE i begrænsede mængder.. Og så eeeeeelsker han at bevæge sig.. han stikker af så snart han ser sin chance.. Det har så også betydet at jeg en dag fandt ham uden for.. i en vandpyt.. hvor han sad og plaskede... Alt sammen fordi jeg ikke havde lukket havedøren (den stod på klem)..

Men han var stor.. og så var han også blå på den øverste halvdel af hovedet fordi det gik lige rigeligt stærkt.. :p Så han var ikke den kønneste nyfødte..

Men han er (i mine øjne) blevet en rigtig flot lille mand

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Disarobi

Aabye skriver:

De har sagt nogle knap så pæne ting.. Og ret sårende.. 

Man er jo ret nærtagende når det gælder ens børn.. Men jeg fik rigtig mange gange slynget i hovedet: "han er ikke en baby" "han er tyk" "han er kæmpe" "han er jo en sumobryder" osv osv. Men den der virkelig væltede mit korthus var min veninde med: "Ja jeg ville starte til svømning med ham så han ikke tog så meget på, det er jo ikke sundt... han skal ud og bevæge sig".. om en baby der kun på det tidspunkt var 1 mdr gammel..  og: "ja jeg er glad for at det ikke er MIT barn der er så fed".. 

Uanset så elsker man sit barn, men de ting "veninden" der sagde, de tog godt nok kegler.. Hold op jeg var ked af det i lang tid..

Kan da virkelig godt forstå det har såret dig!!
Nu synes jeg heldigvis at babyer med elastikker over det hele er skønnere end det modsatte, synes det er rart at man ikke er bange for at tage ordentlig fat i dem!! Hvis der kommer sådanne kommentarer om vores lille ønskebarn håber jeg inderligt at de bare preller af på mig, men det jo ikke til at vide på forhånd...
Er rimelig chokeret over din venindes kommentar!!!!!!!

Anmeld

6. november 2013

Aabye

Bihsberg skriver:

Kan da virkelig godt forstå det har såret dig!!
Nu synes jeg heldigvis at babyer med elastikker over det hele er skønnere end det modsatte, synes det er rart at man ikke er bange for at tage ordentlig fat i dem!! Hvis der kommer sådanne kommentarer om vores lille ønskebarn håber jeg inderligt at de bare preller af på mig, men det jo ikke til at vide på forhånd...
Er rimelig chokeret over din venindes kommentar!!!!!!!

Tro mig jeg så SÅDAN her ud: .. For til sidst at blive stik hamrende tosset.. Vi har ikke kontakt i dag, for hun fortsatte.. 

Babyer med elastikker er lækre.. Og håber også det preller af på dig hvis du ender med at få en stor baby og folk rynker på næsen. 

Desværre har de fleste folk en eller anden forestilling om at det kun er babyer på 3500 og ned der er søde.. 

Kan huske en (nu håber jeg ikke jeg støder vedkomne) som ville blive utrolig ked af at få en baby der vejede over 3 kg, for så så babyen ikke sød og fin ud 

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

lineog4 skriver:

Ej alle de ting har jeg også måtte lægge ører til.... En spurgte mig da han vAr 2 mnd om det ikke var værd at tænke over at begrænse hans mad alla en slankekur for det kunne da ikke være godt han var så stor. 

Og så den med alle forudsigelser: nej han kommer nok ikke til at gå før han bliver 2 år (og han gik som 10 måneder g :-D), I får problemer med ham og mad (åh jo han spiser næsten ikke noget og er blevet alt for tynd i mine øjne), puha han bliver nok ikke glad for at bevæge sig (øh jooooo)...

Børn er jo bare forskellige og jo han var stor og hvad så....? Skøn var han ;-)

Kommer altså lidt bag på mig at folk kan finde på at sige sådan noget!! Det er da gængs viden at børn udvikler sig og har de elastikker over det hele skal det nok blive udlignet når de begynder at bevæge sig mere! At foreslå slankekur til så små børn er virkelig absurd !!!!
Kan godt være jeg lige skal ruste mig til sådanne kommentarer...

Anmeld

6. november 2013

Team Putte

Bihsberg skriver:

Åhh tak tak, sådanne historier er bare guld værd var selv knap 4 kilo så vi havde lidt set den komme at han nok ville blive stor, men når nu det er første gang bliver man altså lidt overvældet!!!

min jm sagde at hovedet er det sværeste at føde og det er som oftest ikke det der er så voldsomt større ved en på 4 kg end en så 3 kg god fødsel!

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Aabye skriver:

Tro mig jeg så SÅDAN her ud: .. For til sidst at blive stik hamrende tosset.. Vi har ikke kontakt i dag, for hun fortsatte.. 

Babyer med elastikker er lækre.. Og håber også det preller af på dig hvis du ender med at få en stor baby og folk rynker på næsen. 

Desværre har de fleste folk en eller anden forestilling om at det kun er babyer på 3500 og ned der er søde.. 

Kan huske en (nu håber jeg ikke jeg støder vedkomne) som ville blive utrolig ked af at få en baby der vejede over 3 kg, for så så babyen ikke sød og fin ud 

Sådan en "veninde" er man vist også bedre uden!!
To af mine nevøer var 4100 og de var SKØNNE!!! Eneste minus i mine øjne ved at få en stor dreng er at jeg nok godt kan pakke str 50 væk igen før han nogensinde får det på..og ved du hvad? Det overlever vi

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Team Putte skriver:

min jm sagde at hovedet er det sværeste at føde og det er som oftest ikke det der er så voldsomt større ved en på 4 kg end en så 3 kg god fødsel!

Omkredsen på hans hoved er helt normalt ift hans alder, så satser på det går
Tak for det

Anmeld

6. november 2013

StudPsyk

Jeg har haft to fantastiske drømmefødsler af børn på henholdsvis 4240 Gram og 4380 gram. Det skal du nok klare

I øvrigt er begge børn i dag helt gennemsnitlige for deres alder med hensyn til størrelse!

Anmeld

6. november 2013

Aabye

Bihsberg skriver:

Sådan en "veninde" er man vist også bedre uden!!
To af mine nevøer var 4100 og de var SKØNNE!!! Eneste minus i mine øjne ved at få en stor dreng er at jeg nok godt kan pakke str 50 væk igen før han nogensinde får det på..og ved du hvad? Det overlever vi

Haha ja.. 

Vores den store var i str 50 i 3 uger til trods for at han var 55 cm lang da han blev født.. 

Lillebror kunne passe str 56 i 3 dage :p så var han vokset ud af det.. Min store lille manse baby.. Han bruger så str 80 i dag, og er godt på vej op i str 86

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Aabye skriver:

Den der med hvornår lillebror her ville begynder at gå har jeg også hørt, han rejste sig og gik 3 dage inden han blev et år.. Ultra stolt..

Her eeeeeelsker lillebror mad.. Og selvfølgelig får han mad når han er sulten.. Og det er IKKE i begrænsede mængder.. Og så eeeeeelsker han at bevæge sig.. han stikker af så snart han ser sin chance.. Det har så også betydet at jeg en dag fandt ham uden for.. i en vandpyt.. hvor han sad og plaskede... Alt sammen fordi jeg ikke havde lukket havedøren (den stod på klem)..

Men han var stor.. og så var han også blå på den øverste halvdel af hovedet fordi det gik lige rigeligt stærkt.. :p Så han var ikke den kønneste nyfødte..

Men han er (i mine øjne) blevet en rigtig flot lille mand

SÅ skøn at se på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.