Kvinder får børn uden mænd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2009

ønskebørn74

Zeta skriver:

Ja og så skal enhver debat holde sig 100% til emnet iflg dig ?  

Tak for kaffe sure  Det gør ingen debatter, de udvikler sig, og nu kom vi så lige til at debatterer hvorvidt man overhoved skal tilbyde kunstig befrugtning, hvad enten man er single kvinde eller par, udefra biologiske principper.

Er nu ikke sur

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2009

Zeta

linda2009 skriver:

Jeg er enig med dig i dine betragtninger og mener, at man hvis man ikke rent fysisk fejler noget burde betale selv. Som Zeta skriver, er der jo også stor forskel på nice-to-have og need-to-have.

Dét dilemma og etiske spørgsmål der rejser sig her er jo også faderspørgsmålet. Hvorfor har man lavet lovgivningen om, så man ikke længere kan skrive Ukendt fader, når man som kvinde alligevel kan vælge at blive insemineret, så barnet aldrig kommer til at kende sin far? Det er da en dobbeltmoralsk tankegang fra samfundets side.

Der er også spørgsmålet om barnets tarv, og barnets mulighed for at kende sit eget ophav, hvilket jeg mener bør være en ret for ethvert barn uanset, hvilken måde det er undfanget på...

Linda 28+6, som blev gravid på naturlig vis.

Helt enig, det er dobbeltmoralsk, men det er mange andre regler og love også i dette samfund

Anmeld

24. juli 2009

Zeta

ønskebarn74 skriver:

Er nu ikke sur

Så kom ind i kampen kone og svar på de spørgmål du har fået, fremfor at hamre løs med en overskrift vi andre er debatteret videre fra

Anmeld

24. juli 2009

ønskebørn74

Zeta skriver:

Jeg føler med dig og jeg forstår bestemt din situation. Lad mig så sige, prøv at hop op i helikopteren og betragt verden oppefra, istedet fra egen navle, og stil dig så selv følgende spørgsmål:

Skal menneskeligheden gå tabt i forsøget på at bevare menneskeheden?

Det kan jo også være at der bare er en tidsindstillet bombe i menneskets evolution, og at vores tid er ved at rinde ud. En sjov tanke men hård erkendelse for dem der tør lege med den tanke

Nå jamen, så prøver jeg da...

Jeg synes det er svært at komme ud over navlen Da jeg har de tæt inde på livet i øjeblikket... Vi er jo ligesom midt i behandling lige nu...

Og ja, jeg mener at vores race skal bestå... Og vil altid mene det er ok med behandling... Så længe man er i stand til at tage vare på barnet der kommer ud af det... I USA er der stærkt handicapede der har fået børn kunstigt... Og der sætter jeg grænsen... Det kan man ikke byde sine børn..

Anmeld

24. juli 2009

ønskebørn74

Zeta skriver:

Bestemt ikke  men se dig bare omkring, se hvad der sker i verden, nogen snakker om udvikling, jeg vil sige afvikling på mange punkter, både den menneskelige og økonomiske.

Men tilbage til overskriften, jeg mener ikke at man som man gør det, bare tilbyde til alt og alle. At man gør det skyldes 100% samfundsøkonomiske modeller der siger god for det. En ny borger er en ny resource, skatteindtægt, udvikling m.m., men hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.

Jeg mener ikke at et barn der er fremkommet via behandling er ringere end et naturligt barn... De er stadig mennesker og er opdraget af mennesker der ønskede dem... Hvad er mere menneskligt end det?

Anmeld

24. juli 2009

Betina88

Karoline skriver:

Fra avisen.dk

Langt flere enlige kvinder i 30'erne vælger at blive mor gennem kunstig befrugtning. Tendensen vækker bekymring hos politikere og Etisk Råd.

Kvinder får børn uden mænd Enlige kvinder vælger i stigende grad at få drømmen opfyldt om at blive mor. Også selv om de ikke har en far til barnet.

I de seneste år er der sket en markant stigning i antallet af enlige kvinder, som bliver kunstigt befrugtet, viser en rundringning til syv danske fertilitetsklinikker. Det skriver Berlingske Tidende.

På visse klinikker er der siden 2007 tale om en firedobling til 158 inseminationer i det første halvår af 2009.

