ringede i til nærmeste familie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2013

mommy1991

BigHope13 skriver:

Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.
Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.

Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???

Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt os
og når vi så siger det så for vi besked på at det er da unormalt og tarveligt

både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.
Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.

Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie

Jeg skrev til min mor og søster og et par veninder at jeg havde fået veer. Og så skrev jeg til min mor da jeg kom op på sygehuset kl 19 og var 8-9 cm åben - hun blev dog MEGA bekymret da hun jo så ikke hørte mere før omkring midnat. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2013

Aabye

BigHope13 skriver:

Hej de skønne damer, ja fødslen nærmer sig jo 39+1 idag og kan allerede mærke den nærmeste familie giver udtryk for deres utålmodighed.
Og derfor kommer der her et spørgsmål som nok mest er rettet til førstegangsfødende som ikke har skullet/skal afsætte andre børn til pasning.

Men ringede i til jeres nærmeste familie, forældre og søskende da i tog afsted på sygehuset for at føde? eller for at fortælle at vandet var gået eller veerne var begyndt???

Vi har de sidste par dage fået nogle kommentarer fra både mine og kærestes forældre at vi jo lige giver besked når det begynder og vi må da ærligt indrømme at det har vi da bestemt ikke tænkt os

både mig og kæresten synes at det er vores oplevelse og især jeg ønsker ikke at der skal sidde flere derude og tænke på at jeg er igang med at føde og gennemgå noget så stort. og gider da bestemt ikke at hænge i den mobiltelefon hele vejen igennem.
Vi har været i fertilitetsbehandling og det var der heller ikke nogen fra familien som fik at vide mens det stod på, det er privat og intimt for os, og det bliver fødslen af vores første da også.

Men ja kom med jeres historier hvad gjorde i?? Og hvad er jeres tanker omkring det hele, er det bare mig der er sart her i det sidste stadie

Bum bum... Ja.. Altså jeg snakkede med min mor.. Jeg kunne ikke få fat i min JDM så ringede til min mor og spurgte om det lød som veer.. Fortalte hende dog at hun jo ikke behøvede at fortælle alle det.. 2 timer senere havde jeg født.. 

anden gang blev jeg jo så nød til at fortælle det da min mor skulle passe den store.. :p

Anmeld

27. oktober 2013

DianaRJS

BigHope13 skriver:

ved den store ringede jeg til min mor, men kun af den grund jeg var så utryg og usikker og bare havde brug for at snakke emd hende, men blev jo også sat igang i uge 35 der, og det hele var bare fra den ene dag til den anden så blev rigtig rystet bange og ked af det hele faktisk.... så derfor fik hun besked....

ved den yngste blev der kun ringet til farmor da hun skulle hente den store i dp hvis ikke vi selv nåede hjem, resten fik det først at vide efter jeg havde født

ville på en eller andne måde gerne det blev en "overraskelse" for dem, hvilket nok lyder fjollet men var rat nok lige at blive sig selv efter uden alle vidste man faktisk havde født

Anmeld

27. oktober 2013

Kløver

Nu var min situation helt anderledes da jeg blev indlagt og et par dage efter sat igang og efter 2 døgn fik aks og fødte derfor 35+3

MEN havde det hele gået normalt havde jeg selv ønsket først at dele nyheden når det var "overstået" 2 gang ville de alle vide dato for pks, men det var kun bedsterne i tilfælde af pasning af den store, og blev så en uge før pks pga ssf. Det forstod mange ikke, at vi ville have datoen for os selv, men vi sagde at det jo ikke var anderledes end ved en normal fødsel og der vidste vi ved flere også først bagefter  

Anmeld

27. oktober 2013

Ciss

Vi ringede IKKE! 

Det kunne ikke falde mig ind.

- men så snart vi havde fået Lillepigen og lige var faldet lidt ned, så ringede vi til hver vores nærmeste og sendte sms'er til resten.

Jeg ser ikke helt pointet med, at familien skal sidde der og bide negle. Man ved jo ikke, hvor lang tid det tager, og der er uanset ikke noget, de kan gøre fra eller til. 

Jeg har heller ikke forventet telefon, når mine søstre eller nærmeste veninder har fået børn - men jeg ville jo nok blive lidt skuffet, hvis jeg ikke fik en telefon eller sms eller noget bagefter. 

Anmeld

28. oktober 2013

Isabella_mor

Her fortalte vi ikke noget før jeg havde født. De eneste der vidste noget udover morten og jeg, var min søster og min svigermor. Min søster fordi det var plsnen at hun skulle med til fødslen (hun kom det ikke) ,  og svigermor fordi hun kørte os hjem da veerne begyndte  

jeg orkede ikke at alle skulle skrive og ringe og alt muligt, så vi ventefe med at skrive og ringe da han var blevet født. og det skete først sent om aftenen/midnat . 

Anmeld

28. oktober 2013

bvk

Vi fortalte intet af frygt for nervøse bedsteforældre, og heldigvis, eftersom det tog 36 timer...

desværre havde hende der fødte på nabo stuen spredt rygtet til hele hendes familie, så de havde familie kom sammen på gangen et par timer og de tog ikke hensyn til at vi var i gang... så når jeg skulle tisse, gå mv., måtte jeg bede dem flytte sig, så jeg kunne komme forbi i min lækre korte hospitals skjorte og med min rullende drop..

så hold det hemmeligt for naboens skyld;-)

Anmeld

28. oktober 2013

Signe-bine

Jeg ringede til mine forældre da mit vand var gået og min kæreste ringede til hans mor og hans søns mor som skulle hente ham. Og så skrev jeg SMS'er til mine venner om at nu var det i gang. 

Jeg tror jeg selv lige have brug for at "bearbejde" oplevelsen af at nu kommer barnet lidt, og det gøres bedst ved at snakke om det :-D

Men man skal helt sikkert gøre hvad man selv føler er rigtigt for det er jo de kommende forældres oplevelse... 
En bagdel ved at fortælle alle det var at feks min far synes det var hårdt at gå rundt derhjemme og ikke kunne gøre noget. Fra mit vand fik til jeg fødte gik der 24 1/2 time, så han har vidst slidt gulvene derhjemme ved at gå frem og tilbage :-D Men jeg er glad for folk vidste det, det var egentlig rart at vide at ens familie ig nærmeste venner tænker på én i ens livs kamp.... :-)

Anmeld

28. oktober 2013

Team Putte

BigHope13 skriver:

De nærmeste fik en sms da sygehuset beholdte mig og telefonerne var på lydløs.. Ingen ringede og ingen mødte op, og de bekymringer havde vi heller ikke om at de ville gøre bare gør det klart at telefonerne ikke bliver taget fordi i ligesom har andet at tage jer til, og hvis ikke inviterede møder op på fødegangen kommer de ikke ind

Anmeld

28. oktober 2013

Sara.

Vi ringede til min mands forældre (de er skilt) og til mine forældre.

Jeg snakker ofte i tlf med min mor og var gået en uge over termin. Jeg synes det var rart at give dem besked. Også sådan de var klar over hvis de ikke kunne komme i kontakt med os i lang tid. Det var trygt for mig.

Derudover sagde vi det hverken til forældre eller søskende. Men det var ikke hemmeligt og jrg ved mine forældre snakkede med naboer og familie om det. De glædede sig som stolte bedsteforældre.

2. Gang fik de samme det afvide, men denne gang skulle vores pige jo også hentes osv. Så der var også lidt andet ind over.

Hvorfor kan jeg ikke slette billedet???? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.