Kvinder får børn uden mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2009

oo

Zeta skriver:

hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.

så er penicillin, hiv medicin og ja - medicin og behandling i det hele taget jo også med til at holde mennesket kunstigt i live. hvis man virkelig skulle være så kynisk at sige, at naturen skiller fra på den gode gammeldags facon, og at de der ikke kan få børn ad naturlige veje, må undvære, så må man også have store nok nosser til at sige, at de der er syge, må man lade dø, for det er naturens ret. Har du store nok nosser til at afslå fx kræftbehandling, hvis du en dag skulle blive syg? Vil du takke nej til at blive hastet på hospitalet, hvis du en dag ligger og forbløder på vejen efter en trafikulykke??

Menneskeligheden kan jeg ikke se går tabt ved en "kunstig" befrugtning; det barn der laves "kunstigt", vil stadig komme til at ligge i en lun livmoder i 9 måneder, det vil stadig blive født til forældre der har elsket det siden de første gang testede positivt og det vil stadig blive opdraget til at kende forskellen på rigtigt og forkert (naturligvis set ud fra forældres syn på verden) - det absolut eneste der er forskelligt fra en "naturlig" graviditet og en "kunstig" er, at selve undfangelse finder sted (i IVF i hvert fald - jeg er i insemination og der finder befrugtningen jo stadig sted inde i mig, de lægger bare sæden så langt op som de kan) udenfor kvindens krop.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2009

dorthemus

Betina88 skriver:

Jo , faktisk .. For jeg tror de gør det for ikk' at bli' svigtet , hvis de finder sig en mand ..

Jeg tror simpelthen at de har opgivet al den håb med at finde den rette , så de tager den løsning med at bli' kunstig befrugtet ..

At jeg vælger insemination har altså INTET at gøre med frygt for, at blive svigtet....jeg har gudskelov ikke mistet troen på far-mor-børn, selvom jeg vælger denne løsning.
Pas på med at generalisere

Anmeld

25. juli 2009

Zeta

Miamaja skriver:

Jaaa, og  saa? Er din personlige mening saa for eller imod denne aendring af traditioner? Jeg tror de fleste er klar over at det er en aendring i vores samfunds moenster hvorledes 'vi' vaelger at faa born. det er derfor der er en artikel om det

Jeg er bestemt ikke fortaler for sådan en udvikling som artiklen beskriver.

Anmeld

26. juli 2009

ønskebørn74

Tjuhl skriver:

så er penicillin, hiv medicin og ja - medicin og behandling i det hele taget jo også med til at holde mennesket kunstigt i live. hvis man virkelig skulle være så kynisk at sige, at naturen skiller fra på den gode gammeldags facon, og at de der ikke kan få børn ad naturlige veje, må undvære, så må man også have store nok nosser til at sige, at de der er syge, må man lade dø, for det er naturens ret. Har du store nok nosser til at afslå fx kræftbehandling, hvis du en dag skulle blive syg? Vil du takke nej til at blive hastet på hospitalet, hvis du en dag ligger og forbløder på vejen efter en trafikulykke??

Menneskeligheden kan jeg ikke se går tabt ved en "kunstig" befrugtning; det barn der laves "kunstigt", vil stadig komme til at ligge i en lun livmoder i 9 måneder, det vil stadig blive født til forældre der har elsket det siden de første gang testede positivt og det vil stadig blive opdraget til at kende forskellen på rigtigt og forkert (naturligvis set ud fra forældres syn på verden) - det absolut eneste der er forskelligt fra en "naturlig" graviditet og en "kunstig" er, at selve undfangelse finder sted (i IVF i hvert fald - jeg er i insemination og der finder befrugtningen jo stadig sted inde i mig, de lægger bare sæden så langt op som de kan) udenfor kvindens krop.

Deler din mening... og du er meget bedre til det med ord end mig!!!

Anmeld

26. juli 2009

Zeta

Nu har jeg lidt svært ved at se hvad behandlingstilbud på kræft og akut forblødning har med hjælp til nedsat forplantningsevne at gøre, udover at sygehusvæsenet er en del af begge. Er man undfanget, så bør man da selvfølgelig tage imod tilbud om ikke at forbløde. Kræftformer er onde, og her har vi også meget lidt forståelse for hvad der sker, og i min bog kan dette også være udtryk for genetisk defekt, som vi dybest set ikke kan gøre noget ved, med mindre vi en dag får kortlagt og forstået hele det menneskelige DNA-sæt.

Du har ret i et humanismen har bidraget sammen med forskellige medicinformer og behandlingstilbud, at det som naturen ville have "udrenset" er holdt ved kunstig live, og hvad er konsekvensen ved dette? Tja, dyrearter som mennesket forsøger at holde kunstigt i live, tag f.eks. Panda bjørnen, er så langt væk fra sit rigtige "jeg" at den idag ikke selv kan klare sig, er svaglig, har vanskeligt ved at forplante sig, og ja, man kan være lidt grov og sige hvad er meningen med sådan et crepshow? Den uddør jo alligevel.

Det der er rigtig trist syntes jeg, er at man bruger en masse resourcer på at omgå det som naturen har bestemt og besluttet, istedet for at forstår hvorfor det er sådan, og finde den rigtige årsag. Det kunne vi blive mange gange mere kloge af. Og det ville være den rigtige måde at bruge resourcerne på.

God søndag

Anmeld

26. juli 2009

Zeta

Læste i øvrigt den voldsomme debat der har været om emnet inde på Berlingske Tidende, der er i skrivende stund mere end +1.000 indlæg, meget følelsesladet, men jeg er sikker på at politikerne lukker for muligheden asap.

Et smugkig til debatten findes her: Link

Anmeld

26. juli 2009

ønskebørn74

Zeta skriver:

Læste i øvrigt den voldsomme debat der har været om emnet inde på Berlingske Tidende, der er i skrivende stund mere end +1.000 indlæg, meget følelsesladet, men jeg er sikker på at politikerne lukker for muligheden asap.

Et smugkig til debatten findes her: Link

Godt link, har også givet midt besyv med

Anmeld

27. juli 2009

Pige2009

Betina88 skriver:

Jo , faktisk .. For jeg tror de gør det for ikk' at bli' svigtet , hvis de finder sig en mand ..

Jeg tror simpelthen at de har opgivet al den håb med at finde den rette , så de tager den løsning med at bli' kunstig befrugtet ..

Det tror jeg så ikke på

Anmeld

27. juli 2009

Betina88

dorthemus skriver:

At jeg vælger insemination har altså INTET at gøre med frygt for, at blive svigtet....jeg har gudskelov ikke mistet troen på far-mor-børn, selvom jeg vælger denne løsning.
Pas på med at generalisere

Man ved jo aldrig , hvorfor de tager den løsning ..

Nogle siger det ene og nogle andre siger det andet ..

Anmeld

27. juli 2009

Betina88

linda2009 skriver:

Det tror jeg så ikke på

Man ved jo ikk' om de ikk' tror på "drømmemanden" ,, De siger jo så meget i medierne ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.