"Det er primært kvinder i 30'erne, som har opgivet tanken om at finde drømmemanden i tide. De tænker: 'Hvis jeg ikke kan få en mand, kan jeg i hvert fald få barnet," siger speciallæge Svend Lindenberg til avisen.

Tendensen vækker bekymring hos politikerne.

"Jeg synes, det er en bekymrende udvikling, at vi i vores samfund tilsyneladende har så travlt, at vi ikke har tid til at lære hinanden at kende, blive forelsket og på en helt naturlig måde at kunne producere et barn," siger socialordfører hos de Konservative, Vivi Kier, til Nyhedsbureauet Newspaq.

Også Morten Kvist, medlem af Etisk Råd, mener, det er en uheldig udvikling.

"Når kvinder vælger at få er barn på den måde, er det jo oftest fordi, de ikke kan finde en mand at få dem med. Det er et udtryk for, at noget i samfundet ikke er, som det skal være," siger han.

Læs mere her

Jeg synes det er forfærdeligt at kvinder vælger den måde at bli' gravide på ..

Men desværre oplever mange kvinder at de bli'r svigtet af deres "drømmemænd" når de ved at de venter det første barn , så det ender med at de skrider fra en ,..,

Anmeld

24. juli 2009

Pige2009

Betina88 skriver:

Jeg synes det er forfærdeligt at kvinder vælger den måde at bli' gravide på ..

Men desværre oplever mange kvinder at de bli'r svigtet af deres "drømmemænd" når de ved at de venter det første barn , så det ender med at de skrider fra en ,..,

Jo, men det har vel ikke noget med debatten om enliges ret til at blive insemineret Eller er der noget jeg har misforstået?

Anmeld

24. juli 2009

Cris

Zeta skriver:

Bestemt ikke  men se dig bare omkring, se hvad der sker i verden, nogen snakker om udvikling, jeg vil sige afvikling på mange punkter, både den menneskelige og økonomiske.

Men tilbage til overskriften, jeg mener ikke at man som man gør det, bare tilbyde til alt og alle. At man gør det skyldes 100% samfundsøkonomiske modeller der siger god for det. En ny borger er en ny resource, skatteindtægt, udvikling m.m., men hvis vi til sidst holder mennesket kørende ad kunstige veje, bare for at samfundet kan fortsætte, så mister vi menneskeligheden og det vi egentlig kommer fra.

Lidt ret har du jo. Jeg kan se dit point. Men generelt går vi ikke rundt og tænker på samfundet, nej. Det er ved at være skræmende, synes jeg, at der er så mange mænd og kvinder med problemer med at få børn. Men der sker ikke noget rigtigt. Nu hvis jeg være alene, er måske 38 og ingen kæreste har, og jeg ønsker mig brændende et barn: tror du, at vi kan bare sidde og tænke: nå, men hvorfor er vores samfund sådan? Det er ikke godt. at jeg bare få et barn uden at tænke om det er godt eller dårlig for samfundet. Meget få kvinder har den tanke. Når det biologiske ur tikker, så vil man bare finde en løsning så hurtigt som muligt. Det er dér, hvor mange vælger at gøre noget i stedet for at vente på en mand. Om det er rigtigt eller forkert? Det er måske en anden og lang debat. Men jeg kan se, at mange i den alder sidder i så en situation, hvor de selv vælge at finde en løsning.

Anmeld

25. juli 2009

Miamaja

Det er jo netop en samfundsudvikling der er tale om. At det er et egoistisk individs beslutning, er sekundært, men det er i 7'ende og sidste ende en samfundsudvikling der bryder de traditionelle mekanismer og modeller.

Jaaa, og  saa? Er din personlige mening saa for eller imod denne aendring af traditioner? Jeg tror de fleste er klar over at det er en aendring i vores samfunds moenster hvorledes 'vi' vaelger at faa born. det er derfor der er en artikel om det

Anmeld

25. juli 2009

Betina88

linda2009 skriver:

Jo, men det har vel ikke noget med debatten om enliges ret til at blive insemineret Eller er der noget jeg har misforstået?

Jo , faktisk .. For jeg tror de gør det for ikk' at bli' svigtet , hvis de finder sig en mand ..

Jeg tror simpelthen at de har opgivet al den håb med at finde den rette , så de tager den løsning med at bli' kunstig befrugtet ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.