Zeta skriver:
Bestemt ikke
men se dig bare omkring, se hvad der sker i verden, nogen snakker om udvikling, jeg vil sige afvikling på mange punkter, både den menneskelige og økonomiske.
Men tilbage til overskriften, jeg mener ikke at man som man gør det, bare tilbyde til alt og alle. At man gør det skyldes 100% samfundsøkonomiske modeller der siger god for det. En ny borger er en ny resource, skatteindtægt, udvikling m.m., men hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.
Lidt ret har du jo. Jeg kan se dit point. Men generelt går vi ikke rundt og tænker på samfundet, nej. Det er ved at være skræmende, synes jeg, at der er så mange mænd og kvinder med problemer med at få børn. Men der sker ikke noget rigtigt. Nu hvis jeg være alene, er måske 38 og ingen kæreste har, og jeg ønsker mig brændende et barn: tror du, at vi kan bare sidde og tænke: nå, men hvorfor er vores samfund sådan? Det er ikke godt. at jeg bare få et barn uden at tænke om det er godt eller dårlig for samfundet. Meget få kvinder har den tanke. Når det biologiske ur tikker, så vil man bare finde en løsning så hurtigt som muligt. Det er dér, hvor mange vælger at gøre noget i stedet for at vente på en mand. Om det er rigtigt eller forkert? Det er måske en anden og lang debat. Men jeg kan se, at mange i den alder sidder i så en situation, hvor de selv vælge at finde en løsning.
Anmeld