ringede i til nærmeste familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

Mor010711

Jeg sendte sms'er til de helt nærmeste om at veerne så småt var igang og at jeg ville give besked når der var nyt. Så lagde jeg telefonen i tasken vi havde med på hospitalet og tog den ikke frem før fødslen var overstået. Det fungerede fint.

Min mor og svigermor, havde dog ringet og skrevet et par gange... Men det så jeg jo først bagefter, så skænkede det ikke en tanke under fødslen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Ida cornerup

Nej, mig min mand var de eneste der vidste det, men så snart barnet kom så ringede vi da til de nærmeste i familien. Men kan godt forstå du spør

Anmeld

27. oktober 2013

Lukas&Liam<3

Vi havde lavet en gruppe sms med dem vi ville ha der skulle vide noget når det skete så der fik de lige en Update engang imellem.
Min mor var næsten i røret hele dagen da mit vand var gået fordi jeg var så forvirret, glad og bange.

Anmeld

27. oktober 2013

BigHope13

Hvor er det bare skønt at høre fra jer alle sammen
det giver mig ihvertfald en god samvittighed i at vi holder begivenheden for os selv indtil vi er kommet godt igennem forløbet. synes bare det rigtig øv at især vores mødre ikke kan acceptere vores måde at ville det her på.

Anmeld

27. oktober 2013

Frk. K

Min svigermor var overvebist om at hun skulle med til fødslen! Øhh. NEJ det er VORES oplevelse, så hun måtte pænt vente til vi havde lyst til at ringe og sige det var vel overstået. 

hun ringede så i protest flere gange om dagen for at høre om jeg havde veer, til sidst fik hun at vide at hun nok skulle få besked efter fødslen! Og sat jeg ikke ville tage min tlf hver gang hun ringede... Fødte først 42+0 så hun måtte vente læænge

Alle andre fik også først besked bagefter fødslen!!

denne gang hedder det pks, og heller ikke denne gang får nogen noget at vide!!!

først bagefter

Anmeld

27. oktober 2013

MortilElias2010

Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.
Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.

Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???

Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt os
og når vi så siger det så for vi besked på at det er da unormalt og tarveligt

både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.
Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.

Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie

Nej! Vi ringede først da Elias var født og vi havde haft vores timer sammen alene, bare mor, far og barn  

Min mor forstod nemlig ikke at hun ikke skulle være på fødegangen, at hun ikke skulle være til stede og at hun ikke skulle vide besked førend farmor og farfar fik besked. Hun er meget kontrollerende så derfor valgte vi det sådan - men vi ringede til gengæld også straks vi kom på familieafdelingen  

Det skal dog lige siges at min far arbejder på selvsamme sygehus bare på neurologien afdeling og havde vagt da jeg havde født, så han var den første der kunne lægge vejen forbi lige kort - det var dejligt. Men han fik også først besked fra familieafdelingen 

Anmeld

27. oktober 2013

Annemette07

BigHope13 skriver:

Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.
Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.

Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???

Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt os

både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.
Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.

Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie

Ringede til min mor, men kun fordi hun skulle passe vores hund :-)

Anmeld

27. oktober 2013

VIPpigen

De eneste som vidste noget var i gære ved os, var min mor, og svigermor. Den eneste grund til de vidste besked, var fordi svigermor aftenen før havde fået besked på at stå standby hvis det udviklede sig, og manden var taget på job. Min mor fik besked på jeg var i aktiv fødsel tidligt om morgenen, og det fik hun kun at vide fordi hende og jeg skulle have været i IKEA. 

Svigermor blev ringet op af manden om at hun ikke længere skulle stå klar, fordi vi allerede var på sygehuset.

Men havde vores datter nu fulgt sin "plan" så tvivler jeg på at familien havde fået noget at vide før efter fødslen, og jeg havde fundet mig selv.

Der gik næsten 2 timer fra fødslen til at vi ringede til familie og sagde jeg havde født. Og det var selvom de fjernede Lilje efter ganske kort tid, og kom på neo. Jeg skulle bare selv karpere alt der skete. Hun kom før tid, og lige så hurtigt som jeg var blevet mor, havde de fjernet hende til neo. Så jeg var lidt rundt på gulvet, og er glad for jeg lige fik den tid for mig selv, inden jeg skulle hænge i røret.

Og så slap jeg for den der "hvornår kommer hun ud" for hun kom 5 uger for tidligt, og ingen var forberedte

Anmeld

27. oktober 2013

Anonym101

BigHope13 skriver:

Håber jeg må svare selvom jeg ikke kan svare på dit egentlige spørgsmål

Jeg syntes det er lige grovt nok af dem, at sige det er unormalt og tarveligt. Jeg er så enig med dig!

Min datters fødsel er også mig og min kærestes oplevelse, ingen andres og forresten så jeg tror jeg også, at jeg ville blive lidt mobset hvis folk regner med, at min datters fødsel er en invitation til at komme stormende og kigge hende i hovedet mens hun evt. kommer ud eller skal til brystet

Jeg tror min kæreste ringer for, at sige når jeg går i gang eller når det hele er overstået men heldigvis er vores familier lidt tilbageholdne.
Jeg tror jeg nærmest ville få præsentationsangst hvis begge vores familier sidder uden for og venter på at jeg er færdig

Anmeld

27. oktober 2013

tarkoflen

Vi ringede til min mor, for hun skulle køre os, men det var kun mine forældre der fik noget at vide, og havde vi ikke skulle have hjælp til kørsel, havde vi bestemt ikke sagt det til nogen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.