Nu har du allerede fået mange fine svar, men mit er nok lidt anderledes, så here goes.
Jeg fødte for et par år siden. Vi holdt graviditeten hemmelig indtil efter fostervandsprøven - det var vel uge 16 eller sådan noget tror jeg....I det hele taget snakkede jeg ikke meget med min familie om graviditeten. Det var så længe siden mine søskende havde født, at de ikke kunne huske noget alligevel, når jeg spurgte - og så havde jeg jo baby.dk

Den aften jeg fik véer sad jeg alene på sofaen hele natten. Min mand sov og det var vi sådan set enige om, for det var jo bedst at han var udhvilet, til når det gik løs.
MEN det var altså noget ensomt at sidde der med véer alene. Jeg blev efterfølgende misundelig og ærgerlig, når jeg læste andres fødselsberetninger om hvordan de havde siddet med veninder, deres mor eller hvad nu og talt minutter og sekunder.
Så det sker ikke igen. Jeg har denne gang min ene søster med lige fra starten og jeg tror også de andre får besked, når vi tager til sygehuset denne gang.
Jeg er helt i tråd med din måde at anskue det hele på. Jeg kunne have skrevet det - også i samme tone (som måske er lidt brysk

). I hvert fald da jeg fødte første gang.
Men jeg har altså denne gang en trang til at være mere åbenhjertig og inkluderende. Man kan jo sagtens frabede sig sms'er, besøg og opringninger. Som en anden skriver, er det jo vildt spændende at vide, at nu er fødslen i gang. Selvfølgelig er der også bekymringer - især hvis den trækker ud og de ventende ikke får nye beskeder.
Man er selvfølgelig i sin gode ret til at vælge hvad man har det bedst med. Vi sagde altid ja ja, vi skal nok give besked, selvom vi godt vidste at det gjorde vi ikke. Så var der ro og ingen sure miner
Anmeld