Kvinder får børn uden mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

Zeta

Der bliver vi så aldrig enige... Det kan et menneske der kan få børn naturligt ikke sætte sig ind i, hvad det gør ved et menneske ikke at kunne... Og jeg er for øvrigt ikke født sådan, der er et menneske der er skyld i min barnløshed... Jeg blev udsat for grov incest som barn... Dette har givet mig fysiske skader og resulterede i en slem spiseforstyrelse der har ødelagt mit hormon system... Så kromosom mæssigt har jeg intet negativt at føre videre...

Håber ikke jeg er for åben omkring tingene

Jeg føler med dig og jeg forstår bestemt din situation. Lad mig så sige, prøv at hop op i helikopteren og betragt verden oppefra, istedet fra egen navle, og stil dig så selv følgende spørgsmål:

Skal menneskeligheden gå tabt i forsøget på at bevare menneskeheden?

Det kan jo også være at der bare er en tidsindstillet bombe i menneskets evolution, og at vores tid er ved at rinde ud. En sjov tanke men hård erkendelse for dem der tør lege med den tanke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Pige2009

dorthemus skriver:

Siden 1. januar 2007 åbnede lovgivningen for insemination af enlige, ikke kun par.

Præcis... og alle enlige som i forhold har mulighed for at blive insemineret på det offentliges regning. Dog kun, hvis man ikke har børn i forvejen.

Anmeld

24. juli 2009

ønskebørn74

Zeta skriver:

Jeg føler med dig og jeg forstår bestemt din situation. Lad mig så sige, prøv at hop op i helikopteren og betragt verden oppefra, istedet fra egen navle, og stil dig så selv følgende spørgsmål:

Skal menneskeligheden gå tabt i forsøget på at bevare menneskeheden?

Men det kan jo også været at der bare er en tidsindstillet bombe i menneskets evolution, og at vores tid er ved at rinde ud. En sjov tanke men hård erkendelse for dem der tør lege med den tanke

Er vi lidt sci-fi fan...

Anmeld

24. juli 2009

Zeta

ønskebarn74 skriver:

Er vi lidt sci-fi fan...

Bestemt ikke  men se dig bare omkring, se hvad der sker i verden, nogen snakker om udvikling, jeg vil sige afvikling på mange punkter, både den menneskelige og økonomiske.

Men tilbage til overskriften, jeg mener ikke at man som man gør det, bare tilbyde til alt og alle. At man gør det skyldes 100% samfundsøkonomiske modeller der siger god for det. En ny borger er en ny resource, skatteindtægt, udvikling m.m., men hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.

Anmeld

24. juli 2009

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Der bliver vi så aldrig enige... Det kan et menneske der kan få børn naturligt ikke sætte sig ind i, hvad det gør ved et menneske ikke at kunne... Og jeg er for øvrigt ikke født sådan, der er et menneske der er skyld i min barnløshed... Jeg blev udsat for grov incest som barn... Dette har givet mig fysiske skader og resulterede i en slem spiseforstyrelse der har ødelagt mit hormon system... Så kromosom mæssigt har jeg intet negativt at føre videre...

Håber ikke jeg er for åben omkring tingene

Kære Zeta
Hvad ved du om hvad der er "nødvendigt" for mig...og andre i samme situation? Jeg synes du er meget hurtig til, at dunke os i hovedet  

Anmeld

24. juli 2009

dorthemus

dorthemus skriver:

Kære Zeta
Hvad ved du om hvad der er "nødvendigt" for mig...og andre i samme situation? Jeg synes du er meget hurtig til, at dunke os i hovedet  

Nå citerede lige det forkerte indlæg...ups

Anmeld

24. juli 2009

ønskebørn74

Bestemt ikke  men se dig bare omkring, se hvad der sker i verden, nogen snakker om udvikling, jeg vil sige afvikling på mange punkter, både den menneskelige og økonomiske.

Men tilbage til overskriften, jeg mener ikke at man som man gør det, bare tilbyde til alt og alle. At man gør det skyldes 100% samfundsøkonomiske modeller der siger god for det. En ny borger er en ny resource, skatteindtægt, udvikling m.m., men hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.

Nej vi dikuterer ikke om man overhovet skal kunne få fertilitets behandling...
Her er en kopi af emnet....

Langt flere enlige kvinder i 30'erne vælger at blive mor gennem kunstig befrugtning. Tendensen vækker bekymring hos politikere og Etisk Råd.

Kvinder får børn uden mænd
Enlige kvinder vælger i stigende grad at få drømmen opfyldt om at blive mor. Også selv om de ikke har en far til barnet.

I de seneste år er der sket en markant stigning i antallet af enlige kvinder, som bliver kunstigt befrugtet, viser en rundringning til syv danske fertilitetsklinikker. Det skriver Berlingske Tidende.

På visse klinikker er der siden 2007 tale om en firedobling til 158 inseminationer i det første halvår af 2009.

"Det er primært kvinder i 30'erne, som har opgivet tanken om at finde drømmemanden i tide. De tænker: 'Hvis jeg ikke kan få en mand, kan jeg i hvert fald få barnet," siger speciallæge Svend Lindenberg til avisen.

Tendensen vækker bekymring hos politikerne.

"Jeg synes, det er en bekymrende udvikling, at vi i vores samfund tilsyneladende har så travlt, at vi ikke har tid til at lære hinanden at kende, blive forelsket og på en helt naturlig måde at kunne producere et barn," siger socialordfører hos de Konservative, Vivi Kier, til Nyhedsbureauet Newspaq.

Også Morten Kvist, medlem af Etisk Råd, mener, det er en uheldig udvikling.

"Når kvinder vælger at få er barn på den måde, er det jo oftest fordi, de ikke kan finde en mand at få dem med. Det er et udtryk for, at noget i samfundet ikke er, som det skal være," siger han.

DEBATTEN HEDER:  Kvinder får børn uden mænd

Anmeld

24. juli 2009

Pige2009

Et emne blive da altid mere interessant, hvis man ser nuamceret på det, og det ene hænger da i høj grad sammen med det andet. Spørgsmålet er jo, hvor grænsen går...

Desuden tale Vivi Kier også om samfundsudviklingen i denne forbindelse, så det er en stor debat i mine øjne.

Anmeld

24. juli 2009

ønskebørn74

linda2009 skriver:

Et emne blive da altid mere interessant, hvis man ser nuamceret på det, og det ene hænger da i høj grad sammen med det andet. Spørgsmålet er jo, hvor grænsen går...

Det kan du have ret i

Anmeld

24. juli 2009

Zeta

Nej vi dikuterer ikke om man overhovet skal kunne få fertilitets behandling...
Her er en kopi af emnet....

ZIP.....

DEBATTEN HEDER:  Kvinder får børn uden mænd

Ja og så skal enhver debat holde sig 100% til emnet iflg dig ?  

Tak for kaffe sure  Det gør ingen debatter, de udvikler sig, og nu kom vi så lige til at debatterer hvorvidt man overhoved skal tilbyde kunstig befrugtning, hvad enten man er single kvinde eller par, udefra biologiske principper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.