Så går det løs...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

Disarobi

lineog4 skriver:

Må også lige give dig med på vejen at af alle mine fødsler var ham på 4800 nemmest at føde. Og de har forresten alle været over 4 kilo og har jo ingen sammenligning men tror ikke jeg har haft specielt svære fødsler. 

Pøj pøj

Tak for de hjælpende ord!
Man siger jo at store børn "hjælper mere til" ved fødslen, så det kan man jo håbe på holder stik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Aabye

Bihsberg skriver:

Åhh tak tak, sådanne historier er bare guld værd var selv knap 4 kilo så vi havde lidt set den komme at han nok ville blive stor, men når nu det er første gang bliver man altså lidt overvældet!!!

De kan nu også nemt tage fejl med de scanninger og vægt skøn Vores den ældste blev skønnet til at skulle veje omkring 4500.. Han kom ud som en lille fis på 3700.. Lillebror blev skønnet (12 timer inden han var ude) til at veje 3600 og vejede så et helt kg mere.. :p

Storebrors fødsel fra første ve til han var ude tog knap 5 timer.. og lillebrors tog fra første ve til han var ude 1 time og 20 minutter..

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Aabye skriver:

De kan nu også nemt tage fejl med de scanninger og vægt skøn Vores den ældste blev skønnet til at skulle veje omkring 4500.. Han kom ud som en lille fis på 3700.. Lillebror blev skønnet (12 timer inden han var ude) til at veje 3600 og vejede så et helt kg mere.. :p

Storebrors fødsel fra første ve til han var ude tog knap 5 timer.. og lillebrors tog fra første ve til han var ude 1 time og 20 minutter..

Ja ved godt de ikke er sikre på nogen måde i deres beregninger og skøn, oveni har jeg for meget fostervand så de har haft svært ved at mærke ham ordentligt. Men i dag til scanningen var hun så flink at slå den over på 3D og vores lille knægt har seriøst kinder i HELE ansigtet, lidt a la en orangutang-han
Så skulle ikke undre mig hvis vi skal lægge 400 gram til, ha ha... Men nu må vi se!!!
WOW du er bare en super-føder af format!!!!! Sejt gået...

Anmeld

6. november 2013

Hønsemor

Held og lykke  

Størrelsen på hovedet har også meget med det at gøre, men håber da din fødsel går helt efter planen og at I snart er forældre

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Bihsberg skriver:

11 dage over termin!!!
Var til undersøgelse på sygehuset i dag, og vores stædige lille søn har end ikke brugt de 11 ekstra dage på at gøre sig det mindste klar. Han står endnu ikke fast selvom han er vores første, og havde stadig lidt livmoderhals tilbage. Så nu er det besluttet at fødslen skal sættes i gang. Første stikpille er lagt op så nu er det bare med at vente -ja tak, som om vi har lavet andet de sidste seks uger
Fik i øvrigt scannet vores bebs som de skønner til 4216 g -han skal nok blive sjov at føde!!!!!!

Yay så er der da gang i en smule. Håber virkelig ikke det hele trækker for meget i langdrag for dig nu hvor du i forvejen har ventet så længe.
Jeg har netop i dag fået tid til overbårenhedsundersøgelse på fredag 40+6 så håber jeg kan følge dig i hælene med en fødsel.

Held og lykke med det hele, og som min jordemoder fortalte mig da min basse pludselig voksede ret meget så sidder de 4+ kg ikke i hovedet er sikker på det nok skal gå
glæder mig til snarligt at læse en positiv update med at du har født

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Hønsemor skriver:

Held og lykke  

Størrelsen på hovedet har også meget med det at gøre, men håber da din fødsel går helt efter planen og at I snart er forældre

Tak for det
Ja det håber vi selvsagt også og satser lidt på han er her til weekenden...

Anmeld

6. november 2013

Aabye

Bihsberg skriver:

Ja ved godt de ikke er sikre på nogen måde i deres beregninger og skøn, oveni har jeg for meget fostervand så de har haft svært ved at mærke ham ordentligt. Men i dag til scanningen var hun så flink at slå den over på 3D og vores lille knægt har seriøst kinder i HELE ansigtet, lidt a la en orangutang-han
Så skulle ikke undre mig hvis vi skal lægge 400 gram til, ha ha... Men nu må vi se!!!
WOW du er bare en super-føder af format!!!!! Sejt gået...

Tak 

Det bliver rigtig spændende at se hvad han så vejer når han kommer ud..

Jeg synes det var rigtig skønt med et stort barn som nr 2, selvom folks latterlige kommentare omkring det er trættende at høre på.. -.-'

Men han havde det mere at stå imod med, han er et år gammel i dag og er stadig en stor dreng.. Han er lige blevet målt og vejet for nogle dage siden: 11.6 kg og 83 cm 

Anmeld

6. november 2013

lineog4

Tak for de hjælpende ord!
Man siger jo at store børn "hjælper mere til" ved fødslen, så det kan man jo håbe på holder stik

Min dreng blev forresten skønnet til næsten et kilo mindre - griner skræmmer lige lidt. Nej men det tog under to timer at føde ham og gik slet ikke i stykker, og han havde/har er seriøst stort hoved. Den eneste forskel med ham og de andre var jeg skulle presse skuldrene ud også og at jordemoderstuderende spontant udbrød: sådan en stor en har jeg ikke set før ;-)

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

BigHope13 skriver:

Yay så er der da gang i en smule. Håber virkelig ikke det hele trækker for meget i langdrag for dig nu hvor du i forvejen har ventet så længe.
Jeg har netop i dag fået tid til overbårenhedsundersøgelse på fredag 40+6 så håber jeg kan følge dig i hælene med en fødsel.

Held og lykke med det hele, og som min jordemoder fortalte mig da min basse pludselig voksede ret meget så sidder de 4+ kg ikke i hovedet er sikker på det nok skal gå
glæder mig til snarligt at læse en positiv update med at du har født

Njaa, regner nu nok med at det kommer til at vare noget tid. Især når der ikke rigtigt var sket noget af sig selv derinde, men hva, det klarer vi nok også. Håber han er her til weekenden!!
Det bliver spændende hvad planer de så lægger for jer på fredag bare øv at ens baby ikke kommer af sig selv, det vil man da helst

Anmeld

6. november 2013

Disarobi

Aabye skriver:

Tak 

Det bliver rigtig spændende at se hvad han så vejer når han kommer ud..

Jeg synes det var rigtig skønt med et stort barn som nr 2, selvom folks latterlige kommentare omkring det er trættende at høre på.. -.-'

Men han havde det mere at stå imod med, han er et år gammel i dag og er stadig en stor dreng.. Han er lige blevet målt og vejet for nogle dage siden: 11.6 kg og 83 cm 

Jeg har mistet de tre første gange, så min mand og jeg har det også sådan lidt at vi er glade for han er stor, for forhåbentlig er han lidt mere modstandsdygtig -hellere dét end lille og svag!!
Hvad har folk da sagt om jeres?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.