Jeg hører til en af dem der rent faktisk fejler noget... Vi har kæmpet i mere end 8år... Og der er ikke ret mange forsøg at få... og de er begyndt at tale om at der bliver færre... Så nu skal os der bare ikke kan straffes i antal af forsøg... fordi at alle der gerne vil vælge, ikke vil betale regningen for deres valg (selvom man ikke ønsker sig andet end at kunne elske med sin mand og vupti være gravid)... Se det er ikke fair... At vi så kan blive enige om at det er groteskt at man overhovedet skal betale for behandling når man fejler noget... er så en anden debat...
Det er ikke fair nej. I min bog burde de kvinder der vælger den løsning som enlige, betale det som det koster, præcis som alt muligt andet som ikke er nødvendigt, og så overfører resourcerne til dem der har brug for hjælp.
Omvendt er jeg meget i tvivl om man overhoved skal tilbyde det som man gør. 8% af alle undfangelser er kunstige i DK i 2008. Tallet er stigende. Og danske mænds sædkvalitet er alarmerende ringe og falder.
Man burde hellere finde
årsagen hertil fremfor at symptombehandle, for ellers ender det som i filmen Children of men (anmeldelse
her)
Man kan også spørge sig selv hvor smart det er at overrule og omgå naturens regler for undfangelse. Det er millioner af års meget komplicerede regler og naturlove, som vi med et knips på fingere tilsidesætte, for en periode.
Hvis naturen har besluttet at 2 sammensætning ikke skal kunne lade sig gøre, så er der nok en rigtig god årsag hertil! For i arvemasserne, der er det de stærke gener der overlever, og de svage der tilsidesættes og forsvinder.
Det kan lyde lidt hårdt for dem der prøver og virkelig gerne vil. Det er jeg klar over. Men prøv at se ud over egne behov og følelser, og se rent biologisk på det. I øvrigt tror jeg at det har meget at gøre med hvad man beskæftiger sig med (arbejde), hvad man spiser og hvor man bor og hvordan man lever. Aldrig før har mennesket udsat sig selv for så mange kemikalier, direkte igennem mad og drikke, inddirekte gemmem de materialer vi rør ved, bor i m.m.
Anmeld